31 Mart 2008 Pazartesi

38+3’lük çilek ve Şaşkın kelebek…

Bugün de yeni bir doktor kontrolünün ardından yine buradayız, evet çileğimiz 38. haftayı geçirdi ve kelebeğimiz de bu duruma bağlı olarak epey şaşkın, çünkü çileğin bu kadar olgunlaşmayı bekleyeceği aklının köşesinden bile geçmiyordu, bu güzel kızın anne karnındaki rahatı fazlasıyla yerinde sanıyorum ki halen gelmek için bir girişimde bulunmuyor…

Doktorumuz rutin kontrol ve muayenelerimizi yaptı ve çileğin 2.900 grama ulaştığını söyledi, büyümek için de acelemiz yok anlaşılan, alev’in tavsiyeleri üzerine çileği daha olgun bir çilek haline getirmek için ne yapabileceğimi sordum doktora, “hiçbir şey yapmana gerek yok, gayet iyi, sen düzenli beslenmene devam et” dedi. Canıma minnet, ek vitaminlere geçip de daha fazla kilo almaya takatim yok zaten, zaten doktora da söylemedim ama bugünden itibaren vitaminlerimi de bırakacağım. Ne bu yaa, çilek birazcık daha büyüse iyi olurdu ama, sonrasında kendisini bir filin emzirmesine de hiç gerek yok…

Ve’l hasıl, ne NST de sancı, ne muayene de bir açılma tespit edilemedi… e tabi içeride hareketlilik son sürat devam ediyor, artık marifetlerimizi herkes görebiliyor, çünkü artık kıpırtılarını dinletmek için kimsenin elini karnıma dayamasına gerek yok, tee karşı koltukta oturanlar dahi çilek hanımın “ben buradayım annecim benimle konuş” çırpınmalarını çıplak gözle takip edebiliyor MaşaAllah…

haftaya yeni bir kontrole kadar çilekden haberler şimdilik bu kadar…

Doktora epiduralle ilgili ne düşündüğünü sordum, tercih etmediğini, doğumu yavaşlattığını söyledi, katılıyorum zira ben de bu yönde yazılar okumuştum internette, o yüzden ısrar etmedim, ne de olsa doktorum o, sözünü dinlemek lazım…

Şimdiye kadar her şey normal gittiği için normal doğuma niyetliyiz bakalım inşaAllah bir aksilik bir terslik olmaz, korkuyor muyum, galiba biraz heyecanın yanında korku da var, özellikle paşa hafta sonunu şehir dışında geçirdiği sürede doğum yapmamak için dua ettim durdum, sancılarım sırasında yanımda olmasını istediğim tek kişi paşa, başka kimse olsun istemiyorum. Ancak o durumda korkmam sanırım, sezeryanın da büyük kolaylık olduğuna inanıyorum, ama normal doğumdan daha çok korkutuyor beni nedense, bir de sanırım normal doğumun ne olduğunu hayatımda bir kez olsun yaşamak istiyorum, nasıl bir şeymiş bir tecrübe etmek istiyorum, sezeryan olsam sonrasında bu şansım yok mu, elbetteki var, ama doktorların pek çoğunun buna yanaşmadığını biliyorum. Bir de özendiğim şeylerden birisi de evde doğum yapmak… Eğer iyi bir ebe bulabilseydim çileği evde doğurmaya epey niyetliydim. Şöyle miss gibi kendi yatağında rahatça ohh ne güzel olurdu :) sanırım bu düşünce de ilerisine kaldı, evde doğmuş birisi olarak bu planı gerçekleştirmeye niyetim var :)

Cuma günü son kez havuza gittim, aslında son olmaya da bilirmiş, ben çilek eli kulağında geleceğine inandığım için hep, havuz suyunda doğurmak istemedim açıkçası… son 3,5 ayımda haftada bir saati havuzda geçirdiğim için artık çalışanlar ve sürekli gelen müşteriler arasında favori olmuştum :) herkesten bolbol dua aldık bakalım.

Derslerimi de tamamladım çok şükür, kitabımızı da bitirerek son bir sınav yaptım öğrencilere… Sınavdan önceki son ders “hocam doğum yapmadınız mı hala oysaki o kadar da dua ettik” demez mi çılgın kızlar…

eee ben iki haftayı evde boş boş oturarak mı geçireceğim şimdi yaaa:(
bu lafı kime söylesem “daha durrr, sen bir de bebek olunca evde oturmayı gör” diyorlar, bilmiyorum ama benim gözüm o kadar korkmuyor nedense… çileği de benim gibi sokağa alıştırmaya niyetliyim, hele de sağlık ansiklopedisinde “bebeğinizi özelikle yaz aylarında her gün düzenli olarak dışarı çıkarın” ibaresini okuyunca bana gün doğdu. Zaten kararlıydım, çileği de her gün dışarı çıkarmaya… ansiklopediden okumak da itiraz edebilecek olanlara bir susturucu olmuş oldu :)

13 yorum:

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Yazını bir nefeste okudum inşallah sende böyle bir nefeste bebişini kucağına alırsın gerçekten iyi olgunlaşmış bebişimiz maşallah diyelim :)

Artık yolun sonu ufak ufak görünmeye başladı :)

Heyecan ve Korku son ana kadar oluyor ama bu o kadar tatlı bri heyecan ki doğumda sonrada anlata anlata bitiremiyorsun )

İnşallah doğumunda bebeğinde herbişeyin istediği gibi olur : )

sühendan dedi ki...

Normal doğum gerçekten bir mucizeye şahit olmak demek.Doğduğu andan itibaren sancı mancı kalmıyor.Herşey unutuluyor.Allah hayırlısıyla çilek hanımı kucağına almayı nasip etsin.

Ben de en çok eşimin yanımda olmasını istemişştim.Başka kimse olmasaydı da olurdu eşimden başka.Ama odada sancı çekerken gözüm eşimi bile görmedi.Hatta bir ara beni öyle görmesini bile istemedim.İnsanın ruh hali değişiveriyor aniden.

Gezme konusunda kararlığını yitirmezsin umarım.Yaza da denk geliyor.Bol bol gezersiniz inş.

annesininoglusu dedi ki...

şimdiden kolay gelsin inşallah...
bu arada meslektaşız galiba:))

Esra dedi ki...

Üstteki yazında çok haklısın canım..
Çok ilginç ama seni ve bebeğini dün rüyamda gördüm:)daha doğrusu seni görmedim ama çok rahat bir doğum yapıyordun hatırladığım kadarıyla..ve çilek hanımı gördüm saçlı ve çok sakin bir bebekti..Hatırladığım bu..Hayır olsun inş.
Doğumuna çok az kaldı,Rabbim kolaylık ve sağlık ihsan etsin sizlere...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim kolaylıkla sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. hazır yaz da geliyor bol bol gezersiniz inşaallah. normal doğum gerçekten bambaşka birşey. bebek doğar doğmaz sancı bıçakla kesmişsin gibi kesiliyor. ben bunu farkedince şok olmuştum :D
sancı esnasında ben de eşimi görmez olmuştum :D

mummy dedi ki...

Kelebekçim çok cesur gördüm ben seni ya..Helal diyorum valla bi de 41 kere maşallah çekiyorum nazar değmesin..Normal doğum ha hem de evde...Şaka maka Allah gölüne göre versin canım evde değil ama hastanede yanında eşin sağlıklı rahat bir doğum yaparsın inşallah...

Ben cesaret edemiyorum galiba arkadaşım. Daha 27. haftada dedim doktora ben sezeryan istiyorum diye kızdı biraz siz genç nesil ne kadar kolay sahip olmak istiyosunuz herşeye dedi..Haklıydı ama ben yapamıycam bazı konularda huyluyum ben çok pis huylarım var..Beni ikna edemeyice doğum öncesi iznimi sezeryana göre verdi...Şimdilik böyle..
Hepimiz için Allahtan kolaylık diliyorum..
Kal sağlcakla..

mummy dedi ki...

Bu arada şu yukardaki minik postun var ya dibine kadar katılıyorum kelebekçim..Ama bizde o delilerden o kadar çok var ki sayelerinde üçüncü dünya ülkesi olmaktan hiçbir zaman kurtulamayacağız bence..

mamagonekrazi dedi ki...

Guzelim,

Sakin birakayim deme vitaminlerini!!! Vitaminler sadece bebegin fiziksel buyumesine degil beyin ve diger uzuvlarinin dogru fonksiyon etmesini sagliyorlar. Vitaminlerini ictigin her gun bebeginin zihin gelisimi kadar diger gelisimlerine biraz daha yardimci oldugunu unutma. Canim, bize dogumdan sonra bile kullanmamiz tavsiye edilirken (anne sutuyle bebege gecsin diye) sen 38.haftanda birakacgim deyince cok uzuldum. Bana ne kadar soz duser bilemiyorum, haddimide asmak istemem, ama dostca bir tavsiye olarak yinelemek isterim, vitaminlerini sakin birakma :)

huysuz dedi ki...

selam.
bebeğin kilo alması konusu, nacizane tecrübem, protein alımıyla kesinlikle doğru orantılı. benim çok yakın bir arkadaşım 2.5 kg.lık minnacık bir kız doğurunca ben de pek korkmuştum ve aldığım tavsiyeler üzerine daha çok protein almaya başladım. buna kahvaltıda yumurta da dahil. ve işe yaradı. 3935'lik bi tosuncuk adoğdu efe. doktorum doğum esnasında, sen bunu zor doğururdun normal doğumla diye espri yaptı :)
doğum şekli konusuna gelince, öncelikle yine nacizane fikrim, doğum yaptıktan sonra, iyi ki evde doğum yapmamışım diyeceksin büyük ihtimalle. çünkü hakkaten çok da basit bir olay değil. ben epiduralle sezeryan oldum. normal doğumda yaşanılan o mucizeye, sıfır acı ve sevdiğim müzikler eşliğinde şahit oldum. gerçekten de çok memnunum. eğer sezeryan olmak durumunda kalırsan, epidural almanı tavsiye ederim.
kolay gelsin :)

Adsız dedi ki...

Kelebekçim Alev'la aynı fikirdeyim, vitaminlerini kesme.. neticede doğumdan sonra vereceksin kilolarını, emzirdikçe gidecek, beslenme düzenini de ona göre ayarlarsın.. hiç niyetlenme derim ben de..
doğum şekli konusuna gelince.. her ikisini de yaşamış bir anne olarak, ikinci bebeğim sezaryen olduğu için,hamile kaldığımı öğrendiğimde en çok üzüldüğüm şey üçüncü bebeğimi de sezaryenle doğurmak zorunda kalacak olmamdı.. eğer tıbben başka yolu yoksa sezryen ancak o zaman tercih edilmesi gereken bir yöntem bence. oğlumda tam 14 saat normal doğum sancılarını çektim ben.. inatla bekledim ama olmadı.. oğluşum da çok çabaladı çıkmak için.. ama baktık olmuyor mecbur girdim..şimdi yine! kadının fıtratı buna göre progamlı herşeyden önce, normal doğuma.. tebrik ederim seni.. evde yapmaya cesaret edemezdim ama tekrar normal doğum yapabilmek için neler verirdim bilsen..

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

merhaba.şu an 21 aylık olan kızımı sezaryenle dünyaya getirdim maalesef.bu benim tercihimdi.şimdiki aklım olsaydı ve şartler da uygun olsaydı şayet normal doğumu tercih ederdim.çünkü onu ilk yanıma getirdikleri anı bile zar zor hatırlıyorum.çünkü tam anlamıyla kendimde değildim.yani o anları doyasıya yaşayamadım.Allah yardımcınız olsun.sağlıcakla kalın....

annesininoglusu dedi ki...

senden de böyle güzel fotoğraflar görürüz inşallah
sevgiler:))

Pratik Anne dedi ki...

Dogurdun mu? Yazi gelmemis 1 haftadir. :)
Herkesin dogum tecrubesi farklidir tabi. Ben 2 taneden sonra illaki normal dogum derim. Sartlar elverdikce tabi. Kesik ve dikisten cok korktugum icin de sezeryandan kacinin derim.
Vitaminlerinizi emzirme doneminde de almaya devam edin. Kis mevsiminde ozellikle C vitaminini biriaz daha fazlaca alabilirsiniz. Hepsi bebeginize gecer.