10 Ağustos 2009 Pazartesi

sosyal çilek

Bugün liseden arkadaşlarım geldiler. 3 aylık ve 3,5 yaş arası 6 bebeylen harala gürele çok güzel bir gündü. Çok uzun zamandır görüşmemiştik. Bir arkadaşımız yeni doğum yaptı (yeni derken 3 aylık bebeğin anası ne kadar yeniyse) ancak bir araya gelebildik. Normalde 19 mayıs bizim buluşu günümüzdür ve bu grupla 10 yıldır buluşuyoruz o günde. Allahtan böyle özel sebepler de oluyor da görüyoruz birbirimizi.


Misafir ağırlamayı çok seviyorum. Hazırlanmayı beklemeyi… (Evin en toplu temiz zamanları misafir beklerken oluyor bir de. :P O halini görmek hoşuma gidiyor.) geldiklerinde onlarla vakit geçirmeyi… Gittiklerinde ise bir yalnızlık hissi çöküyor içime. Tatlı bir yorgunlukla evimi mutfağımı toparlıyorum.


Son birkaç zamandır bu yorgunluğun tadı biraz kaçar oldu. Ertesi gün grip ve kırgın bir vücutla uyanıyorum. Geçtiğimiz ay bir rahatsızlık geçirdim. Gece acile gitmeler 40 derece ateş titremeleri. Sirkeli soğuk pansumanlar 1000lik antibiyotikler derken iki hafta önce peşine aynı ağırlıkta bir grip. Bugün de yine geri hortlayan bir grip hissediyorum kendimi. Eskiden bu kadar sık hasta olmazdım. Bu kış olduğum gribin haddi hesabı yok. Fark ettim ki ben doğum sonrası bünyemi toparlayamadım. Fark etmemişim ama fazlasıyla yormuş beni bu durum. Güçsüz kalmışım. Şimdi bağışıklığımı yeniden nasıl toparlayacağım bilmiyorum. Anadan atadan kalma otlu saplı çaylı çiçekli bildiğiniz yöntemler varsa paylaşanlara minnettar kalırım.


Çilek bugün 5 bebeyle çok mutluydu. Alışkın olmamasının verdiği tedirginlikler oldu. Mesela yüksek sese dayanamayan kızım yüksek desibelli bebeler her çığırdıkça ağlayarak kucağıma fırladı. Ama yine de çok mutlu oldu çok eğlendi. Onu daha sosyal tutmam gerek bu konuda onu anladım.


Annesinin terliklerini giyip bütün evi ustalıkla dolaşan çilekli bir pozla bu postu bitiriyorum

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım ya! Zor dengede duruyor üzerinde baksana :)

Geçmiş olsun, son yıllarda benim de bünyem çok zayıfladı. Yediğimiz yiyecekler her geçen gün bozuluyor, ondan olabilir mi acaba?

Son olarak, evin misafirler geleceği günkü halini ben de çok seviyorum. Maalesef çabuk bozuluyor o düzen. :)

sinem dedi ki...

Kelebek cok zayif oldugunu yazmistin öyle hatirliyorum üztüne birde misafir telasi yorgunluklar derken bünyen kaldiramamis olabilir .Dinlenmeye ihtiyacinda olabilir .Ya ne demeli bilmem ki Cilege cok güldüm fotoya.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Çilekte nazlının yolundan ilerliyor topuklu ses çıkaran terlikler kızların favorisi :D sevgiler.

mandalina dedi ki...

geçmiş olsun kelebeğim.
eski sıhhatine, gücüne, kuvvetine çabuk kavuşursun inşallah.
Afiyetler dilerim..

mummy dedi ki...

Kelebekçim belki biliyosundur ama yazayım dedim..BIldırcın yumurtası bağışıklığı çok güçlendiriyor..Aslıya zatürreden sonra doktoru tavsiye etmişti..Hergün bi tane yedirdik,son gittiği kontrolde doktor çok şaşırmış,hiç hasta olmamış gibi ciğerleri tertemiz diye..Farklı faktörler de vardır tabi onunkinde ama bıldırcın yumurtasının da katkısı çok..Normal yumurtaya göre 15 kat fazla protein ve B vitamini içeriyormuş..Ben de Ece'ye haftada bir iki yediriyorum (üç yaşından küçük çocuklarda böbrek ve karaciğerleri yoruyomuş fazlası)İstersen sütün içine çiğ olarak katıp, miden almazsa pişirip yiyebilirsin bünyeni güçlendirmek için..Küçücük bişiy olduğu için kolay yutuluyo zaten:))

Geçmiş olsun tekrar canım..Öpüyorum çileğimi..