25 Ağustos 2009 Salı

Başka bir arzunuz???

Bu sabah kahvaltı için çileğe yumurta kaynatıyorum. Bekleyememiş hanımefendi, masanın üzerine eli uzanıyor, gördüğü tabaktan bir tane hurma aşırmış yalanarak geziyordu. Yumurta kaynarken bir yandan akşam yemeği için hazırlanıyorum. Küçük hanım tezgahta bir şeylerle meşgul olmamdan hiç hoşlanmaz yine bacaklarıma sarıp mızıldanmaya başladı. Bir süre sonra “epmek epmekkkk” nidalarını duydum ama umursamadım ardından daha yüksek bir sesle “annnnn-neeeeeeee epmekkk” dedi. Bir baktım mutfak kapısının kolunda asılı ekmek poşetini çekiştiriyor. Duymadım diye bir de bana sesleniyor hanımcım, ekmek istiyor. Ama ekmek verirsem eline tıkanacak yumurtayı yemeyecek, ilgisini dağıtmaya çalışıyorum.“annecim yumurta ister misin” deyince bu sefer “mumutaaa” diye dolandı dizlerime, neyse yumurtasını soydum bekliyor tabii, sonra “sandaaayeeeeeee” diye bağırdı mama sandalyesini söylüyor aklınca. Koy beni oraya diye :) sandalyeye yerleştirdim eline haşlanmış yumurtayı verdim, bu sefer ne diye bağırsa beğenirsinizzz



Çayyyyyyy!
:)



İşte biz kızımla böyle anlaşıyoruz elhamdülillah, aman bu posttan çok iştahlı olduğu anlaşılmasın, yumurtanın beyazı yendi sarısı atıldı, eline verilen salatalık orta yerinden bir kere ısırıldı masasına dökülen yumurta sarılarına bulanıp oynandı



Bu ara me.meye çok düşkün, kucağımda olduğu her an sadece emmek istiyor adı da ne? “me-met” nerden çıkardı bilmiyorum me.met aşağı me.met yukarı, süt diyorum me.met diye cevap veriyor. Neyse bir iki süt dedik anladı. Bu sefer de bardakta süt verip süt dedikçe göğsümü gösteriyor.



Ramazan geldi, havalar iyi gidiyor, bayramın arkası artık kış. Kışlık hazırlıkları bu ara yapılmalı. Zaten tatildeyim diye bezelyeyi kaçırdım hiç iyi olmadı. En sevdiğim sebzelerde önde gelir kendisi. Ama kışa avucumuzu yalıyacağız bakalım



Neyse bloglarda bir kış hazırlığı başlamış biz de eksik kalmadık. Bu sene ilk defa konserve yapmaya karar verdim. Her yıl niyetleniyor ama fırsatım olmuyordu. Bu yıl iyice pekiştirip giriştim. Domates ve fasulye konserveledim.



Domatesi komşumdan aldım Silivri taraflarında yazlıkları var. Mis gibi tarla domatesleri. Güzelce yıkayıp yeşil yerlerini çıkardım kabuklarını soymadım ama sanırım soysam iyi olurdu. Rondodan geçirip güzelce kaynattım. İçine biraz tuz ilave edip suyu çekilmeye başladıktan sonra kaynar halde kavanozlara doldurup baş aşağı çevirdim hepsi bu! Artık kışın, her tür sebze yemeklerinize, çorbalarınıza hatta kahvaltıda sos niyetine bile yiyebilirsiniz. Tam dolmadığı için bıraktığım bir kavanozu iki günde tükettik bile. (Kavanozun tamamını doldurmanız gerekiyor)
Domates kolay fasulye ve diğer sebzenin işi biraz daha uzun.



Sebzeyi sadece üzerine döktüğünüz aynı domates sosuyla ölene kadar pişiriyorsunuz. Ardından tekrar kavanozlara koyup büyük bir tencerede tepelerini aşacak kadar suyun içerisinde kaynatıyorsunuz. Süreyi bilmiyordum ben yarım saatten fazla kaynattım. Artık kapak hafif içeri çekilmiş ve tok bir ses çıkarıyor. Sanırım oldu. Kışa göreceğiz. Bu arada kavanoz kapaklarınızın yeni olması gerekiyor. Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin.



8 yorum:

mummy dedi ki...

Yine kendini aşmış bir anne..Utandım kendimden:( Siz adamı bunalıma sokarsınız ayol:))

KeLeBeK dedi ki...

mummycim marifet gibi gözükmesini istemem zira çok kolay bir iş inan, çilek robotun sesindne korktuğu için o uyurken yaptım, toplamda bir saatimi almadı gözünde büyütme sakın canım, mutlaka tavsiye ederim

ezginin annesi dedi ki...

merhaba. Çileğe koca bir maşallah önce. Sonra da size. Ne kadar marifetli bir annesiniz. Hem bebek hem ranmazan hem konserve. Ben de utandım kendimden. Kelebek bu arada yanlış anlamazsan birşey sorabilir miyim. Oruç tutabiliyor musun e.mzirirken,sütü etkiliyor mu? BEn tutmak istiyorum kızım on aylık ama susuz kalırım da sütüm azalır diye korkuyorum. Umarım sorumu yanlış anlamaz ve cevap verirsin. SEvgiler

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

çileğe maşaallah :D eee annesi kahvaltı keyfi çaysız çıkmaz ama :)
memet lafını da beğendim :D me. me demesinden iyidir. sokakta söylediği zaman millet bi akrabanızı söylüyor zanneder :D
bu arada bir maşaallah sana kelebekcim, nasıl fırsat bulup da yapıyorsunuz bu tür hazırlıkları... ben anladım ya zamanı bir türlü doğru kullanamıyorum ben... ah ah...

hulofera dedi ki...

biz domates sosunu parça parça kaynatıp en son el blenderiyle tencere içinde geçiriyoruz, tavsiye ederim daha pratik oluyor ;)

demek baya dillendi çilek hanım, iyice tatlı olmuştur, karşı knulamaz bir tatlılık ve sonuç emrine amade olma durumu :))

Pratik Anne dedi ki...

Tesaduf bugunku yazimin ustune cevap gibi cuk oturmush. Ellerinize saglik.

sinem dedi ki...

Sevgili Kelebek bende domates şişelerim fakat iri parçalar halinde doğrayıp birazda biber katıyorum (yeşil biber) tuzla hafif kaynadıktan sonra şişeliyorum
Severek tüketiyoruz bizde ama aşallah sana .Ben gecen yıl komşularıma yaptırmıştım bu yılı nasıl yaparım diye düşünüyorum .

Filiz Morkoç dedi ki...

Ben de yaptım hatta yayınladım da. yalnız ben kavanozlar özellikle tam doldurulmamalı diye okumuştum internetteki bir bloktan..