21 Ağustos 2007 Salı

7. haftamız başladı ve artık hamile olduğumu bünyem sürekli olarak bana hatırlatıyor, bulantılarım had safhada, karnım acıkıyor ama bulantıdan canımın bir şey çekip çekmediğini anlayamıyorum. Bir iki kraker atıştırıp bulantımı bastırınca, “acıktığımda ne yesem” diye düşünüyorum. Çünkü bulantı başladığında ne kadar aç olsam da yemek düşünmeye halim olmuyor. Tek yediğim, haşlanmış tuzlanmış patates ve yoğurtlu soğuk (sıcak bir şeyin ne kokusuna ne ılık ılık boğazımdan geçişine tahammülüm yok) makarna, bunların da azar azar ve ikişer saat arayla yiyebiliyorum, ben kendimi bildim bileli özellikle son dönemlerde iştahsızım, ama şimdi kendimi mızmız ve yemek yemez bir çocuk gibi hissediyorum.

Kötü olan taraf bu iştahsızlığı çevremdeki hiç kimsenin anlayamaması aksine bana hayretle bakması, paşa eve her gün poşet poşet marketi taşıyor, alma etme dedikçe dolabı dolduruyor bu kadar nimetin arasında hiçbir şey yiyemiyorum…

Bütün gün yaptığım uzanmak, bu postu bile yatarak yazıyorum, ayağa kalktığım an öğürmeye başlıyorum, şimdilik istifra etmedim, inşaAllah da etmem, çok korkarım ben kusmaktan : ( ablamsa tam aksimdir, azcık midesi bulansın takar parmağını kusar, hayret ederim ben kusmamak için ağladığım soğuk soğuk terler attığımı bilirim…

Doktor bulantı için emedur verdi prospektüsünde “yeterli tetkikler yapılmadığı için hamile ve emzirenlerde sakıncalı olabilir” yazıyor, gel de bu ilacı kullan şimdi. Zaten Allah'ın pimpiriklisiyim, ne cesaret bile bile bu ilacı kullanırım?? Evet arkadaşım “ben sana kullan dedim bişi olmaz ben kullandım” dediğini duyar gibiyim ama ııh, bu bulantılar bu kararda devam ederse kullanmıcam inşaAllah

Yatağımda uzanırken sol tarafıma dönüyorum, odam çok büyük olmasa da bütün gün güneş alıyor Elhamdülillah, pencerem açık, arka sokağa bakıyor, evimizin hemen önünde (arka önü) büyükce bir ağaç var, pek anlamam cinslerinden ama çınar ya da meşe, yatış pozisyonunda onun yapraklarının rüzgarda salınışını ve arkasındaki gökyüzünü seyretmek huzur veriyor, dinleniyorum ve bolbol hayal kuruyorum, acaba nasıl bir bebeğim olacak kız mı erkek mi kime benzeyecek, acaba uslu bir çocuk mu olacak yoksa tahmini doğumu koç burcuna denk geleceği için hareketli beni bezdirmeye niyetli bir bebek mi olucak peki ben nasıl bir anne olacağım? İşte o an bir şaşkınlık sarıyor her yanımı… ben anne olacağım, rabbim sağlıklı bir dokuz ay nasip eder ve bu çocuğu sağlıkla doğurmamı nasip ederse ben anne olacağım! Hala inanamıyorum, o kadar şaşkınım ki hazır değil miyim yoksa diye kendime sormadan edemiyorum, evleneli 2 yılı geçti ve ben kendimi hala çocuk gibi gördüğüm, bir türlü olgunlaşamadığım için anne olacağım düşüncesi beni heyecanlandırdığı kadar korkutuyor… ya beceremezsem, ya iyi bir anne olamaz ve hatta anne olduğuma pişman olursam??. Bir sitede okumuştum daha önce yaşamadığınız bir duygu için hazır olup olmadığınızı bilemezsiniz… evet ne kadar doğru, evlilik de bir yerde öyle değil mi? hayatınızı değiştiren bir karar alıyorsunuz, ne kadar sevseniz de düğünüze 1 hafta kala dahi acaba diyorsunuz.. acaba hazır mıyım… hatta vazgeçmeyi dahi düşünebiliyorsunuz, çünkü hayatınızda köklü bir değişiklik olacak, hatta hiç bir şey eskisi gibi olmayacak, sorumluluk alacaksınız, hiç yapmadığınız işlere el süreceksiniz, bir insana bağlanacaksınız… ne kadar zor şeyler ama evlenince mutlu olup da eski yaşamını özleyenini görmedim.. bebek de öyle olacak diye düşünüyorum, bir dönüm noktası daha yeni sorumluluklar ve geri dönüşü kesinlikle yok : )

İşte bu düşünceler bütün gün kafamın içini yiyip bitiriyor, sonra heyecanlanıyorum birden 9 ay geçsin bitsin, yanımda pembe yüzlü bir melek usulca uyusun ben onu bütün gün koklasam istiyorum, ufacık parmaklarına minicik ayaklarına dokunsam, cennetten gelen kokusunu içime çeksem öpsem öpsem istiyorum.

Bebek istemeyen ya da düşünmeyen insanlar geliyor aklıma, yeni evli olanları istisna tutuyorum ama 3-4 yıllık evli olup hala bebek düşünmüyoruz diyenlere hayret ediyorum, Allah biliyor ya hiçbir zaman düşünmüyoruz kelimesini kullanmadım, kullanmaya korktum, ilk zamanlar elbet her yeni evli gibi niyetli değildik sonradan da bir süre engellerimiz oldu ama istemiyoruz demek ne büyük sorumluluk… ya ben istemiyorum dersem ve Allah bana bir ömür boyu evlat nasip etmezse… o yüzden hep “Rabbim beni evlatsızlıkla imtihan etmendense, olmadık bir zamanda düşünmediğimiz bir anda vermeni tercih ederim” dedim, Rabbim bizi yalnız bırakmasın inşaAllah ve meleğimize sağlıkla kavuşalım…

Aklımda ve dilimde hep aynı ayet…

Rabbim…

ANDOLSUN BİZE KUSURSUZ BİR ÇOCUK VERİRSEN, MUHAKKAK Kİ ŞÜKREDENLERDEN OLACAĞIZ…

14 yorum:

Minik Patikler dedi ki...

Ammiiinnnnnn


eh içme o ilacı :) bari o zaman nane limon iç o da iyi gelir :)

Kuaybe dedi ki...

Merhaba Menar.. dün geldim aslında sayfaya ama yorum yazmaya fırsat bırakmadı benim bücür, uyandı hemen.. Bugüneymiş kısmet..

Hayırlı olsun müjden, küçük mucizen.. Kolayca ve sağlıkla kucağına alırsın inşaallah..

Galeta ve tuzlu ayran birebir geliyordu benim bulantılarıma.. İnanmayacaksın ama yemek yeme isteğini durduramayacağın günler de gelecek merak etme :))

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsun Kelebek (Menar):)Aynı haftalarda sıkıntılarımız başlamış. Bana da emedur vermişti dr. ama işe yaramadı. Çevremdeki pek çok kişi de bulantı ilaçlarından fayda görmemiş hamilelik süreçlerinde. Bazıları 3 ay olsun geçer demişti. Bazıları 9 sürdü demişti. 7 ay bitti eskiyle kıyaslayamam ( çok çok azaldı o zmna göre) ama devam ediyor. Ne ki bi güzellik, ilk zmnlara göre, 3 aydır onu içimde hissediyorum. O zmn bulantılar,kusma korkusu ( ben de accayip korkuyorum), şişler, ağrılar, kraplar bile olmamış, yokmuş gibi. Kıpırtısı bu kadar şifalıysa bu meleklerin, varlıkları aynel yakine düşünce neler olur neler:) Bu anlamda geçeceğine garanti veririm;) Süren sıkıntının adı ne olursa olsun unutulacak kadar varlıksız Onun varlığının yanında. Sevgiler.

SELIN dedi ki...

CANIM YA BU ILK AYLAR ZOR GECER GENELDE BILIRIM ALLAH YARDIMCIN OLSUN HAYIRLISIYLA KAVUSURSUN INSALLAH MINIGINE...filiz

Ayşe dedi ki...

Merhabalar,
Hayırlı olsun.. Rabbim sağlıkla tamamına erdirsin ve mis kokulu mucizenizi kucağınıza aldığınız günleri beraber görelim inşallah...
Sevgilerimle...

palyanço dedi ki...

Öncelikle hayırlı olsun ve aramıza hosgeldin :)

ilk baslarda insanın ne olup bittiğini algılaması ne kadar zor oyle değil mi? hayırlısıyla kavusursun insallah miniğine :)

bu arada naçizane bi önerim var kabul edersen ;) benim miğdem cok bulanmadı ama, tuzlu kraker cok yi gelmişti bana ;)

hulofera dedi ki...

canım, çok sevindim. Allah sağlıkla kavuştursun yavrunuza inşallah. hayırlı salih bir evlat olsun, amel defterinizi açık tutan.

kısmette bu müjdeli haberi sanal ortamdan öğrenmek varmış, ki iyiki paylaşmışsın burada:)

Rabbimden sağlıklı, sorunların asgari düzeyde olduğu bir hamilelilk geçirmeni temenni ve seni canı gönülden tebrik ediyorum...

KeLeBeK dedi ki...

minik patiklercim, inşaAllah nane limon işe yarar, hatırlattığın için saolasın,

kuaybecim, o günlerin gelmesini hasretle bekliyorum inşaAllah

hacer, Rabbim senin de yardımcın olsun, inşaAllah hayırlı ve sağlıklı evlatlarımız olur,

filizcim, teşekkür ederim iyi duaların için, o gün bir gelse...

ayşe, burda güzel dostluklar olması ne güzel, inşaAllah bebekciğimi burdaki deneyimli annelerin arasında kolaylıkla büyütürüm,

palyanço, çok saolasın, kuru kraker bu konuda baş yardımcım :))

hümeyracım, teşekkür ederim, diğer mekanda uzun zamandır rastlayamıyoruz birbirimize, buluşularda da yoksunuz nasip buraya imiş :))

eslem dedi ki...

biliyordum ya :)) demiştim di mi.. hadi mübarek olsun .. bir de teessüfüm var ama bu güzel haberi bozmayayım ..

yastuf dedi ki...

Aminnnn diyorum duana canim.

ben 6.haftadan sonra su dahi icememistim,bulantilarim cok fazlaydi herseyi cikariyodum,bi kac kere serumla beslendim hastanede.Ama yinede icmedim o bulanti haplarini.
florida' da ilac arastirmasi uzerine master yapan bir doktor abimize telefon acip sormustu esim.Oda icilmemsi daha iyi olur demisti ,bende icmemistim.simdi iyim cok sukur.Bebegini kucagina alma heyecanini anliyorum insan o kadar buyuk sabirsizlikla bekliyor ve hayaller kuruyorki gercekten cok farkli bir duygu rabbim butun isteyen arkadaslarimiza nasip eder ve bizede bebgimizi hayrilisiyla kucagimiza almamizi nasip eder ins...benim blogum sifreli eger goz atmak istersen yastuf@gmail.com adresine mail atabilirsin sevgiler.

Bebekhikayesi dedi ki...

Ben içtim arada ilaçtan çok da içmedim, açıkcası hiçbişi fayda etmiyor. İster iç ister içme... Biliyorum seni ferahlatamadım ama öyle, fayda eden birşey yok. İnşallah bulantıların 3 aydan sonra azalıp geçer, rahat edersin...
Sen huzurlu, sakin, mutlu bir hamilelik geçirirsen bebeğin de öyle olur merak etme, sevgiler...

Minik Patikler dedi ki...

Bizim kelebek ne alemdeymiş baktın mı :)

KeLeBeK dedi ki...

eslemcim, saolas�n arkadas�m, neye teess�f edeceksin merak ettim?

yasemincim, �ok saolas�n in�aAllah o g�zel g�nlere eri�mek nasip olur,

bebek hikayesi, pek �ok ki�i i�e yaramad�n� s�yl�yor, asl�nda tavsiye eden arakdas�m da i�ime yaramayaca�n� s�ylemi�ti sadece i�imi rahatlatmak i�in i� dedi, ben yine de i�meyece�im

minik patiklercim, �imdi bakt�m ama kelebe�i bulamad�m, b�t�n mektuplar�m�z duruyor ama kelebe�i bulamad�m belki de zarflar�n i�ine daha ayr�nt�l� baksam iyi olacak.

ruchan dedi ki...

Merhaba ,
Hayırlı olsun , inşallah bebeğinde sende sağlıklla 9 ay geçirirsiniz. Benim bulantılarım 6. haftadan sonra başladı hala devam ediyor , ama çok kötü değilim çok şükür. Bide tansiyonum düşüyor benim.. Bende küçüklüğümden beri çok korkarım kusmaktan... Kusmaya çalışırken gözümden yaşlar gelir , yüzüm kıpkırmızı olur.. Kusarsam hasta olur , yatarım... Sulu şeyler yememeye çalış , grissini falan ye bulantın olunca , bastırıyor mideyi... Ben evi grissinilerle dodurdum... Dışarı çıkarkende mutlaka çantamda olur... Her an her yerde bulantım geliyor... Bende acaip pimpirikli biriyim ama bebeğim için aklıma hiç kötü bişey getirmemeye çalışıyorum. Sadece bol bol dua ediyorum.Allah tüm bebek bekleyenlere kolaylık , bebeğine ve kendisine sağlık versin...
Sevgilerimle:)