24 Ağustos 2008 Pazar

Küçük insan çilek


Kızım

Bu aralar ters dönmek için çok gayret sarf ediyor yekinip duruyorsun ya;

Deyim ben sana

Tekniğin yanlış…

Ellerini birleştirip kollarını ve bacaklarını da havalandırıp yan dönüyorsun, çok da sıkı çalışıyorsun ama bu ters dönmene engel oluyor miniğim, hani “beni buradan kaldır” diye çığırırken göbeğini öne doğru şişirip yan dönüyorsun yaaa

Heh işte ordan çalış annem…

----

Çilek bu ara dönme çabalarını hızlandırdı, sanırım bu onun için bir ihtiyaç haline geldi, pozisyon değiştirebilmek için kıvranıp duruyor. Yüz üstü yatırdığımda bacaklarını gerip poposunu kule gibi kaldırıp yan düşüyor ve bu sırt üstü dönmesini sağlıyor bunu da bana kızarken geliştirdi :)


Bazen o kadar güzel tepkiler veriyor ki “aman Allahım bu bir koca insan neredeyse konuşacak” diyorum, sonra sadece ağlayarak kendini ifade edince “hayır hayır bu daha küçük insan” diyorum

Avuçlarını birleştirip sıkmak ve bunun için bir kuvvet harcamak en büyük eğlencesi, görseniz sanki çok önemli bir iş beceriyor
---------
Kaka problemimizi doktora gitmeden bir gün önce 3. günün tamamlanmasına 4-5 saat kala aştık. Ama kötü bir kakaydı. Böyle değişik. O günden beri de aynı şekilde yapıyor, bir sorun var ama ne. Bu hafta tekrar kontrole gideceğiz. Doktor 3 güne kadar kaka yapamamanın normal olduğunu söyledi ve çileği bu ay az gelişmiş buldu. Oysaki 500 gram almış. Boyu 4 cm uzamış. “İştahsız olabilir” dedi. İdrar tahlili istedi. Duruma göre haftaya ek gıdalara geçirecek.

Hiç istemiyorum bunu...

Emmesi zaten az, hepten azalıp bırakacak diye korkuyorum
---------
Cumartesi günü şehir dışındaydık. Kendinden iki ay ufak yeni bir arkadaş ile tanıştı çilek. Seviniyorum böyle yakın çevremde çilekle yaşıt bebeklerin olmasına. Arkadaş sıkıntısı çekmesin istiyorum. Gerçi bu yeni arkadaş bize uzakta ama olsun.


Anladım ki bebeği olan annelerle bebek muhabbeti yapmaya, tecrübelerimi paylaşmaya onlardan tavsiye dinlemeye bayılıyorum ben…

Çok yorulduk dün. Kalabalık ve sıcak çileği mahvetti, düzeni bozulduğu için uyuyamadı çok huysuzlandı. Enes gibi çileğin de en dayanamadığı şey uykusuzluk. Arabada koltuğuna oturamadı ve kucağımda uyumaya çalıştı, beni de çok yordu. Gece uykusuna çok geç ve zor geçti. Bu sabah ben de ölü gibi uyandım onun yüzünden, kollarım hamlamış her yerim ağrıyor. Ev darmaduman ama benim canım hiç iş yapmak istemiyor. Kendime inanamıyorum, evin içinde bu kadar dağınıklığa asla tahammül edemezken normalde, bugün ayağıma takılan dağınıklıkları kenara kenara ite ite geziniyorum. Kendime tatil ilan ettim bugün.

Paşa hastaydı kaç gündür. Düzelmemiş olsaydı dünkü programımı iptal etmek zorunda kalacaktım ama iyiydi çok şükür. Onu bırakıp gittik çünkü.

Bir kez daha anladım ki erkekler hasta olmamalı,

gerçekten çok gereksiz…

kendim hasta olsam bu kadar yorulmazdım zira…








10 yorum:

уαѕємin... dedi ki...

maaşaalah kuzuma dönmelerede başlamış

ev çocuk olunca hep dağınık olyor bnde senin gibi yapıyorum arada iyi oluyor ittiriyorum :))

eşinede geçmiş olsun canım

sevgilerr

meleklerim ve ben dedi ki...

Maşallah Çileğe dönmelere başlamış.
Evin dağınıklığını ne sen sor ne ben söyleyeyim,ama benim tatil ilan edeceğim bir günüm yok ki....mecburen yapacağım haftasonu ühü..ühü..ühü...
Eşine de geçmiş olsun,çok doğru demişsin erkekler hasta olmamalı çekilmiyorlar....

tedarikmucize dedi ki...

Resimleri görene kadar çilek hanımı hala minicik hayal ediyordum ama maşallah kocaman olmuş :)

Burcu dedi ki...

selam, benim kizim da 3 ayliktan basliyarak meme emme konusunda problemli olmustu ozellikle 4.5 aylikken en kotu zamanlariydi. Memeyi ancak uyumak uzereyken ve de uyanir uyanmaz emiyordu. Gece yarisi uyandirmadan emzirmeye calisiyordum her gece. Biz ek besinlere 5 aylikken basladik, ama kendi sutumden sagip princ mamasi hazirliyordum baslarda boylece sutum de azalmamis oluyordu. 6 ayda hepsi gecti hatta daha onceki halinden bile iyi emmeye basladi. Umarim siz de biran once atlatirsiniz bu zor zamanlari.

mummy dedi ki...

İlginçtir tam bu aylarda bütün bebeklerde memeden soğuma oluyormuş ama ısrar edersen eski performansa dönüyomuş..Bizde olmadı ama çevremden çok duydum inşallah emmeye devam eder çilekçik...öptük o tonton poposundan:)

elfeyp dedi ki...

Ooof benimkinin çabası da içimde sürüyor günlerdir..
Böyle günlerini de görürüm umarım..

Elif dedi ki...

Erkekler hasta olmasın sözüne sonuna kadar katılıyorum.bir de anneler hasta olmasın.o zaman çok kötü oluyor her şey.
bebekleri anlamak çok zor dimi uykusu gelen insan halsizleşir yatar uyur.bunlar o kadar ağlıyacak bağıracak gücü nerden buluyorlar:)
bizim ki de döndüğünde tek kol altta kalıyor.onu çıkarmakta çok sorun yaşıyor:)
dediğin gibi arkadaşlarımızla tek muhabbetimiz bebeklerimiz oldu.
Allah yardımcımız olsun

Adsız dedi ki...

bana doğru teknik gibi geldi:)
karın,bacak ve kol kaslarını çalıştırıyor bayan.
onlar olmadan sürünemez çünkü:)Sen anlatınca aklıma geldi, kuzu o ilk dönme hallerindeyken beni çok şaşırtmıştı. Ben dönmeyi tamalayacak diye beklerken o ileri sürünmüştü:) Öyle şartlanmışım ki dönmeyi tamamlaması fikrine süründüğünü anlamam zmn aldı:P

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

o minik popodan ısırmalı annesi. Yumuşacık ellerini de koklamalı.
....
Çocuklu evler dağınık olmazsa ev nasibini almamış sayılır olacak o kadar di mi?

pinus dedi ki...

ŞÖYLE Bİ GEÇMİŞE BAKTIM DA KIRMZI BADİSİ VE POPİŞİ NE KADAR TATLI GÖRÜNÜYO...