27 Aralık 2008 Cumartesi

Çilek 8.5 aylık olmak üzere… artık benim için zaman çileğin doğum gününe doğru bir geri sayım haline geldi. Yani 1 yaşına gireceği zamana… içimden bir ses nedense bir yaşına bastığı zaman laf anlayan öğrenen ve eğitilmeye açık olan bir insan yavrusu anlamına geldiği için önem arz ediyor takip ettiğim bloglarda her ne kadar işin realitesi farklı olsa da umutluyum :)


Havalar iyiden soğuduğu için eve hapis durumdayız. Aslında tam hapis sayılmaz haftanın 2 veya 3 gününü anneannede geçiriyoruz derslerim dolayısıyla. Anneannesi çilekle ilgilenirken ben biraz free takılabiliyorum ama aklım hep evde oluyor. Ne zaman işim biter? eve ne zaman geçerim? bensiz ne yaptılar bir arasam mı acaba? gibi sorular sürekli aklımda oluyor. (haksızlık buuuu :P) kısacası her ne kadar çocuğunuzu bırakıp dışarı çıktığınızda özgürümmmmm gibi hissetseniz de aklınız sürekli geride bıraktıklarınızla meşgul olduğundan özgürlük fiilen olsa da zihnen pek mümkün olmuyor asla eskisi gibi olmayan günler başladı derken ne kadar doğru bir tespit yapmışım meğer :)

bayram şekeri çilek

Evde oturma odasında çilek için kalorifer peteğinin önüne bir yer yaptım halının üzerine oyuncaklarını diziyoruz ve orada oynama alıştırmaları yapıyoruz. Çilek hala tek başına oturmayı beceremiyor. Ne tuhaf. Ayaklandı, sıralıyor, yürüdü yürüyecek diyoruz ama oturmayı hala öğrenemedi.

-----------
Bir son dakika…
Laptop koltuğun üzerinde ben yerden uzanarak yazıyorum. (çilekten korunma yöntemleri) çilek de yanımda dikelmiş seyrediyordu. Bir ilk yaşandı ve koltuğun ucuna doğru ilerledikten sonra yere uzanıp emekleyerek oyuncaklarına doğru gitti! Daha önce ayakta dikelirken tutunarak eğilip yerden bir oyuncağını aldığını görmüştüm ama bunu ilk kez yapıyor!
------------

Dün kaloriferin yanında oturma eğitimi vermeye çalışıyorum oyuncaklarla oyalayarak. Ben de yanında kitap okuyorum. Kısa bir süre oyalandıktan sonra kitabıma sarılıyor. (zaten sürekli kendisine meşgul olması için verdiğim şeyleri bırakıp benim elimde ne varsa ona atılıyor) sonra tutunup ayağa kalkıyor. Arkasında kalorifer peteğini görünce dönüp ona tutunuyor. Petek sıcak tabii. Bir süre sonra eli ısınınca hızla çekiyor. “Sıcak annecim” diyorum. Yüzüme bakıyor. Tekrar elini uzatıyor bu sefer daha uzun süre peteği tutuyor. Eli yanmış olmalı ki titreyerek çekiyor elini ve kucağıma atlıyor. :) bunu peşpeşe 2-3 sefer yaptı. Peteği tuttu. Titreyerek çekti ve kucağıma atladı. :)
---------
Çilek emekleyerek gittiği yerden bir oyuncak alarak geri döndü ve koltuğa tutunarak yeniden ayağa kalktı şu anda yanımda dikeliyor uykusu var ve mızmızlanıyor.
---------

Yarın fakülteden bir arkadaşıma davetliyim onun da çilekden 4 ay 10 gün büyük bir kızı var. Çileğin ilk kız arkadaşı. Fakülteden bir kaç arkadaşımı göreceğim inş. Güzel bir gün olmasını diliyorum.


8 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

sıralıyor ama oturmuyor demek... çok aktif bir çocuk olcağa benzer :D oturmak yerine koşmak...
hergeçen gün yeni şeyler öğreniyor ve bunları görünce insan çok seviniyor. tarifsiz bir duygu. senin eğitiminden geçip hayata hazırlanıyor...
maşaallah çilek çok büyümüş. doğum gününe azcık kalmış... rabbim hayırla sağlıkla, güzellikle ulaştırsın...

aybike dedi ki...

Maşallh Çileğe baya erken yürüyecek:)Hasan Eren yaşını 15 gün geçtikten sonra yürümeye başladı Çilek maşallah şimdiden yürüme provaları yapıyor.Ben 2 veya 3 kez Ereni bırakıp dışarıya çıktım ama onu düşünmekten hiç bişey anlamadım..Şimdi ise çalışmaya başladım sayılır 1 kaç saatlik olsa bi işim var o yüzden babanneye bırakmak zorunda kalıyorum aklım hep onda kalıyor..
Bu arada elbisesi çook şeker..
sevgiler..

mummy dedi ki...

Hepsi birirnden ne kadar farklı..Bizimki de bir aydır desteksiz oturabiliyor uzunca süre ama emeklemek? no:))

Elbisesi çok tatlı:))Öptük miniği:))

annecik dedi ki...

resim çok güzel oturmadan sıralamak yürümeden koşmak agulamadan konuşmak bu kız süper ya ben biraz abarttım belki ama beklene bilecek şeyler çocuklar hızlı öğreniyor ve istediklerinde birden önümüze koyuyorlar yaradan sağlıklı gelişimler nasip etsin

bu arada iyi eğlenceler eski arkadaşlar eski günlerin yad edilmesi çok güzel

siyap dedi ki...

amanda ne şık olmuş öyle...
maşallah çilekçik değişik bir şekilde hızla ilerletiyor yürüme işini :) yani tam oturamadan neredeyse yürüyecek başka bir bebiş tanımadım.aferin ona yürümek zor iş o zor olanı önce başaracak...

sevgileeer...

eslem dedi ki...

çok şık görünüyor maşaAllah:))

BEDİA KUKUL dedi ki...

ama çok güzel olmuş gerçekten bale patiklerine de ayrıca bayıldım

meleklerim ve ben dedi ki...

Kıyafete bayıldım güle güle giysin minik prenses...Sıralamaya başladıysa seni zor günler bekliyor canım,yeni yürüyen çocuklar biraz fazla meraklı oluyorlar.....

Yeniyılın sağlık,mutluluk,huzur getirmesi dileklerimle...
Sevgiyle kal.....