22 Ocak 2008 Salı

Mübarek muharrem ayı girdi. aşure günü olarak bildiğimiz 10. günü cumartesi günü idi, ben de her yıl olduğu gibi, geleneksel tadımız aşureyi yapmaya ve komşularıma dağıtmaya karar verdim, çok tanıdığım kimse yok, aslında tanıdıklarımla da pek görüştüğüm yok, sadece apartmanda karşılaştıkça merhaba merhaba o kadar... benden yaşça çok büyük kişiler, yaşıtım ya da yakın yaşlarda birileri olsa belki görüşürdük, orta yaşın üstü ve yaşlı bayanlar, ben de ancak böylesi zamanlarda komşuluk edebiliyorum...

Geçen sene 33 çeşitten yapmıştım asureyi, bu seneki hedefim ise 51 çeşitti, ama olmadı, daha doğrusu ben yeterli hazırlık yapamadım, hatta geçen yılda kullandığım bir iki çeşidi bile ekleyemedim, artık seneye kaldı bu hedef büyütme denemesi...

12:00 de başladığım aşure kaynatma işim saat 14:30 civarında bitti, tabi ben de bittim, ayaklarımın ağrısından ayakta duramıyordum, yarım saatte kaselere koyma ve süsleme işim sürdü, üç saatin sonunda lezzetli mi lezzetli 30' a yakın irili ufaklı aşure kasesi tezgahın üzerinde pırıl pırıl bana gülümsüyordu :) bu yorgunluğumu aldı mı dersiniz tabi ki de hayırrr, ben hamile bi kadınım lütfen... uzanıp ayaklarımı kaldırmadan nası dinlenebilirim ki... ama akşam aşurenin tadına baktığımda.... hımmm ımmhhh ıh ıhhh, evet... şimdi yorgunluğum geççtiiiiii :)))

biz de aşure günü bereket günü demektir, Hz. Nuh aleyhisselam'ın tufandan gemisini kurtarıp Cudi dağına yerleştiklerinde gemiden indiğinde bulabildiği bütün bakliyat, ot ve meyveleri kaynatarak "aşure" yemeğini yaptığı rivayet edilir. Bu yemek bütün gemidekiler içindir ve bereketiyle herkese yeter. (hakikaten pişirirken de hep bereketlenir, en büyük tenceremle koyduğum aşure kaynayıp malzemeleri ekledikçe iki katına ulaştı mecburen ikinci bir tencereye bölmek zorunda kaldım)
bizde de bu yemeğin ve bu günün bereketli olduğu düşünülür ve ev alışverişi, bereketine binaen bu günde yapılır, alınacak her yeni şey bu güne denk getirilir ki hayırlı ve bereketli olsun, biz de aylık market alışverişimizi bu güne getirdik tam 3 market dolaştık :) ve uzun zamandır almak istediğim mini boy bir düdüklü tencereyi de aldık, önceki düdüklüm dev anası gibi olduğu için yerinden çıkarmaya kullanmaya ve gavur ölüsü gibi ağırlığıyla (lavaboda çeviremiyordum adeta, bileklerim kırılıyordu) yıkayıp kaldırmaya üşendiğimden bakliyatı bile normal tencerede kaynatırdım o da saolsun en az 2-2:30 saat sürerdi, sonunda dayanamadım onu paşanın iş yerine yolladım (reklamdaki gibi saksı bile olabilcek durumda değildi ziraa) ama bu mini cici şey ne iyiymiş meğer, en küçük tenceremin ağırlığında ve ondan iki kat geniş, yarım saate sebzem, bakliyatım neyim varsa hazır oluyor, artık herşeyimi onda pişirmeye başladım. herkese tavsiye ederim :)


son olarak ağzınız, pardon gözünüz şenlensin diye hazırladığım aşurenin resmi ile bu postu bitirelim :)
hoşçakalın...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Amanıııın, vallaha agzım sulandı. Bu sene şöyle güzel bir aşure yiyemedim ben .. Ellerine saglık :)

SenaBera dedi ki...

Hımm aşure süper görünüyor.. 33 çeşide de maşALLAH... Ben galiba anca 20 de filan kalmıştım....
Allah kabul etsin!!

Esra dedi ki...

Allah kabul etsin aşureni,resimden çok lezzetli görünüyor..Eminim tadı da öyledir..
Şu düdüklü tencere çok büyük bir kolaylık gerçekten.Ben çoğu yemeğimi düdüklüde pişiririm.Ben de buradan herkese tavsiye ederim:)

nes-kafe dedi ki...

Aşure nefis görünüyor ellerine sağlık. Ben o gün yapamadım malesef pazartesi yapabildim. İkinci yapışım şükür güzel oldu :) valla benimde 20 filan anca olmuştur malzeme sayım :)))

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

allah kabul etsin çok güzel görünüyor. ben de yapamadım bu sene. sağolsun annem okadar çok yapmıştı ki hepimize yetti. çalıştığım için fırsatım da olmuyor zaten...
düdüklü tenceren hayırlı olsun. ben korkuyorum kullanmaya. çocukken az dinlemedim milletin başına gelenleri. sanırım o günlerden kaldı bu korku :(

Mısır Patlağı :) dedi ki...

çok süpperrrrrrrrrrrrrrrr annem yaptı ama böle gzl görünmüyoo :) ye benim yerimeeeeeee

Adsız dedi ki...

vuuu nefis görünüyor maşaAllah eline sağlık Allah kabul etsin :)
Bi de 51 çeşit ne konur ki içine ben bilemedim ..

OZY- dedi ki...

Aşuren nefis görünüyor,eline sağlık.Bu yıl sadece komşuların getirdiklerini mideye indirdim ama inşallah seneye ben de kendim yapacağım.
Minik çileğin inşallah benimki gibi şeker bir kız olur;)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Allah kabul etsin aşureniz çok güzel gözüküyor ama tarifi yok:)ilk deneme yapcaklar için olsa:)))Bebeğiniz hayırlı uğurlu olsun.Rabbim sağlıklı sihatli birşekilde kavuşmanızı nasip etsin.Güzel bir blog
sevgiler

mandalina dedi ki...

tadını bilemiyorum ama süsleme harika kelebek hanımcım ;)

bir de uzun süre ayakta kalma artık ya hu ;)

ceren dedi ki...

Aşure çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.Afiyet olsun..

Kuaybe dedi ki...

Gözüm şenlendi gerçekten, ellerine sağlık..

Ayrıca, aşağıdaki hastane çıkışıyla çilek değil mandalina olacak senin prenses :))

mandalina dedi ki...

olsun olsun. güzeldir mandalina :p

Minik Patikler dedi ki...

Allah kabul etsin kelebekcimm ama nerelerdesin :)