18 Şubat 2009 Çarşamba

on aylık çilek

Çilek bugün tam on aylık…
On aylık koca bir bebek!

Diyemeyeceğim tabii ki çünkü minyon ufak bir bebek… Ayının çok gerisinde kilosu. Dolayısıyla dışarıda bir yerlerde kimse onun on aylık olduğunu tahmin etmediğinden, tavırları hareketleri çok dikkat çekiyor, böyle ufak bir bebek bu kadar net tavır sergiler mi hesabı… ayrıca kızımı erkek zannediyor her gören çok bozuluyorum :( pembeler içinde, montu, beresi, emziği bile pembe, ama inatla erkek mi diye soruyorlar yaaa! (Evet oğlum o benim, çok kız olsun istemiştim de pembelere boğuyorum böyle töööbe )

Çilek başından beri ağzının yolunu bilmeyen bir çocuk (çocuk oldu mu yaa yoksa hala mı bebek? Sahi bebekler ne zaman çocuk olur bu da ayrı bir tartışma mevzusu) bugüne kadar eline aldığını ağzına götürdüğü o kadar az vakidir ki bir elin parmakları sayısını geçmez, bu sebeplen eline elma armut havuç tutuşturmuşluğumuz ağzına soksun oyalansın fark etmeden iki lokma bir şey yesin demişliğimiz yoktur maalesef :( bu durum yeme alışkanlığı kazanmasını da olumsuz etkiliyor haliylen. Son bir ayımızı elinde bir şey tutmayı ve ağzına götürmeyi öğretmekle geçti ki eh işte bir arpa boyu yol gitmişliğimiz var. Unutmadan biberonunu da hala kendisi tutamıyor :(


Çok kucakçı oldu bu aralar. Ama sürekli benim kucağımda. Korkuyorum böyle devam eder diye. Yerde ya da başkasında durmuyor ıh ıh yapıp atlıyor bana. Bir kaç blogda 2-3 yaşına kadar böyle olduklarını okuduklarım var umarım geçici bir huydur.


Yürümeye hiç yanaşmıyor çilek. Daha doğrusu korkuyor. Tay bile durmadı daha hiç. Bazen elindekinin aşkına kendini unutup birkaç saniye dursa bile fark edince korkudan ya yere bırakıyor kendini, ya da en yakınında kim varsa üstüne atlıyor.


“El şiminik!” dediğimiz anda el çırpmaya başladı. Çok tatlı oluyor böyleyken :) bir de kapıdan çıkana kendi usulünce bir el sallayışı var harika :)


Sokak, gezme delisi bir çocuk, memnunuz tabi bu durumdan :) yoksa gezme delisi annesinin işi çok zordu. Dışarı çıkmak için hazırlandığımı çok iyi anlıyor artık. Üzerimi giyinmeye başladığım anda, ne yerde ne başkasının kucağında durmuyor. Yerdeyse bacaklarıma tutunup ayağa kalkıp, parmak ucunda yükselip kollarıyla bacaklarımdan yukarı sarılıp zıp zıp zıplıyor beni de al diye :)


“Hayır, cıs, yapma, elleme” kelimelerinden anlıyor.


Geçen gün bilgisayar başındayım benimle ilgilen diye huysuzlanırken kolumu ısırdı. Canım yandı çığlık attım ve kızdım. Kahkahayla güldü sonra tekrar aynı hızda ısırdı. Yine bağırdım yine kahkaha attı. Bunu peş peşe üç kez yaptı ve kahkahalara gömüldü. Oyun sandı bosduruk. Umarım ısırma huyu olan bir çocuk olmaz


Hala kabızız :( granül içiyor düzenli. Kaka günlerimiz 1 haftadan 3-4 güne inse de hala kabız olarak yapıyor.


Aşımız artık 13. aya kadar yok. O zamana kadar doktor yüzü görmek istemiyoruz. Umarım sağlıklı olur da gerek kalmaz. Kilosu zaten artmıyor fark ediyorum. Olmadı arada çok merak edersek sağlık ocağına uğrarız.


Ev gezmelerini bekliyoruz hasretle. Havalar bir ısınsın. Annesi tezini azıttı zaten hiç bahsetmesin burada. Dersler dese eh işte kör topal gidiyor. Aklımız fikrimiz gezmede. Geçen yaz tatil yapamadığımızdan bu sene acısını çıkarmayı umuyoruz bakalım. Onun dışında fakülte arkadaşlarımla ayda bir toplanmaya karar verdik. Geçen hafta sonu da bendeydiler. Çok güzel bir gündü. Ama pek çoğu ilk kez geleceği için heyecan ve stres artı çok iş yapmaktan yorgun düştüm. Her yorgunluğum bana grip olarak geri döndüğünden boğazlarım şiş derse gidememiş halde oturuyorum şu an evde.


Bir önceki hafta da annemin bir komşusu çileği görmeye geldi arkadaş toplantısında çekemediğim fotonun bir ikizi bu. Menü hemen hemen aynıydı da :)

15 yorum:

siyap dedi ki...

canım boşver kiloyu zaten 1 yaşına iyice yaklaştı,sağlıklı olsun da yeter.görümcemin ceren'den 6 ay büyük yani neredeyse 22 aylık kızı var hala 9 kilo.onlar çok kafaya takıyorlardı baktılar ki iştahsız bu böyle devam edecek,bıraktılar artık kilo problemini ama kızın maşallahı var bu arada çok akıllı...

ceren'de 9 aylık sıralamaya başlamıştı hiç unutmuyorum eşim bu kız 10,5 aylık falan yürür demişti ama 13 aylık yürüdü ceren :) yalnız sebebi çok temkinli olmasıydı çünkü (maşallah)hiç yürüme sebebiyle düşmedi.kendini ne zaman hazır hissetti o zaman yürüdü.çilek de temkinli olacak herhalde.
bu arada masa çok güzel görünüyor eline sağlık,çok öptük
sevgileeer...

Adsız dedi ki...

Kelebek anlaşılan Çilek bayağı bi uslanmış .Baksana ne güzel sofralar hazırlatıyor sana. Biz 5 aydır böyle bir sofra görmedik.Kucakta durması benimde kabusum.İLk uyanınca bir 15 dakika oyun halısında yatıyor sonrası ancak 5 dakika .Hep kucak boğuluyorum .Bakalım emeklemeye başlayınca düzelir belki.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

ee hani 10 aylık çileğin fotoğrafıda yer almalıydı bu yazıda :)

ama onun yerine şahane bir sofraaa varrrr ellerine sağlık cnm :)

Çileğin gelişimi bence çok gzl yazdıklarına göre akıllıı mı alıkııılıı bir bıdık olmuş çıkmış herşeyden anlıyor bende ısıran bebeklerden hep korkmuşumdur inş. olma böle bişey ama bu ısırma konusunu oyun haline getirirseen oynamak istediği herkezi ısırabilir:)

sevgiiler.

hulofera dedi ki...

evet havalar ısınınca bana da bekliyorum inşallah, sizi ;)

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba,

Çİleğin kaç kilo oldu annesi? Boy kaç peki? Birde eski aylara nazaran daha az kilo alımı oluyor, bazen almıyorlar da. Gerçi bu kadar hareketli bebeklere kilo tutmaması normal olsa gerek.

Nazlı'da hala yürümüyor, 3-4 adım atıyor ancak. Korkuyor, cesaret edemiyor sanırım.

Her bebek bir olmuyor, Nazlı 5 aylıkken kendisi tutuyordu su biberonunu. Bir arkadaşın kızı 1 yaşını geçti ama hala yattığı yerden kalkamıyor, tembel bu kızlar tembel:)

Sofra nefis görünüyor ellerine sağlık.

Elif dedi ki...

senin yazılarını daha bir dikkatli okuyorum kıyaslama imkanım oluyor.çilek hanım ufak tefek ama bizim oğlanı geçti daha erken yürür büyük ihtimal.ayakta duramıyor henüz Enes.
resimlerde kibar, miniş, tam bir kız bebek görüntüsü var, pembeli olmasına rağmen nasıl erkek derler hayret.saçları yok ya ondandır. Emreyi de hep kız zannederlerdi, hadi o biraz benziyordu kıza, Enes tam erkek tipli bebek olmasına rağmen ona da kızmı diye soruyorlar sürekli.insanlar hamile karnı tahmininde bile daha başarılılar anlayacağın.
bebekler herşeyi ağızlarına götürmek isterler bizimki öyle yani.ama Enes de biberondan kendi içemiyor hala.tuyor ağzında geveliyor üstüne döküyor.

Siyah elma dedi ki...

BENİM CİVCİVİM DE 28 AYLIK. HALA KİLO HESABI YAPIYOR AİLE EFRADI AMA ARTIK BEN UMURSAMIYORUM. İLK ZAMANLAR BEN DE ÇOK TAKIYODUM. ŞİMDİ ARTIK KENDİ YEMEYE BAŞLADI. AMA O KADAR HAREKETLİ Kİ KİLOSUNDA AZAMETLİ ARTIŞLAR BEKLEMİYORUM :) YAZDIKLARINIZI HER OKUDUĞUMDA Bİ KENDİNİ TANIDIKLIK HİSSİ DUYMAKTAN ALAMIYORUM KENDİMİ. BENİM KIZIM İÇİN HALA "ERKEK Mİ?" TARZI SORULAR DUYUYORUM. KULAĞINDAKİ KÜPELERE RAĞMEN :)
BU ARADA SOFRA NEFİS GÖRÜNÜYO, ELİNİZE SAĞLIK :)

Sermin dedi ki...

Belki denemişsindir ama portakal çok işe yarıyor. elimle koparıp veriyorum anında etkisi oluyor. çınar da sürekli kabız ama portakal yiyince rahatlatıyor. sevgiler

Adsız dedi ki...

Kelebek bu arada bizde gaviskon kullandığımız için haliyle kabızlık yapıyordu. Dr umuz ilaç kullanmaktan sa kuru eriği az bir suda kaynat ,çekirdeklerini çıkar sonrasında ise rondodan suyu ile geçir dedi.o halde 2-3 çay kaşığı içmesi Zülal'de bayağı işe yarıyor . Gerçi her çocuk farklı ama belki işe yarayan doğal bir yöntrm bulursan ilaca gerek kalmaksızın olayı çözersin:)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

benim bebe hep normalin çok altındaydı. her doktor kontrolünde azar işitiyordum :) napim durmuyordu ki çocuk kilo kalsın üzerinde. en son kontrolde 150 gram almıştı doktor nasıl sevinmişti :D
sağlığı yerinde olsun. kilo çok da mühim değil...
hem kucağı sevdiğini düşünürsek ağır bir bebeği taşımak daha zor olur diyip avutabilirsin kendini. ben hep böle diyordum...
kucağı seviyor demişken al kucağına annesi zaten ilerde hep kaçacaklar kucaklama isteklerimizden. fırsat varken değerlendirmek en iyisi...
bu arada sofra süper görünüyo. tam da öğle saati... ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Ne güzel ya, inşallah ben de aynı şeyleri yaşarım hayırlısıyla. Zorlukları vardır muhakkak ama herhalde değiyordur. Sofra da harikaymış bu arada :)

BEDİA KUKUL dedi ki...

walla konuyla ilgili uzun bir seminer verecek kadar birşeyler söylemek istiyorum ama yazmaya üşeniyorum hele de kafanızı şişirmek istemiyorum.benim oğlum tam 9 aylık 9 kilo aslında 3.730 doğmuştu NSD ile.karşı komşumun kızı 7 aylık 10.5 kilo, ne yapıyorum hiççç umursamıyorum; büyük oğlum şimdi 5 yaşına girdi bebekken kat kat memişleri bacakları vardı 2 yaşından sonra yemek konusunda inatlaşmaya başladık(zorlayıcı anne)1,5 yıl boyunca yemeklerimiz işkenceydi.kardeşi doğunca vakitisizlikten yesin diye sıkıştıramaz oldum, 5 ayda 2 kilo aldı.en önemlisi bu kış 1 kere hasta oldu geçen yıl her antibiyotikten 10 gün sonra hastalanıyordu.
herkes kendi çocuğunu en iyi analiz edecek kişidir(bu da seminerin adı olsun bari)
sevgiler, kolaylıklar...

mummy dedi ki...

Nice on aylara canım..

Bu arada sofra nefis utanıyorum böyle sofralar hazırlayan anneleri görünce valla:)Çok tembel ve beceriksiz olduğumu düşünüyorum:)

Her bebek ne kadar farklı hakikaten..Farklı blogları okuyunca anlıyorum bir kere daha..Bizimki de emeklemediğinden olsa gerek pek meraklı yürümeye..Elimizi bırakıp tay durmaya bayılıyor hatta kahkahalar atıyor becerince de:)Hemen elimizi bıraksın yürüsün isityor mümkün olsa..Kucağımda hiç durmak istemiyor mesela bu ara..Alınca hemen ağlamaya başlıyor falan..

Her biri ayrı güzel ayrı bir hazine bu bebişlerin..Allah sağlık versin hepsine..

Öpüyoruz.SEvgiler..

Adsız dedi ki...

Maaşallah 10 aylık bayana:)
Böyle sofraları gördükçe kendimi çok beceriksiz hissediyorum:) Ve bi güne katılma isteğim depreşiyo:P O zmn da tam bi ev hanımı olurum he:P

Filiz Morkoç dedi ki...

Ay bu çilek çok çılgın olmuş, ben çok uzun süredir uğramamışım buralara... maşallah annesi...sevgiler.