16 Şubat 2008 Cumartesi

32. haftayı da tamamladık çok şükür, geçtiğimiz hafta aylık kontrolümüz vardı, ne kadar çabuk geçiyor vakit… bir an sadece kontrol sonrasında post yazıyormuşum gibi hissettim…


Doktorumuz güzel haberler verdi, öncelikle çilek kızım 1.600 gram ile haftalık ortalamasının üzerinde çıktı MaşaAllah, ayrıca doğum pozisyonunu aldığını da öğrendik. Bu habere o akdar heyecanlandım ki, çıkışta ve sonrasında babamız vakti erken buldu ve endişelendi, hayır erken değil tam vakti demişti oysaki doktor. Ne bileyim en büyük endişem bu pozisyona hiç geçmeyeceği, ya da çok geç vakitte geçip beni endişelendireceğini sanıyordum. Ama öyle olmadı çok şükür.


Artık hareketlerim iyice yavaşladı, özellikle çatı bölgemde başlayan kas ağrıları gittikçe artmaya başladı, Sabahnur’un da söylediği gibi kütürtüler duymaya başlayınca iyice endişelendim ve bir hafta sonra soluğu tekrar doktorun kapısında aldık, doktorumla hala iyi bir ilişki kuramadığımı yazmıştım. Bu sebeple yanına giderken yine endişelerim vardı, ilgilenmeyecek ya da ağrılarımı önemsemeyecek gibi… ama beni çok şaşırttı doktorum, çıkışta paşa ile şakalaştık hatta, biz muayeneye değil de kontrollerle gelelim diye :) doktor iyice muayene etti, ultrasonla baktı sonra haftam olmadığı halde NST ye bağlanmamı istedi, sancım var mı diye bakmak için. Neyse ki hiçbir şey çıkmadı, normal olabileceğini söyledi ve kalsiyum magnezyum hapı yazdı. Ve eklemeyi unutmadı, “kanaman olursa, ağrın artarsa, suyun gelirse hemen gel” :) resmen “doğurursan” dedi bana yaaa :) sanırım sona doğru yaklaşıyorum…


Bu ara bir endişe sardı beni, gerçi hep vardı ama daha bir arttı. Ya bebeğim sağlıklı olmazsa, ya doğum sırasında bir komplikasyon olursa, bir sorun olursa… bu endişe içimi kemirip duruyor, sonra kendimi sakinleştirmeye ve daha sağlıklı düşünmeye çalışıyorum, umarım geçici bir durumdur.


Biraz da çilek hanımdan bahsedelim, hareketleri her geçen gün daha bir artıyor, kendi kendine akrobasi yapıyor ufaklık… topuğunu dayıyor karnıma ve bir baştan diğer başa sürtüyor, orda bekletip tekrar geri eski yerine sürtüyor, bunu peş peşe o kadar sık ve hızlı hareketlerle yapıyor ki çookk gıdıklanıyorum. Tıpkı birinin sizi topuğunuzdan gıdıklamasıyla sıçramanız gibi bir şey bu… arada bir canımı da yakmıyor değil, sanırım sinirlendiği zamanlar oluyor kızımın…
Hala bebek beşiğimizi almadık, sallayıp duruyoruz hiçbir hazırlığı da tam değil, hastane çantamız hazır değil vesaire vesaire… bana çilek hanım sabırsızlanıp vaktinden önce gelecekmiş gibi geliyor


Mp ile bir seferinde (o daha hamile olduğunu bilmiyordu) 3. bir doğum yönteminin keşfedilmesinin ne kadar süper olacağını konuşmuştuk komik örnekler gelmişti aklımıza, mesela bebekleri kusarak çıkarsak dimi (öğkkk bu sabah paşaya söyledim bunu, bana iğrenç olduğumu söyledi neden acaba :P) bugün ise daha dahiyane bir fikir buldum, mesela ışınlanma gelişse ve bebekleri oradan ışınlayarak çıkarsalar ne süper olurdu dimi, ağrı yok acı yok, kanama yok … Geleceğin anneleri bu konuda çok şanslı olabilir :)))
başka bir süper fikri olan var mı?

14 yorum:

zeynebin annesi dedi ki...

ayyy... bana o günleri yaşattın tekrar. ben çok özlüyorum hamileliği.. kıymetini bil ve tadını çıkar.. en önemlisi aklını kötü düşüncelerden temizle.. inan bana kendini nasıl hissedersen öyle olur. benim hiç istemediğim sezaryendi ve başıma geldi.. korkma hiçbirşey olmaz. eskiden tarlalarda doğum yapanları düşün.. sen onlardan çok daha iyi durumda olacaksın inşaallah. doğum komplikasyonları ile ilgili çok detaylı araştırma yapma.. bu korkuyu daha da arttırıyo. çünkü insan bilmediğinden korkmaz... cahil cesareti diye bişey var sonuçta.. kontroller sırasında bi sorun yoksa hiç canını sıkma.. çilek hanım annesini üzmez.. sende onu üzme annesi gereksiz strese girip.. güzel haberlerle buluşuruz inş.

senem dedi ki...

Bu annelik insanin hamile oldugunu ogrendigi gunden itibaren hem muthis bir mutluluk duymasi hem de surekli endiselenecek birseyler bulmasi demek galiba. Ben de henuz 3 aylik hamileyim, hayirlisiyla senin gibi 32 haftayi bulsam diyorum ben de :) ama hersey cok yolunda gorunuyor sizde. Umarim zamani gelince cilek hanimi saglikla kucagina alirsin ve kokusunu doya doya icine cekersin. :)

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Çilekimmm :) iyi olduğuna o kadar sevindim ki hamd olsunn ...

Kelebekcim seninkinede sevindim :)

Ama şu an beklenilen onun dünyaya gelmesi İnşallah herşey istediğin beklediğin gibi olur :)

Ben tekrar o günleri yaşamak istiyorum Çok erken biliyorum ama Çok rahat fevkaladenin fevkinde bir hamilelik geçirdiğim ve sezryan olup şip şak girip çıktığım için doğum denen hadiseden korkmuyorum Ana herşeyden hayırlısı sağ salim sapasağlam Bir bebek dünyaya Getirmek hayırlısıyla :)

Doğum olayını sabırsızlıkla bekliyorum :)

Ve miss kokulu minicik çileimiii gçrmeyiide ...

Sevgiler ...

Adsız dedi ki...

eheheeh işinlanma fikrine bayıldım. Daha güzel bir fikir gelmiyor benim aklıma :))

Canım sen hiç düşünme bunları. Allahın izniyle çok saglıklı dünyaya merhaba diyecek cilek hanım :)) Bu korku bende de vardı. Sanırım sonlara dogru bütün hamile bayanlar bu korkuyu yaşıyor. Herşey allahtan. Sen bunları düşünüp içini sıkma. Tamam mı?
32. Hafta. Ayy çok az kalmış. Ben 39 haftada dogurmuştum :))
Uff özledim. Bdaha mı dogursam ne .P

mummy dedi ki...

Maşallah Çilek bebeğe..İnşallah böyle güzel haberler getirsin annesine hep..Benim de en huzurlu olduğum saatler bu kontrol sonraları oluyor..Tabi doktor herşeyi normal demişse.Bir mutlu mutlu geliyoruz ki eve işte o rahatlık gibisi yok..Bu arada o çatı bölgesindeki ağrılar benim de en büyük sıkıntım bugünlerde..Hatta ağrı sıklaştıkça yoksa erkenmi açılıyo, suyum mu gelicek, erkenmi doğcak diye panikliyoum..Ama biraz yersiz heralde...Ben de magnezyum kullanıyorm bikaç haftadır...
Neyse aklımıza kötü şeyler getirmeyelim bakalım...Güzel düşünelim güzel olsun..Allah hepimize sağlıklı ve zamanında doğumlar nasip etsin..Kal sağlıcakla...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

maşaallah durumlar çok iyi çok güzel...
hayırla, sağlıkla, güzellikle gelsin annesinin kucağına...
bilim adamları ana rahmine benzer bir ortam üzerinde çalışıyorlar... orada oluşacakmış bebekler. aman allahım matrix gibi...
amerikada bir kadın karnı ağrıyor diye banyoya gidip hem hamile olduğunu öğrenmişti hem de doğurmuştu. onlar nasıl anlayamıyorlar hayret ediyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba.. blogunu rastegele buldum, bi bakayım dedim.. sonra da e bi yazayım dedim:)
zeynep'in annesine katılıyorum. aklına hiç kötü bir şey getirme ve o enerjiyi yanına bile yaklaştırma.. doğum egzersizlerini araştır.. nefes egzersizleri yap,doktorun anlatsın.inan bana normal doğumda müthiş işine yarıyor ve gücünü kontrollü kullanarak nefesini/oksijenini harcamanı engeliyor. biri 4 yaşına başlamış,diğeri 3 yaşına başlayacak iki çocuk annesiyim.. ve 10 gün önce üçüncü bebeğime hamile olduğumu öğrendim, şok oldum ama doğurmaya karar verdim. yaşamak istemediğim en büyük şey sezaryendi ama ikinci doğumumda ne yazık ki yaşadım,şimdi üçüncüyü de sezaryenle doğurmak zorundayım.. aklına daima güzel şeyler getir.. ayrıca bi blogta "doğumdan sonra kaybedeceklerim" diye bi tabir kullanmışsın ya, bunun farkında olman da çok güzel.yani elbette kaybedeceklerin olacak ama kazandıklarınla karşı karşıya koyduğunda onlar kayıp değil, tatlı anılar olacak:) bu konuyu geniş geniş blogumda yazacağım...:)
sevgiler..
elif

Hamarat Anne dedi ki...

canım cilek bebegim:)

mag ve cal hapları verdi dimi, ben demiştim. Ama nstye gerek yoktu yani. Senin telaşlandıgını gorunce biraz parasını alalım şunların demiş dr.un:pp

Masallah masallah saglıkla doguma kadar inş.

Adsız dedi ki...

bu arada söylemeyi unutmuşum, magnezyum eksikliği için kuru kayısı birebir.. her hamileliğimin kabusu olan kramplardan ben böyle kurtuldum..

Kuaybe dedi ki...

Bence de sen doğum sonrası ve komplikasyonlarla ilgili yazılar okuma Menarcım.. Ben ilk hamile olduğumu öğrendiğim andan itibaren bulabildiğim herşeyi okudum iyi veya kötü.. İlk kontrole gittiğimizde doktora mol gebeliği ve dış gebelikle ilgili sorular sorunca kadın şaşırmıştı.. Hele son ultrasonda NST nonreaktif çıkıp da doktor mekonyum benzeri yapılar gördüğünü söyleyince ben hemen olasılıkları sıralamış ve bebğin sıkıntıda olduğunu söylemiştim.. Doktor bu kadar ayrıntılı şey bilmemin bana yararı değil zararı olduğunu söylemişti.. İnsan ister istemez bildikleriyle komplo teorileri yazıyor çünkü zihninde.. Ben çok tehlikeli bir doğum atlattım evet ama herkes tehlike yaşayacak diye birşey yok.. Belki de biraz "cahil" olmak daha iyi hamilelikte :P ( komplikasyonlar konusunda tabii )

Adsız dedi ki...

kesinlikle katılıyorum bundan 10 yıl sonra başka metotlar bulunabilir belkide belli mi olur :))

Esra dedi ki...

hic endiselenme! Hersey harika olacak. Sifir komplikasyon, harika bir dogum ve sonrasi... Korku yok, endise yok, ok?

Valla dogum yaklastikca ben de cesitli ilginc dogum sekilleri yaratmistim aklimda. :-) Eminim ileri teknolojide cesitli seyler olacaktir. Belki de hamilelik denen sey olmayacaktir. Hamilelik disaridaki bir makinada gerceklesecek ve bebeginin buyudugunu gozlerinle goreceksin. Sonra bebek dis dunyada yasamaya hazir oldugunda makinadan cikarilacak.

Ne dersin?

Mide bulantisi yok, kusma yok, sisen ayaklar yok, mide yanmalari yok, agirlasmak yok...

Ama insanin karninda hissettigi o muhtesem duygu da yok...

Minik Patikler dedi ki...

:) Kelebekcim hayırdır inşallah rüyamda seni ve çileği gördüm, doğum yapıvermişsin sarışın bebeğine, sapsarıydı kirpiği bile :) Annenler falan yanındaydı çok kolay bir doğum olmuş vs. bunlardan bahsediliyordu, inşallah gerçeği daha da kolay olur, bol yürüyüş yap :)

palyanço dedi ki...

yaaaww inanmıyorum.. zaman gercekten su gibi bisi.. demek 32. haftadayız..yoook ne 32'si.. sen bunu yazalı 2 hftadan fazla olmus :)) ne kadar az kalmıs :))
sende aramıza katılıyorsun, süppeerrr :))