20 Ağustos 2007 Pazartesi

bir bebeğin geliş muştusu ve değişen hayatlar

6. haftayı geride bıraktım henüz 2 haftadır ne olup bittiğinden haberdar olmakla birlikte son bir-iki gündür biber çekirdeği kendini hissettiriyor, sabahları dayanılmaz bir bulantı ile uyanıyorum ve bu bulantı midemi tamamen kapatıyor, hiç bir şey yiyemiyorum, yiyemedikçe daha da çok bulanıyorum, sanırım bir iki gün daha öyle devam edersem serum taktırmam gerekecek.

bu sabah da aynı şikayetlerle uyandım paşa bana kahvaltı hazırladı sağolsun, ağzımda çıkan aft yemek yememi daha da güçleştiriyor, dişlerimi açamıyor ağzıma aldığım lokmayı ısıramıyorum. umarım bu sıkıntılar varsayıldığı üzere 12. haftaya kadar sürmez :(

biraz da ilk dönemlerimden yani 2 hafta öncesinden bahsetmek istiyorum, hamile olduğumu nasıl öğrendim, elbetteki evde yapılmış bir test ile. sonuç pozitif çıkınca heyecandan kalbim duracak zannettim. paşaya hemen söylemek istemedim. onu aceleyle işe gönderdikten sonra hemen iki sokak aşağımızdaki hastaneye gittim kan testi yaptırmaya heyecanla... kan örneği alındı ama ertesi gün akşam üzeri belli olacağını söylediler, ne kadar uzum bir zaman dilimi böyle?? ben nasıl dayanırdım o kadar süre... ve nitekim dayanamadım da, o gün ablam geldiği halde annemlere bişey çaktırmamayı başarırken, ertesi sabah paşaya söyledim, çıldırdı tabi :)) gün içinde kaç kere aradı sonucu öğrendin mi diye. ve saat 3'de annemdeyken telefonla hastaneyi arayarak mutlu haberi aldım :))

anneme nasıl söyleyecektım peki... bunun da provasını yapmıştım ve yanımda hediye paketiyle bir çift bebek ayakkabısı getirmiştim. daha önceden hazırlamıştım tabiiki... annem paketi açar açmaz boynuma atladı ve evin diğer üyeleri de... sonra hayaller kurulmaya hazırlık telaşı yapılmaya başlandı. "durun be yahuu daha 9 ay var" dedirtmediler adama :) minik ayakkabılar da evin uygun köşelerine asıldı...


Image Hosting by Picoodle.com



Kayınvalideme de aynı numarayı yaptık onun tepkisi daha inanılmaz oldu şükür ede ede bağırıyordu inanamazsınız "ben de büyükanne olucam!, ben de büyük anne olucam!" diye bir sarılışı vardı bana, görülmeye değerdi...
tabi peşi sıra tavsiyeler, tavsiyeler, sakındırmalar...
benim ve bebeğimiz için çabaladıklarını biliyorum ama aşırı ilgi de insanı sıkmıyor değil, çocuk gibi sütünün balının hatırlatılması insanın her zaman hoşuna gitmiyor...


bazen hayal kurması güzel, bazen ise hala inanamıyorum, içimde bir canlının olduğuna... ne kadar hikmetli ne kadar mucizevi bir şey bu Allahım! ufacık bir noktaya can veriyorsun ve onu en güvenli yerde ilmik ilmik dokuyor mükemmel bir canlı kılıyorsun, bize de onu inanılmaz derecede sevme hissi bahşediyorsun. umarım bu 9 aylık maraton sağlıklı bir şekilde geçer ve dilerim kucağımıza sağlıkla kavuşursun bebeğim!

Rabbim sen yolumuzu kolay eyle, çünkü biliyorum ki bu da hayatımızın bir imtihanı, sen buyurmuyor musun mal ve evlat dünya hayatının süsü, imtihanıdır diye, bu imtihanı hayırla kazanmamızı, senin yolunda hayırlı evlatlar yetiştirmemizi nasip et,
Rabbim kıyamete kadar neslimizi sevdiğin ve razı olduğun kimselerden eyle! AMİN

10 yorum:

Esra dedi ki...

Saglikla kucagina alirsin insallah. Ilk haftalar gercekten cok zor, bulantilar insani hayattan yildiriyor. Blogumda tavsiyeler var bu donemler icin. Istersen oku.
Sevgiler
Esra

Minik Patikler dedi ki...

Canım hayırlı olsun tekrar bebeğin. Elbette blog için de tebrik ederim, bakalım nasıl geçecek senin hamilelik serüvenin :)

AYSUN dedi ki...

Bebişin hayırlı olsun ... Merakla okuyacağız serüveni...

Adsız dedi ki...

Bebisin hayirli olsun canim,bende21 haftalik hamileyim ,takibe devam 9 ay cabucak gecer ins....

melda dedi ki...

hayırlı olsun menar çok sevindim :) inşallah sağlıklı ve hayırlı bir evlat olur :)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

hayırlı olsun. rabbim hayırlısıyla kucağına almanı nasip etsin. hayırlı evlat iyi bir kul olmasını nasip etsin.

KeLeBeK dedi ki...

archisugar, gerçekten çok zorlanıyorum, 7. haftanın baslamaı ıle ısler karıstı :)) hemen sayfana yonlenıp tavsıyelerını okuyacağım

minik patiklercim, en az benim kadar heyecanlandığını hissediyorum, sana çok ihtiyacım var biliyorsun dimi :)

aysun, söylediğini gibi, İnşaAllah hayırlı bir bebek olur

yastuf, Rabbim senin de yardımcın olsun, umarım çabuk geçer 9 ay, şimdiden rüyalarımda kucağımda görüyorum :)

meldacım, çok teşekkür ederim, Rabbim senin de gönlüne göre, istediğin zaman nasip etsin inşaAllah

minik talhanın annesi, hayır dualarına içtenlikle amin diyorum inşaAllah istediğimiz gibi bir evlat olur

Calimero Mutfakta dedi ki...

Merhaba Sevgili Menar,
Bebisiniz ve sizi bu guzel yolculukta kolayliklar diliyorum.. Allah salih/saliha lardan eylesin.. Vatanina milletine ailesine hayirli bir evlat olsun..

Adsız dedi ki...

Tebrik ediyorum, hamilelik zor bir surec ama 5.aydan itibaren baslar zorlugu.. Simdilik sadece bulantilar ve as ermeler olacaktir.. Caninin istedigini ye, bol bol gez ilk 5 ay, cunku sonra pek firsatin olmayacak :) Ins. hayirlisiyla tamamina erdirsin Allhim gebeligini.. Buradan bizde firsat buldukca takip edelim..

sevgiler

KeLeBeK dedi ki...

calimero mutfakta, güzel duaların için teşekkür ederim Rabbim her isteyene kusursuz evlatlar nasip etsin...

tulay, tavsiyelerin için çok teşekkürler, ben şimdilik hiç birşey yiyememe aşamasındayım, umarım o bahsettiğin güzel günler çabucak geliverir...