17 Ocak 2009 Cumartesi

olabilir de olmayabilir de... garantisi yok!!

Bence atasözü değerinde bir cümle...

birşeyler yazıyorum çiziyorum burda, çilek şöyle yaptı, böyle etti. sanıyorum ki hep öyle devam edecek, çocuk bir gün, hatta yarım saat sonra sanki beni yalancı çıkarıyor. her anı her hali farklı, tam herşey düzene girdi, aman bu sefer iyi diyerek sevindirik olurken, biraz sonra bakıyorum herşey sil baştan. moral sıfır oluyor haliyle...

bir önceki postta bahsettiğim leziz muhallebi bu lafları bana ettiren...

hani demiştim çilek bayılıyor...

iki gündür yemiyor kardeşim, en sevdiği muhallebiyi yemiyor, tatlı kaşığı hesabı çorba içiyor, parmak ucu kadar meyve yiyor, babaannesinin sıktığı havuç- elma- portakal suyuna dadandı 1-2 gün, sonra ı ıh ona da burun kıvırıyor. her kaşığı ağzına sokuşumda "Allahım nolur bunu da alsın" diye düşünmekten, her akşam muhallebisini yapmak için mutfağa girdiğimde "Allahım nolursun muhallebiden bir kaç kaşık alsın sadece, razıyım" diye iç geçirmekten bıktım. ben böyle değildim yaa imdat!!! ne oluyor bize, sana ne oluyor çilek kızım !!

az önce oyun eğlence arası yediği muhalebideki peynir parçası iyi ezilmediği için, yarıya geldiği muhallebiyi kustu, üzerine, ellerine ayaklarına ve yere! hiç istifimizi bozmadık, kalan yarımın yarısını usul usul yemeğe devam edip, en sonunda donumuza kadar değişip el yüz sabunlayıp su içip uyuduk :(

--------

balık yedirmeye başlamak istiyordum, kendimce geç bile kaldım, tavuk tattık bugün, fena değildi tepkimiz, meyve suyu ile aramız iyiydi ama ona da annesi kabızlığı için doktorun verdiği pankreoflat granül kattığı için içmedi bugün, umarım tiksinti gelmemiştir kızıma :(

meyve suyunun şeker oranının yüksek olduğunu biliyorum, ama bu kızımın midesine inen nadir besin. ayrıca gün içerisinde o şekeri yaktığına yüzde yüz eminim zira o kadar hareketli ki! sürekli bir gayret, çaba, ıkınma, sürünme tepinme hali var ki izlerken benim nefesim kesiliyor, "yandı bitti az öne yediği iki kaşık besin" diye canım sıkılıyor oturduğum yerden. bu şeker eriyip gidiyor kesinlikle bünyesinden.

ek besinlere başladığımızdan bu yana emme sürelerimiz azaldı, buna bağlı olarak süt de azaldı. artık emerek beslendiğine inanmıyorum. o kadar kısa süre birlikteyiz yani...

9 yorum:

pinus dedi ki...

kelebek,sen yaz ben altına imza atayım gözüm kapalı....

ama moralini bozma,senin tarifi sevdi bizimki iki gündür,yarın için söz veremem ama...

aybike dedi ki...

Çilek Hasan Eren'e o kadar benziyorki..Tek fark Hasan Eren ek gıdayı sevdi.her ne kadar şu aralar hasta olduğundan hiç bişey yediremesemde iyi yiyordu.Hasan Eren de ek gıdaya başladıktan sonra emmeyi azalttı ve maalesef 9,5 aylıkken tam olarak emmeyi bıraktı.Hala kilo sorunumuz var ki o kadar ek gıdayı sevmesine rağmen.Doktorumuz en sonunda 'fantomalt' adında bi mamaya başlamamızı söyledi.Her yediği şeye bir ölçek katmak suretiyle günde 5 ölçek.Ben baya faydasını gördüm zira o olmasa Hasan Eren hiç kilo almıyordu.Günlük enerjisini bu mamadan yakıyor yedikleri de kilo yapıyor.Doktoruna bi danış derim.Bi de buna benzer Pediasure diye bi mama var.Ben faydasını gördüm hala düşük kiloyadayız ama kilo almamızda artış oldu..
Allah yardımcın olsun seni o kadar iyi anlıyorum ki..

sevgiler..

Elif dedi ki...

a evet doktor bize de pediasure vermişti, her mamasına 1 kaşık atardım.günlük vitamin enerji ihtiyacını giderirdi onla.
belki bir rahatsızlığı falan vardır havalar soğuk boğazı acıyor olabilir, önceden sevmişti çünkü.ya da nazar değdi buraya yazdığın için:)
bu bebeklerin hepsi aynı.özene bezene en vitaminli sebzelerden çorba yapıp yemeyince çok sinir oluyorum.bizimki de muhallebici çorbayı yediremiyorum.balığa başladık biz haftada 1 falan yedirmeye çalışıyorum. tek tek ağzına veriyorum.ceviz fındık fıstık da kahvaltısına rondolayabilirsin,gerçi seninki yermi bilmiyorum:)ama bu kadar hareketliyse yediği,emdiği ona yetiyordur bence.şu hayatta kimse aç kalmaz:)

mummy dedi ki...

Ben böyle yemiyo diye üzülünce annem emdiği için yemiyo süt yetiyo ona filan diye kızıyo bana...E şimdi senin dediğine göre çilek aç olduğu halde yemiyo...Ya valla çözemiyom ben bu zamane bebelerini..Biz anne sütü görmemişiz kuzu kuzu da pirinç unlu muhallebileri yeyip ev yemeklerine geçmişiz vakti zamanında..E anacım bunlar niye böyle uğrştırıyo bizi...Çok mu nazlıyoz napıyoz biz bu bebeleri..Allah ecir sabır vresin tüm annelere valla..

Sermin dedi ki...

selam. keyifle okudum yazılarını. aslında yemekle ilgili kısmı okurken bugün tüm gün gözümün önünden geçti gitti, daraldım. yemek yemek yeMEmek. biizmki de yemeyenlerden ve ben bugün 5 çeşit yemek yaptım ona. en son akşam çorbasını içti uyudu. hep memeye güveniyor bu sıpalar. vermedim, elimi kolumu yaladı durdu. ama meme almayınca da yemedi. anlamadım gitti. rahat olmak lazım ama nasıl olacağını bilen varsa bana da öğretsin nolur!!
sevgiler.

Sermin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gülücüklerim benim dedi ki...

Offf offf hikayeni okuyunca benim kızlar geldi aklıma beyza neredeyse tüm gün aç gezer yine de yemeklerin yüzüne bakmazdı, çeşit çeşit yemek yapıp yedirmeye çalışırdım ya kusarak telef ederdi ya da dökmek zorunda kalırdım, aybike'nin bahsettiği mamaların ikisini de kullandım gerçekten kilo almasında çok fayda görüyordum ancak aşırı derecede kabız yaptığından devam edememiştim, gerçi benimkinin sindirim sistemi yavaş çalışıyordu, belki Çilek'te iyi sonuçlar alabilirsin, doktorunla görüş derim bende,
İnan şimdi beyza 8 yaşında ve galiba büyüyünce kilo sorunu olacak yani kilo alımı hızlandı göbek .... maşallah bayağı aldı gitti, üzülme derim ben zamanı gelince çilek'te alır kiloları, beyza kilo aldıkça içimin yağları eriyor, bir rahatlıyorum sorma, gözüm doydu valla kiloya maşallah.

siyap dedi ki...

biz de 1 yaşını geçtikten sonra yemek sorunu yaşayanlardanız 5,5 ay güzel güzel yedi,yaşına girince bir naz bir naz...hamur işi bir şey olursa onu çok seviyor o kadar.bu işin sonu ne olacak acaba.

inşallah biran önce akılları başlarına gelir de güzel güzel yerler.sana da çoook kolay gelsin,

sevgileeer...

december dedi ki...

sizi ozleyince okuyorum desem yalan olur cunku hergun geliyorum buraya belki birsey eklemissindir diye
hic bir seyinizi kacirmak istemiyorum
oyle ozluyorum ki yumugumu
soyle bir koklasam diye cildiriyorum
canlarim benim kendinize iyi bakin...