19 Eylül 2009 Cumartesi

Çilek açılımı

Çilek tam bir peynir yemez…

Daha dilinin ucuna değmesi ile ağzına konan peynir dilimini tükürür. Adını da biliyor tanıyor bir de. “Mee-nirrr” der ama yemez. Ses var görüntü yok hesabı.

Küçük görümcem de bir peynir yemez. Hayatımda ilk kez onu tanıdım peynir yemez olarak… içinde peynir olan hiçbir şeyi, peynirin hiçbir çeşidini yemez. Çok naaaadir yemeğin üzerinde kızarmış kaşardan yer o kadar… ilk duyduğumda çok şaşırmış, ne yalan söyleyeyim bir peynir gurmesi olarak da biraz yadırgamıştım. İlk onda görmüştüm bu durumu. Daha sonra başka peynir yemezlerle de tanıştım ve kanıksadım böyle bir tercihi. Şimdi çileğin peynire tepkili olması korkutuyor beni. Israr etmiyorum kesinlikle. Ama peynir sevmeyecek olma düşüncesi beni çok tedirgin ediyor.

Biraz önce kahvaltısında peyniri gördü ve ısrarla peynir istedi. Parmağını uzata uzata meee-niiiirr anne catayyy (çatalı ver peynir yicem diyor kısaca) dedim yemicek biliyorum ama madem istedi kendi bilir. Mini minacık bir parçayı verdim çatalın ucuyla eline.

Aldı ağzına yuttu!!!

Ardından bir daha istedi. Bir daha bir daha…

Ufak ufak parçalar halinde insanlık için küçük ama kendi için çooook büyük sayılacak bir miktar da peynir yedi!!!

Hala şoktayım. Şaşkınım. Demek ki neymiş hiçbir şey için ısrarcı olmamak lazımmış. Vakti saati gelince her şey güzellikle olabilirmiş. -bu cümleyi daha sonraları tekrar tekrar okuyayım ve kabulleneyim diye buraya not düşüyorum- Devamı gelir mi bu açılımın bilmem ama. Bu bile çok büyük bir adım bizim için...

7 yorum:

Kuaybe dedi ki...

:))

Bence de "Peynir sevilmez mi yaaaaa?"

mandalina dedi ki...

çileğin açılımlarını destekliyorum :))
yaşasın peynir yemek.

ummugulsum dedi ki...

:)aynı problem bnm oglumdada var hala yemıyor bende ılk zamanlar cok ısrar ettım yıcen dıye ama artık bıraktım. eh bende pek ıclı dıslı degılım peynırle acıkcası:)
sevgıler

BEDİA KUKUL dedi ki...

iyi bayramlar ve bu arada olmasını beklediğiniz şey ne oldu??

Adsız dedi ki...

Haydi gözün aydın. Peynirsiz ömür geçer mi ya :)

KeLeBeK dedi ki...

yorumlar için herkese teşekkürler arkadaşlar
bedia, gönlüme göresinden daha iyisi oldu, yani olacak inşaAllah Allahıma şükürler olsun Rabbim herkesin hayır üzere dileklerini gerçekleştirsin amin

Kayra'nın, Deniz'in, Vera'nın annesi dedi ki...

bu açılıma benim de desteğim tamdır:)peynirin istisnasız her çeşidine düşkün ve Allah'a şükür çocukları da peynir hastası bir anne olarak sevindim sizin adınıza. çilekçiğime şimdi alternatif sun annesi.. bildiğim kadarıyla çocuklar için en ideali keçi peyniri. içnde en çok fosfor barındıran peynir o.