20 Ağustos 2008 Çarşamba

Hain gaz geri döndü

2. ayın içerisinde kendisini omuzlarımızdan silkip attığımızı sandığımız gaz geri döndü. Ama bu hangi gaz? Gazı var dediğim zaman hemen herkes bağırsaklarını zannediyor, hayır biz çilek doğduğundan beri yukarı gazından şikâyetçiyizdir hep. Benim bebeğim geğirmeyi beceremiyor kısacası…

Ama bu ara bu ıkıntı tavan yapmış durumda…

Gece yarısı karnını doyururken uyuya kalıyor ben de ellemeden salıncağına bırakıyorum, 15 dk sonra çığlık çığlığa uyanıyor salıncaktan alıp omzuma dayayıp karanlıkta odanın içinde turluyoruz, çıkıyor şükür, sonra yerine bırakıyorum 10 dk sonra tekrar, sonra tekrar, sonra tekrar… ya bir emmeden ne kadar gaz yutar bir bebek ve bu gaz kaç seansta dışarı atılır ki?? Bende uyku hiç oluyor bu arada tabii, geçen gece 2 ve 4 arasını gazı defaatle çıkarıldığı için ayılmış çileği geri uyutmaya çalışarak geçti, doktor bırakın demişti ama bu sabah artık ben de ağlamaya başlayınca paşa eczaneden bir n.ur.se ha.rvey’s daha alıp geldi.

Çileğin doğduğundan beri emiş zamanlarının arası gittikçe açıldı önceleri her yarım saatte bir sonra bir saatte, ardından bir bucuk iki saatte bir emmeye başladı. Şimdilerde iki saatin sonunda emzirmek istediğimde direniyor ağlıyor bağırıyor. Birkaç gündür bunu daha sıkça yasıyoruz ben de 3 saatte bir emzirmeye başladım, yine ağlıyor direniyor ama emiyor, bırakacak diye çok korkuyorum.

4 ayı da hafta başında bitti, dile kolay tammm 4 ay!! Çektiğim videolarına resimlerine bakıyorum da ilk zamanlar mıkır mıkır hareket eden sesi bile çıkmayan bir et parçasıymış adeta, şimdilerde yapabildiklerini gördüğü zaman insan inanamıyor, önceleri bebek bloglarında, yok bugün işte döndü, bugün ses çıkardı, çığlık attı, elini kolunu şöyle yaptı güldü vs. diye okudukça aman nesi önemli ki diye geçirirdim aklımdan. Ama öyle olmuyor işte, doğduğundaki çaresizliği ve savunmasızlığını bilip kısa sürede ne mesafeler kat ettiğini bizzat yaşamak her bir küçücük değişikliğin ne kadar önemli olduğunu fark ettiriyor.

Yarın 4. ay kontrolü var, bir ay boyunca aklıma takılanları yazdım, doktora sorulacak çok şey var.

Çilek Pazar akşamından beri kaka yapmıyor, bir kaka için muştularla beklemek de varmış kaderde. Nasıl hasret ve özlemle bez açıyor, karnına masaj yapıyorum bilemezsiniz, doktoru aradım cevap bekliyorum

Hafta sonu nasip olursa şehir dışına çıkıp bir kardeşle tanışacağız inşaAllah

11 yorum:

Esra dedi ki...

Canım ya Allah yardımcınız olsun,gaz problemi hem 3 aydan sonra geçiyor diyorlar,bu hain gaz da neyin nesi acaba??inş.geçer en yakın zamanda..
Emme konusunda canını sıkma bence,büyüdükçe daha az sıklıkla emiyorlar ve uyuyorlar..İnşaallah bırakmaz korkma,bizimki de emmediği zaman canımı çok sıkardı ve şükür 2 yaşına kadar emdi,çilek de 2 yaşına kadar Allah'ın izniyle emer yeter ki sen kararlı ol..
Sevgiler

Elif dedi ki...

aynı benim şu an yaşadığım sıkıntıdan bahsediyorsun.ben de her gece kucağıma alıp ağzından gaz çıkarmasını bekliyorum ama birtürlü çıkarmıyor ben de bırakıyorum yatağına.ben tam uykunun en güzel yerindeyken kıvranmaya başlıyor kucağıma alıyorum dik tutuyorum,yine çıkmıyor sonra tekrar, tekrar.o çıkartana kadar ne o rahat uyuyabiliyor ne de ben.
nurse harveysin bu sıkıntıya bir çare olacağını sanmıyorum.çünkü o bağırsakları rahatlatan bir şey.
ama belkide kabızlığına çare olabilir.

Allah yardımcın olsun,kolaylıklar versin.

уαѕємin... dedi ki...

yüz üstü yatırmayı denesen canım ben önceleri çokkorkardım sonra alışıyor insan mesela yanında olduğun zaman deneyeebilirsin en azından rahatlatıyor biraz

1 hafta kaka yapmaması normal bebeklerin aynı durumlar bizde de olmuştuı ve dr umuz 1 haftaya kadar yapmamasının normal olduğunu söylemişti

işte annelik an ve an onu yaptı bunu yaptı kaka yapması bile büyük sevinç haline geliyor yaşanmadan bilinmiyor canım

öpüyorum seni ve bal kuzunu

Adsız dedi ki...

bebeğiniz henüz doğmamıştıki takip etmeye basladım bloğunuzu.. Yazıları hosuma giden annelerdensiniz:)
bu arada çilek kızınızı cok merak ediyorum, ellerınden ve ayaklarından çok tatlı bi bebek olduğu belli maşallah. Rabbim çilek kızımıza uzun ve hayırlı bir ömür versin inşallah.Temennileriniz için de çok teşekkür ederim Naz kızımızı sabırsızlıkla ve merakla bekliyoruz. Öpüldünüz:)

Adsız dedi ki...

ewet haklsınız biliyorum, normalden yana olduğumuz için acele etti doktorumuz. Naz şu an için 3,5 kg (maşallah) daha kilo alması doğumu zorlaştıracağından böyle söyledi. Beklememizi mi önerirsiniz sezeryan olsa bile, normal için zaten su an beklemedeyız extradan yürüyüşlerimiz var işte biraz daha çabuk gelsin diyee. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim, hotmail adresiniz varsa beni ekleyin ordan da görüşebiliriz..

gülücüklerim benim dedi ki...

Ah şu hain gaz ah, yine nereden geldi böyle, karnına yağlarla masaj yapsanız, aslında biraz daha büyük olsa az miktarda zeytinyağı içirseniz kabızlığa oldukça faydalı olacaktır, ben kızlarıma doktor tavsiyesiyle ek gıda alıyorlarken, yemeklerine extradan l çay kaşığı zeytinyağı koyardım kabızlık sorunu olmazdı, ama çilek biraz küçük galiba.Allah kolaylıklar versin

gülücüklerim benim dedi ki...

Haaa birde bu kabızlık olayı uzun sürdükçe gazı ve iştahsızlığı devam edecektir, benim büyük kızım da öyleydi sindirim sistemi gelişmemişti, bayağı bir sorun yaşamıştık, bir ara kabız olmuştu, zaten iştahsız bir bebek olan Beyza tam anlamıyla tıkanmıştı, ve hiç bir yerden gaz çıkışı da olmuyordu, ağzına hiç bir şey almıyordu, doktorumuz, bebeğin midesi gaz, bağırsakları dışkı ve gaz dolu iken bu bebek nasıl yemek yesin demişti, üstten yiyecek alttan çıkıcak ki rahatlasın dimi ama
Ah ah ne çektik biz bu gazdan mazdan ne kıymetli oluyorlar, eşim bizim bebeğimiz olmadan önce bir arkadaşının bebeğini kabız olduğu için doktora götürdüğünü duyduğunda ona çok güldüğünü, -siz de bebeğin şeyiyle mi oynuyorsunuz, diye birde dalga geçtiğini anlatır dururdu, sen misin öyle yapan, sende hastanelerde sabaha kadar tahlil için bir damla idrar dışkı bekle de nasıl oluyormuş anla dediler ona

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Gaz hakikaten sorun oluyor.
Bence de yüz üsyü yatırmayı dene faydası oluyor. Tabi sen yanındayken daha güvenli olur.

siyap dedi ki...

hay Allah yine gaz sorunu mu başladı.biz de 3 ay nur.harv. kullanmıştık ve her akşam 50ml rezene çayı.ceren de geğirirken kusardı biraz.Allah yardımcınız olsun.4-5. ayda bizimde sırf süt emmesine rağmen kaka problemimiz olmuştu.zaten sadece süt emen bebişlerde kabızlık diye bir şey olmuyor sadece kaka yapamama oluyormuş.biz de 1 ay çektik,dr.umuz bekleyin demişti 6.gün yapmıştı böyle 2-3 kere oldu.kaka da hevesle bekleniyormuş işte :)) bu aylarda çok bebişte duydum böyle olduğunu,zaten dr.unuz da bilgilendirir sizi.
çileğimize ve sana kocaman sevgileeer...

Mısır Patlağı :) dedi ki...

ay bende bizde bu gaz sorunsalını tam 4. ayın sonunda atlattık sanada sabırlar diliyorum en kısa zamanda çözümünü bulmanız dileğiyle...

çilekciğim akıllı ol üzme anneyi babayı ne güzel salıncak kurmuşlar salllan işte uç havalarda yap bişiler : ) ama nolur gazlı olma ..

sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba,
Biraz eski tarihli bir yazı ama benim şuanda hala devam eden sorunumdan bahsetmişsiniz... Kızım tam 10 aylık oldu.Ama hala her beslenme sonrasında saatlerce gaz çıkartamıyoruz.Gitmediğimiz doktor kullanmadığımız ilaç kalmadı.Diğer yazılarınızı okuyunca Çileğin artık sorunu kalmadığını anladım..Gaz sorununu nasıl aştınız ?? Teşekkürler...

Esin.

esinkarabulut@windowslive.com