1 Şubat 2009 Pazar

hasta çilek

Yazmayalı biz 9.5 aylık olduk yani iki gün sonra olacağız inş. (Erken erken söylüyoruz, büyümesine pek meraklıyız, sonralarda küçüklüğünü özleyeceğimi hissediyorum)

Çilek 9.5 aylık oldu, bu hafta iştahsız, huysuz ve hasta :(

Evet burada yazmayı hiç istemediğim şeydir hastalık. Çocuğum hiç hasta olmasın isterdim. Hiç bir çocuk olmasın anneler üzülmesin. Hakikaten ne kadar zor bir şeymiş. Kucağımda ateşler içinde sere serpe yatışı o kadar zoruma gitti ki ağladım. Zar zor nefes almalar… ateş ateş… Gerçi 38 in üzerine çıkmadı sanıyorum çok şükür. ama o kadarına bile dayanamadı bebeğim serildi kaldı. İstedim ki kalksın yaramazlık yapsın dolandırsın beni peşinde. Razıydım

Annemdeydim o gün. Aksilik o ya çilekle dışarı çıkasım geldi. Hava soğuk değil ama rüzgârlıydı. Hem de çok rüzgarlı. Dışarıda teyzemize rastladık. Birlikte yemek yedik. Her şey iyiydi. Çilek gündüz uykusunu uyuyamadı pusetinde. Huysuzlanınca eve döndük. Zar zor bir şeyler yedi ve uyudu. Bir saat sonra uyandığında ateşi vardı. Çok panikledim haliyle. İlk defa ateşi çıkıyordu çünkü. Ölçtük 37.5 sonra halsizleşmeye başladı iyice mayıştı kuzum. İnlemelere başladı. Ardından dedemiz geldi 38 i görünce hadi dedik doktora. Doktor amcamız çileğin boğazında kızarıklık görünce “yeni başlıyor” dedi. Oraceftin verdi. Antibiyotikleri hiç sevmiyorum. Pek razı gelmedim. Ama doktor “bu hafta çok vaka geldi. Salgın var nelerle uğraştık bir bilseniz” deyince sustum. Velhasıl kelam ibufen ve peditus ağrı kesicilerle birlikte ertesi gün ara ara artmak geri gelmek suretiyle ateşi iyice düştü. Hamdolsun şimdi gayet iyi. Antibiyotiğe devam ediyoruz.

İlaç içme seanslarımız dehşet. Ortalığı yıkıyoruz. Bir kişi kollarını bacaklarını tutup bir diğeri ağzını açıp ilaç veriyor kriz geçirdiğini söylememe gerek bile yok sanırım.

İyice iştahsızlaştı. İlaç düşmanlığından ağzını hiçbir şeye açmaz oldu. Şikâyetçi olduğum hallerini özler oldum meğer öncesinde ne iştahlıymış benim bebeğim :(

Huysuzluğuna bir sebep de 10 gündür ağzından salyalar saçmasından belliydi ki ve evet dün akşam 5. dişimizi de görmüş olduk. Çok huysuzlandı akşam kafamı oydu sesiyle. Kucağıma aldım yere koydum, yürüttüm olmadı. Ağla ağlaya mahvoldu. Kaka yapacak sandım (kaka yapmayışının 3. günüydü dün) fitil verdim. İnanır mısınız kaka yapmadı. Sup gliserin lavman etkisi yapmıyor muydu? şaştım da kaldım meğer bomboşmuş bebeğimin bağırsakları!! Hem de 3. gününde!

12 yorum:

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Çileğe çok ama çok geçmiş olsun:(

Hamarat Anne dedi ki...

:(( Acil şifalar canım,son hastalığı olsun inş.,sağlıklı gunler dilerim

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cok gecmis olsun :( Disleri cikinca rahatlar insallah.

mummy dedi ki...

Kelebekçim çok geçmiş olsun çilekciğime..Hasta olmadan büyümüyor yavrular...Allah dermansız dert vermesin de bunlar atlatılır gider inşallah..Öpüyoruz onu çok...

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım Çileeğime çok ama çok geçmiş olsun havadanmı sudanmıdır bilinmez Bu aralar ebbişler hep hasta İkinizide Öpüyorum sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Baştan beri bloğunuzu dikkatle takip ediyorum çok üzüldüm inşaallah biran önce düzelir Çilekcik.Biz de dün eşimle Tekirdağ'a iş dolayısıyla gittik çok rüzgarlıydı çok korktum. İnsan çocuğunun başına birşey gelmesindense kendisine gelsin istiyor.5. diş hayırlı olsun.

Seher Ozturk dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Daha başında (9,5 aylık dediğinizde) anladım diş çıkarttığını. Canım benim, biz büyükler için bile hastalık zor gelirken o minik bedenler nasıl yoruluyordur.

EHA dedi ki...

üzmeyin kendinizi,çok geçmiş olsun.normal böyle durumlar çilek büyüdükçe alışıcaksınız.sevgiler.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim şifa versin minik çileğe...
ağrısız sızısız gelsin dişleri inşaallah...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim şifa versin minik çileğe...
ağrısız sızısız gelsin dişleri inşaallah...

Esra dedi ki...

Çok geçmiş olsun,çok ilginc ama sizi rüyamda gördüm ve çilek hastaydı. bu postu yazdığından bir gün önce görmüştüm yani yazını okumadan.vallahi çok şaşırdım yani!hayırdır inş.
şimdi daha iyidir inş. minik melek..
Allah acil şifalar versin...

Hacer dedi ki...

Biraz geç kalmışım, Allah sağlık versin. İlaç içirirken ben de boğuşuyorum. En iyi şırıngyla alıyor. Tadı çok kötü değilse emziriken aradan ağzına sıkıyorum, sorunsuz içiyor. Çok kötüyse zaten hemen kusuyor.
Hastayken yemiyor diye kendini üzme Kelebeğim. Emiyor hamdolsun. Bi de bebeklerin %70 sevgiyle beslendiğini düşünürsek... ;)