22 Mart 2008 Cumartesi

Merhaba
37. haftamız dün bitti, tam 3 haftamız kaldı!!!
3 hafta!!
O da çilek hanımın keyfi olup da beklerse…
Yoksa her an gelebilir…

Dün akşam tam post yazmaya karar verdiğim de elektriklerimiz kesildi…



Cuma günü haftalık kontrolümüze gittik, Çilekcim bu ara pek büyümek istemiyor anlaşılan :( kilosu 2.700 gram çıktı. Hâlbuki ben 3 kiloya yaklaşır diye umut ediyordum, onu şişmanlatabilmemin bir yolu yok mu acaba… Doktor “sorun değil” dedi ama ben hiç de memnun kalmadım bu durumdan, paşa da “daha iyi rahat doğurursun boş ver ufak olsun” diyor bir yandan… Acaba aşırı hareketli olması mı engel oluyor kilo almasına… Bilemiyorum…
Doktor hanım NST sonuçlarına göre hiç sancım olmadığını ve çilekçiğimin nisan ayını bekleyeceğini umduğunu söyledi, çook şaşırdım, ben hep erken geleceğine inanmıştım oysaki, martı bitiremeyecek sabredemeyecek gibi geliyordu hep, hayal kırıklığına uğradım açıkçası, vuslat tam anlamıyla bahara kaldı…



Bu hengâme arasında çilek hanımın annesi hayattan, işinden gücünden, meşgalelerinden o kadar kopmuş ki, çok affedersiniz acayip bir dangalaklık yaptı tabiri caizse…
Kayıt yenileme dönemini kaçırdı!?
Hatta bu durumu yaklaşık on gün sonra fark etti, çılgına döndü, ağladı, salya sümük kocasını aradı, o halletsin diye bir de hafta sonuna denk gelmedi mi bu durum?? Öldü öldü dirildi kelebek pazartesiyi edesiye… Paşa sağ olsun enstitüyle konuştu cezai bir ödeme ile birlikte halledilebildi çok şükür, hakkım yanacak, beni okuldan atacaklar diye ne kadar korktum anlatamam… Bunu da böylelikle atlatmış olduk…



Sabahları uyandığım zaman kendimi gardıropun üzerindeki aynada şaşkın şaşkın karnıma bakarken buluyorum, ayılma sürem bununla geçiyor. Sanki her sabah, hamile olduğumu yeniden keşfediyorum, ilgiyle göbeğimi seyrediyorum ve bir kez daha inanamıyorum, içerden çilek kızım da bir günaydın tekmesi atınca ayılıyorum, günüm yeniden hamile bir bayan olarak başlıyor…

Hamile kaldığım süre içerisinde t.v. dizilerinde pek çok karakter hamile kaldı ve doğurdu, algıda seçicilik işte, insan bu durumları ilgiyle takip ediyor, kavak yellerinde canan karakteri, hatırla sevgilide güzide ve defne, losttaki claire ve sun… (gerçi claire ve sun önceki sezonlarda hamile kalmıştı ama ben onları ben hamile iken izledim ) bir de sevgili dünürümdeki ayperi (idi sanırım adı yanlış haırlamıyorsam, bu durumdan sakın dizi manyağı olduğumu sanmayın, izlemem ama takip ederim) benim için en ilgi çekici kısmı ise defne, claire ve sun karakterlerinin doğum sahneleriydi, sanki onlarla beraber ben de ıkındım ıkındım doğurdum :) insan ister istemez kendiyle özdeşleştiriyor, kucaklarına bebeklerini ilk aldıkları ve göz yaşlarına boğuldukları an ağlamamak için kendimi zor tuttum…


...


Hastane çantamız hazırda bekliyor, çok fazla bir şey koymadım, etrafımdaki herkes şayet normal doğum yaparsam ve sabah saatlerinde olursa kalmamın bile gerekmeyeceği konusunda ısrarlılar, ben de boşu boşuna yük edilecek şeyler koymak istemiyorum, örneğin havlu sabun falan… ne gerek var yaa tatile mi gidiyorum ben gelir evimde misler gibi banyomu yaparım. Çilek için hastane çıkışı, battaniye, belki bir emzik… (biberon koymayı düşünmüyorum) kendim için iki takım pijama, bir sabahlık, göğüs kalkanı ve kremi, emzirme sütyeni, terlik ve çamaşır… (pompayı da yanımda götürmenin bir anlamı olmadığına karar verdim) aaa bir de unutmadan kırmızı saç bandı :) hepsi bu kadar…

Evlenmeden öncesinde dahi, doğum yaptıktan sonrasına dair tek ve en büyük hayalim hastane odasında başımda kırmızı bir kurdela ile yatmak olmuştur hep… :) çok özenmişimdir öyle filmlerde gördükçe… şimdi bu hayalimi gerçekleştireceğim inşaAllah :) ama daha modern bir yöntemle kurdelalı kırmızı bir saç bandı ile :)))

Postumuza son vermeden önce yine çilek hanım cicilerine yer verelim

Anneannesinin hazırladığı nevresim takımı ve alt açma seti:



Ve annesi ile anneannesinin ortak yapımı çikolatalarımız:

13 yorum:

palyanço dedi ki...

bir bakmıssın cilek'cigin yanında.. kollarının arasında hayırlısıyla :))

su algıda secicilik olayında ise kesinlikle haklısın.. bende simdi bakıcı sendromu icindeyim :/

palyanço dedi ki...

heheyytt.. ilk yorumu da ben yapmısım :)) operim seni kelebekcim :))

уαѕємin... dedi ki...

aaa süper 37 hafta olmuş ben kızımı kucağıma ladığımda 37+2 günlüktü ablamızı da 37+4 günlükken aldım kucağıma ve sütelik normal doğumla :))

heyecamlandım birden o anları anımsattı bana 37 hafta yı görür görmez

Çilek Hanımı sağlıcakla alırsınız inş. kucağınıza

bize de bekleriz

sevgileeerrr

Esra dedi ki...

çikolatalara bayıldım ben,ne güzel süslemişsiniz öyle ellerinize sağlık.Anne-kız marifetlisiniz galiba:-)
Nevresim takımını annen mi dikti?Erva'nınkine çok benziyor ama biz hazır almıştik..Güle güle kullansın inşaallah çilek hanım..

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

ooo büyük gün yaklaşmış... hayırla gelsin çilek hanım...
anneanne ne güzel şeyler yapmış... çikolatalara da bayıldım bu arada. ilkinde tecrübesizlikten yapamadım bu tür şeyler ama eğer ikinciyi doğurursam istiyorum böyle cicili bicili çikolatalar hazırlamayı :D kimse yemezse oturur ben yerim ziyan olmaz :D

Adsız dedi ki...

minik çilek'in annesi, hayırlı olsun cicileriniz.. sağlıkla kullansın inşallah..bir bebeğin 37 hafta beklemesi bile bana inanılmaz geliyor.. kızımı 32+3'te oğlumu 34'te kucağıma aldım ben:(
sen yine de en ters duruma göre hazırlıklı ol,ne olur ne olmaz.. neticede kullanmadığın dursun yanında.. son olarak da naçizane ve haddim olmayarak söylemek istediğim bir şey var: bence bebişini emziğe hiiiiç alıştırma.. hehm hijyenik olarak rahat edersin hem ağız yapısını korursun hem de ilerde bıraktırırken zorluk yaşamazsın.. bence yani, yine sen bilirsin tabi.. ama görce tecrübeli bi anne olarak -malum 2,5 anneyim:)- tavsiyemdir..:)
sevgiler..

Kuaybe dedi ki...

Başlığı okuyunca "hiğğ" dedim valla.. Bana ne oluyorsa, sanki ben doğurucam ama insan heyecanlanıyor işte.. Anneciğinin karnında bile olsa büyümesine şahit olduğu bir bebeğin gelişi acaip güzel birşey :))

Yusufcuk 38+4 te doğdu.. Gerçi bir hafta öncesinde "gelebilirim" demişti ve ben hastaneye yatmıştım ama bekledi biraz daha.. Doğum bu, ne zaman olacağını sadece Rabbim bilir.. Önemli olan sağlıkla yavrunu kucağına alman.. Kolay bir doğumun olur inşaallah Kelebekcim..

Ben hastane çantasına mutlaka kolonya ve kolonyalı mendil eklemeni tavsiye ediyorum.. Tahmnin edemeyeceğin kadar işe yarıyor.. Bir de alt temizlemeyle ilgili ıvır zıvır arasına pamuk.. Biz iki gün hazır wipelarla sildik Yusufcuğun altını, eve geldiğimizde pişik-yara arası birşeydi resmen!!

O kırmızı kurdela ile fotoğraf çektirmeyi ve bize göndermeyi de unutma sakın tamam mı?

Dua ederek hayırlı haberlerini bekliyoruz..

sühendan dedi ki...

Çikolatalar çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık.

Allah hayırlısıyla ,vaktinde ve kolay bir doğumla sağlıklı,sıhhatli bir şekilde çilek hanımı kucağına almayı nasip etsin.

mamagonekrazi dedi ki...

Merhabalar, bende Betulun blogunda gordum yorumuznuzu, bebek yolda deyince bir bakmak istedim. Ben 2 ay once ikiz bebk dunyaya getirdim.Ikiz olduklari iicn hepimiz iki kilonun altinda bebekler bekliyorduk. Fakat ultrasonlarim oldukca olumlu haberler veriyordu bebeklerin kilosu konusunda. en nihayteinde cocuklar dogdu 3 kilonun uzerinde. Simdi sende sormussun yokmu bir yolu buyutmenin bebegi anne karninda deyince, dedim tecrubemi paylasayim. Ben prenatal vitaminleri her gun aksatmasiz ictim, Omega 3 ve DHA takviyesi yaptim. Her gun Calciyum tableti cignedim, ve en onemlisi prenatal donem icin soya ozlu protein tozu ictim her sabah portakal suyuna katip. Benim bebeklerim inaniyorumki bu kombine diyet sayseinde bu kadar buyuk dogdular. ayrica rahmimde cokta yerleridnen memnun iki veletlerdi. Bana hic sanci yasatmadilar, yalanci sanci bile yasamadim. Tanidigim bebek bekleyen herkese soyledim bu protein tozunu kullanmalarini, artik bilmiyorum tavsiyemi aldimi insanlar ama eger bu takviyeleri yapmasaydim mumkun degil bu kadar kilolu ve saglikli bebekler doguramazdim.

Gunluk yediklerin arasinda ne kalsiyum nede proteini almamiz gerketigi kadar alamiyoruz bu yuzden bunlari tablet ve toz seklinde almaya basladim hamileligimin basindan beri.

bu arada beklerim benim blogada.

Adsız dedi ki...

Hersey tamam olmus, hayirli ugurlu sekilde gelir insallah bebeginiz.
Cikolatalar cok hos gözüküyor.
Odasida cok hos olmus,güle güle saglikla yatar insallah yataginda.

Ben kirmizi kurdele takmadim hastanede unutmusum hehe
Bir sonrakine artik, öylede cok hevesim yokmus demekki!

Allah bir cirpida dogurmani nasip etsin.
Sevgiyle
KelebekGibi.blogcu.com

Betül dedi ki...

Bizde senden ve bebkten güzel haberler bekliyoruz.Bu arada çikolatalar çok şirin olmuş.Bizde yiyebilirmiyiz:)

SenaBera dedi ki...

Ellerinize sağlık, çikolatalar çok şeker olmuşlar....:)

Hayırlısı ile sağlıkla, kolayca doğsun Çilek hanım da cicilerini de güle güle kullansın....

mummy dedi ki...

Kelebekçim Çilek hanımın cicileri pek güzel olmuş..İyi günlerde kullansın bu arada doğumun çok yakın artık heralde..Güzel haberlerini bekliyoruz inşallah..Eğer normal zamanlarını beklerlerse üç hafta oluyor heralde kızların arasında..Çok heyecanlıyım ben kendime ve herkeslere kolay doğumlar diliyorum:)