29 Eylül 2007 Cumartesi

Ikı hafta önceki kontrolde (zamansız kontrole gıtmeyı de nası sevıyosam ıkı haftada bır doktordayım) bugune renkli ultrason için randevu almamı istemişti, neyse sabah randevumuza gecıkmelı de olsa gıttık yaa ben mı kadersızım bılmıyorum (ultrasonu ceken hastanenın baska bır doktoruydu kı boylece gozuktugum 4. doktor oldu) bu da sevımsız cıktı ya tamam be nde oyle cok gulec musfık sevecen bı ınsan olmasam da somurtkan suratsız da değilimdir her seferinde gulumseyerek gırıyorum doktorların odasına kı aldıgım tepkı de oyle olsun ama yok
soruyorum doktora karnımda ultrason aletını gezdırırken neden boyle tostoparlak duruyo diye nebilim ben dıyo !? (bu arada tostoparlak gordugum sadece kafa kısmını ınceledıgı anmıs demıyokı bana orası sadece kafası dıye)
neyse velhasıl ıc organ ıncelememız boy ve ense kalınlıgı olcumlerımız ultrasonda normal cıktı sımdı 10 gun sonra cıkacak ıkılı test sonucunu beklemeye kaldı ınsaAllah hayırlı ve saglıklı sonuclar alırız
bu arada bırsey dıkkatımı cektı ılac konusunda tavız vermeyen doktorum ultrasonun zararlı olup olmadıgı ıle ılgılı hıcbır sey soylemıyor ve sınırlama getırmıyor kı bılıyorum bu konuda tıp dunyasında son donemlerde cok derın tartısmalar donuyor gelecekte cocuklarımızda gün ışığına cıkabılecek zararları konusluyor 13. haftaya gırdım ve hesaplarıma gore toplam 5 kez ultrasona gırmısım bu acıkcası benı korkutmuyor değil

10 yorum:

Hamarat Anne dedi ki...

ilk 3 ay; 2 haftada bir,
sonraki aylar ayda bir
ve son ay herhafta ultrasona girdim.

ultrasonda goruntuler ses dalgasıyla alnıyomus diye biliyorum ben,yani zararı yok diye biliorum:)

Adsız dedi ki...

ben danimarka'da yasiyorum, malum burasi refah devleti, herkes sigortali, özel hastane yok vs. neyse, burada sadece ve sadece gerekirse, hamilelik ile ilgili bir sorun varsa ultrasona aliyorlar, bu aralar, o da eger istersen, bir 12. haftada ense kalinligi ölcümü icin birde 19. haftada detayli ultrason icin, yani 9 ayda toplam 3 defa giriyorsun. türkiye'de hakkaten cok sik giriyor insanlar, bilmiyorum ama, tedbirli olmak gerekir sanirim... Allah hayirli hamilelik, kolay dogum, hayirli evlat nasip etsin...

Nil

Adsız dedi ki...

pardon 9 ayda 2 defa olacakti :)

KeLeBeK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
KeLeBeK dedi ki...

hım hakıkaten nil ve sabahnurun örnekleri arasında korkunc bır fark var
endıselenmekte haksız mıyım

Adsız dedi ki...

ben bu sorunun cevabını henüz bilmiyorum kii bilmeyi çok istiyorum : ))
bi de asıklı suratlı insanları özellikle de doktorları hiç sevmem :) bence değiştir gitsin ;)

Allah yardımcın olsun ..

AYSUN dedi ki...

Ben de ilk 3 ay 15 günde bir sonra ayda bir girmiştim ultrasona. Şükür ki ilgili bir doktorum vardı. Doktor çok önemli gerçekten de. İnsanın herşeyi rahat rahat sorabileceği biriyle muhatap olması çok gerekli...

evo dedi ki...

merhaba,bende hollandada yasiyorum buradada 3 kez ultrasona giriliyor.ancak problemli bir hamilelikse o zaman degisebilir.cok iyi birsey olsa neden kisitlasinlar diye dusunuyorum.

KeLeBeK dedi ki...

evet bence de az gırmek gereklı galıba
eslemcim valla doktor degıstırmekten bıktım artık 3. ay bıttıı bu saatten sonra yenı bırıne kendımı tanıtmaya takatım yokk

Esra dedi ki...

Ultrasonla ilgili kaygin olmasin. Bebege kotu bir etkisi olduguna dair hicbir bilgi yok. Ben de cok kez ultrasona girdim, Allah'a sukur hic birsey olmadi. Her gun gir demiyorum ama doktoruna da guven. Ben de doktorlardan yana sikayetci olanlardanim ve tum hamileligim boyunca icime sinen bir doktor bulamadim Isvicre'de ne yazik ki. Umarim en kisa zamanda aradigini bulursun...
Sevgiler
Esra