19 Aralık 2009 Cumartesi

Dilli bebek çilek

Kabızlık sorunu ara ara nüksediyor. Daha doğrusu iştahsızlığının cezasını popocuk çekiyor. Kan ter içinde kalıyor ıkınırken. Ağlıyor sızlıyor doğum yapıyor sanki :( bu süreyi nasıl geçireceğimizi şaşıyoruz. Ama bir iki gün kuvvetli yese kaka yaptığını fark etmiyorum bile. Mucize gibi bir şey oluyor. Tabii seviniyoruz bu duruma. Ne acı…

Kaka geldiği anda koşa koşa yanıma gelip anne “ta-ta deee-di” diyor. (kaka geldi) “ıkın annecim ıhhhh yap” diyorum ve ben de ıkınıyorum. Ikınmayı öğrendi. “Kaka çıkkkk de annecim” diyorum. “Taaa-taaaa çıkkkkkk” diye ıkınıyor kızara bozara. “Çıttt-mıyooooo” diye ağlıyor. Bitince de anne “çıttt-tııı” (çıktı) diyor.

Babaannem geldi köyden. Birkaç kıştır gelmiyordu. Kalp krizi geçirdikten sonra halamlar ilgilendiler memlekette. 3 yıldır görmemiştim. Yaşlanmış iyice. Unutmaya başlamış kimi şeyleri. Kimi insanları. Yakın arkadaşlarını tanıyamadı eşimin simasını hatırlamadı “sarışın mı babası çilek’in” diye sordu. Unutmuş çoğu şeyi. Kıbleyi şaşırıyor namazlarda secdelerinin sayısı artıyor bazen.“İki bebeğimiz var artık” diyor babam. Çilek’i ve babaannemi kastederek. Eskiden sofrada her istediğine uzanıp yerken şimdi geri kalıyor. Tıpkı çilek’in önüne tabak hazırladığımız gibi ona da tabak hazırlıyoruz. Hayatın başlangıcı ve sonu. Bebek doğup ilgi ve bakım bekleyip büyüyoruz sona yaklaşırken de durum aynı. Bebek gibi inat ve aksi dediğim dedik oluyoruz ve bakıma muhtaç oluyoruz. Bunu gözlemlerken ve düşünürken insan bu dünyada her şeyin sahibiyim yaparım ederim pozlarındaki genç ve dinamik bünyenin, aslında ne kadar gafil ve aciz olduğunun farkında olabilse keşke …

7 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ben de yolda, arabasinda oturan oglumu iterek yururken, rahat yuruyebilmek icin bir nevi bebek arabasi benzeri, tekerlekli bir nesneye tutunup, onu ittirerek yuruyen yaslilari gorunce ayni seyleri dusunuyorum..

Bir keresinde otobuste giderken, kaldirimda bastonunu yere dusuren ve egilip alamayan, alabilmek icin cabalayan yasli bir adamcagizi gorunce cok uzulmustum. Neyse ki yoldaki bir kadin yetisip yardim etti. Bugun bizim icin ne kadar basit, yaabilir miyim diye uzerinde dusunmeye bile gerek duymadigimiz seyler, zamani gelince nasil zor bir hale donusebiliyor..

Insan, hic yaslanmayacagim, hem genc kalacagim zannediyor. Herseyin hayirlisi..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Kabiz icin.. kuru kayisiyi suda islatip, ezip veriyordum. O ise yaramazsa popoya fitil-sabun falan koyuyorduk.

Insallah atlatir..

KeLeBeK dedi ki...

esracım iştasızlık başa bela. yemiyor ki yapsın tek sorun bu, bebeklikten beri aynı durum ne yapsak da geçici çözüm. artık seyrine bıraktık durumu...

firdevs dedi ki...

kabizligi istahsizliktanmis ama , yine de bir tavsiyede bulunmak istiyorum . ben kendisine mucize corba diyorum :) yayla corbasini pirinc yerine bugdayla ve ek olarak az haslanmis yesil mercimekle yaparsaniz ve uzerine tereyaginda nane kizartip dokerseniz gercekten cok faydali oluyor . biz de severek yiyoruz ...

Adsız dedi ki...

Hepimizin gittiği yön aynı. rabbim kolaylık versin yaşayana da bakana da :(

Minik Patikler dedi ki...

Canim aslinda patlamis misir sevse o gercekten iyi geliyormus, bana da blogdan tavsiye etmislerdi. Bir de daha evvel de soylemisimdir kesin sakiz, kutudaki sakizlardan 3 tane falan yiyince kabizlik falan kalmiyor, tabi yutmasi lazim, senin kucuk hanim her seyi kuralina uygun yapiyorsa yutmasi icin razi etmek zor olabilir :) Bir de surup var bizim basvurdugumuz istersen ismini yazayim, en azindan yemek duzeni oturana kadar kullanabilirsin.

BEDİA KUKUL dedi ki...

kabızlık olayının mutlaka önlemini almalısın beni baştan uyaran olmadığı için büyük oğlumu doğal yollarla büyütücem diye ilaç falan vermedim uzun süre. çocukcağız da 2-3 kere kaka yaparken poposu acıdığı için kakasını tutmaya başladı. çok uzatmayayım ama tam bir kısır döngü baştan önlemini alırsan daha kolay atlatır. duphalac kullanmıştık sanırım 4 ay kadar. mutlaka doktorunuza danışın
bu konuyu atlamayın.

sevgiler...