3 Haziran 2008 Salı

hamakta bir çilek

Merhaba...
Günler hızla akıp gidiyor, çilek bebeğim her geçen gün büyüyor, eli yüzü değişiyor hareketleri mimikleri artık algılayabilen ve tepki verebilen bir ufak insan modeli oluyor, agularımız ve insanı sevinçten mest eden gülücüklerimiz başladı çoktan, zaten başından beri yetişkin bir insan gibi yaptığı hapşurması, öksürmesi hele de gerinmesi yok mu insanın ufaklığı alıp yeniden içine sokası geliyor.

2.5 aydan önce göremez duyamaz tepki veremez diyenlere şaşırıyorum doğrusu, bunlar bebeği kör bir köstebek sanıyor olmalılar ya da hiç bebek görmemişler, veya da bizim çilek önden önden gelişiyor, çünkü birinci ayımız dolmadan bana gülümsemeye, sesimi duymaya ve ağladığı sırada onunla konuşmaya başlayınca susup dinleyip kollarını çırparak "beni salıncaktan çıkar" diye yalvaran sesler çıkarmaya başlamıştı, renkleri seçip seçmediğini bilemem ama gözüyle de beni takip etmeyi çok iyi beceriyor maşaAllah

Salıncağa fazlasıyla alıştı, ev içinde bir nebze olsun rahatlıyorum elhamdülilah, karnı tok altı kuru olduğu ve gazı olmadığı zamanlarda salıncakta sallanmaktan memnun. ben de salıncağın hızının yavaşladığı 10 sn içinde evin içinde koşuşup işlerimi halledebiliyorum en azından. sonra 10 sn bitmeden ve salıncak yavaşlamadan geri dönüp tekrar hızlandırıyorum, bu böyle devam edip gidiyor. aslında ayakta sallanmaya ve anakucağına alışmasını çoook istiyorum, gittiğim heryerde kocaman olmuş çileği sallayacak bir gönüllü bulamayabilirim, bu alışkanlıkları kazanması için günlük kısa kısa alıştırmalar yapıyoruz umarım işe yarar.

Fön makinesinin bir kandırmaca olduğunu sanırım artık anlıyor MaşaAllah... herhalde "az önce anne karnında değildim, şimdi geri mi döndüm yahuu" gibi bir mantık güderek, ağlıyorsa, fön makinesi çalıştırılsa da susmayabiliyor, eskiden mutlaka susar ve pür dikkat dinlerdi gürültüyü. akıllanıyor artık bebem.




Pazar günü iki çılgın karı koca olarak çileği pikniğe götürdük, hemi de 44 günlük bebeği :) yol boyu uyudu arabada maşaAllah, orda da resimde görüldüğü üzere babası ona hamaktan bir salıncak kurdu ki ohh değmeyin keyfine, (bu arada bebeğini kapa pikniğe gelmişti, iki kişinin bebeklerine köy salıncağı kurduğunu, bir kaç kişinin pusette, ana kucağında bebeklerinin olduğuu görmek bi deli biz değilmişiz duygusuyla beni rahatlattı :P) yarım saatlik alt açma merasiminde çilek uyandı ve tekrar uyuyana kadar bütün ormanın börtü böceğine serenat verdi :) herkes bize bakıyor gibi geliyor böyle kriz anlarında, elim ayağıma dolanıyor, sanki biri çıkıp azarlayacakmış gibime geliyor ne oluyorsam... ama hele biri öyle bir terbiysizlik yapsın ben de cevap vermekten geri kalmam herhalde, anaç oldum ya hani :)




Öyle keyifli uyudu ki sonra... deliksiz... bir ara endişelenip nabzını bile dinledim ki gerçekten elim ayağıma dolanmıştı o kadar hareketsiz olduğunu görünce :) açık hava iştahını da açmış sanırım bolbol yedi ufaklık:)

Anne olmak bir yandan da kriz yönetimini öğretiyor insana...

Doktorumuz muayenede karnının çok gaz dolu olduğunu ve poposunu uyararak bu gazı boşaltmamızı öğretti, bir süredir biz de bu uygulamayı yapıyoruz gerçekten çok işe yarıyor. fakat son bir kaç seferdir uyarılan sadece gaz olmuyor.... kelebek her ne kadar önlem alsa da çilek etrafı donatıyor. son olarak dün annesine çileğin anneannesinin doğum hediyesi güzelim yatak örtüsünü işaretledi bolllcana! altındaki bakım örtüsü halt etmiş, çilek artezyen kuyusu gibi bir fışkırttı yukarıya... sonuç olarak yatağa, annesinin eline yüzüne, üstüne, yerlere, kendisinin kafasına kadar mıçtırdı ufaklık... annesi oracıkta dondu kaldı !! elleri batmış, çileği mi tutsun ortalığımı temizlesin düşünürken "naptın kızım!!" diye sesini yükseltti, sonra çok pişman oldu tabi.. gerçi çilek içini boşaltmış olmasının zevkiyle agulayıp sevinç gülücükleri attığı için annesinin çığlığını duymadı bile :) işte bu kriz anını çok zor atlattık, zira evde çileği oyalayacak bir başka kimse olmadığı için, annesi etrafı yeri göğü ve kendini temizlerken çilek çok ağladı :( ardından bir de sakinleşmek için emdiği süt burun delikleriyle birlite tekrar fışkırınca yeni bir temizlik operasyonu daha başladı, sonra yorulup sızdı çilekcik. ama annesi o kadar şanslı değildi bir temizlik daha yaptı.

İşte böyle dostlar, son bir kaç günün kısa özeti, şu anda çilekcik salıncağında uyuyor çok şükür, ben de bebek görmeye gelecek misafirimi bekliyorum, hava çok güzel dışarı çıkasım var, ama çilekle gidebileceğim yerler konusunda çok da alternatifim yok, üstelik kurulmuş saat gibi tam 1 saat de bir emmek isteyen çilekle dışarda çok zorlanıyorum, yanıma kaşıklı biberonla süt alsam, hava sıcak sütün sağlıklı bir şekilde ne kadar süre dayanabileceğini kestiremiyorum, artık mağazaların kabinlerini kullanmak için izin istiyoruz ki bu seferde "ufacık bebeylen dışarda ne işin var" keskin bakışlarına maruz kalıyoruz kısacası işimiz hala çok zor, çileğin büyümesini bekliyoruz


Büyümek derken kızımın cicileri küçülmeye başladı, ben de inatla küçülmekte olan cicisini yıkayıp yıkayıp sonuna kadar giydiriyorum, içine sığmadığını hissettiğimde içimden birşey sevinirken, bir yanım da buruluveriyor...

14 yorum:

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ne güzel yapmışsınız pikniğe gitmekle. Bizde bebeğimiz 2.5 aylıkken gitmiştik pikniğe, kesinlikle bu bebekler açık havayı seviyorlar, piknekteki gün boyu ağlamadı ve çokta güzel yattı arabasında. Maşallah:) Çileğine kocaman öpücükler bizden.

Adsız dedi ki...

aman o minicik parmaklarını sevsinler :) maşallah barekallah

pikniğe gitmeniz ne iyi olmuş. küçücük bebeğin var diye yaz günü evde kalmak zorunda değilsin ya. kimsenin ağlamasına vs. kötü kötü bakmaya hakkı yok. bebek bu ağlamaktan başka ne şeklide kendini ifade edebilirki.. ağlayan bebeklere bakıp anneyi suçlarcasına ay niye ağlıyorki diyen insanlara sinir olurum. anneyi germekten başka bir işe yaramıyor.

bu arada yatak örtüsünü imzalama olayını anlatış şeklin çok hoş ;) allah kolaylıklar versin. anne olmak kolay değil.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

hahahaha... o desenleri çıkarabildinmi kelebekçim... özgün çalışmış çilek :D

ben 20 günlükken gittiydim. napim çok sıkıldıydım. sonra da duramadım içerde hep gezdim hep gezdim. böle bir yan etkisi var tabi :D benim süt yetmediği için mama veriyorduk (doktor tavsiyesiyle tabi). bir nebze daha rahattım :D

mummy dedi ki...

oh ilk pikiğine de götürmüşsün maşallah..hadi bakalım devamı gelsin..Biz daha doktor dışında cesaret edemedik evden çıkmaya..Hoş İst.dan Ankaraya geldim geçen hafta ama arabadan çıkmadığı için gezmeden sayılmaz..bakalım ben de bu aralar düşünüyrum artık gezmelere başlamanın vakti geldi geçiyo..Bu arada o makalı desenlerden bizim evin duvarına daha üçüncü gün yapıldı tatlım bi de silinen boya değilmiş duvarlar..İzleri halen duruyo:)Öpüldünüz..

Unknown dedi ki...

merhabalar,
sizi okudukca (kolik aglamalari disinda) aynaya bakmis gibi hissediyorum kendimi:) benim de 4,5 aylik bir kizim var... Bir iki ay once gectigimiz yollardan siz geciyorsunuz su an..
Allah hepimize kolayliklar versin,yavrularimizin bakimini kolaylastirsin:) Cilek Hanim'a sevgiler...

Betül dedi ki...

kelebekcim demişsinya çilek beni anlıyor takip ediyor diye...bizim Efe 14 günlük ama ağlayınca onunla konuşmaya başlayınca susuyor ve konuşulunca bol bol dinliyor...Bizde laf ebesi olduk sayesinde...:)

уαѕємiη dedi ki...

maaşallah minişime hamak keyfide yaparmış :)

açık hava çocuklara çok iyi gelip mışıl mışıl uyuyorlar genelde benimde nabzını kontrol ettiğim çok günler olmuştur:)

ciciler kısalana kadar devam yani :)

öpüyorus sizi

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ne guzel fotograflar onlar oyle:)) Hamak guzelini sevsinler:))

Kolik konusunda kolayliklar diliyorum:( MK da aksam 5-6 olunca baslardi aglamaya ama cok sukur 1 saatten fazla surmezdi diye hatirliyorum. Cok da emin degilim, daha da uzun surerdi galiba:P Bak insan unutuyor:P

Zor ama geciyor tatlim. Her gun yeniden, sabirla basliyorsun hayata:)

Anneanne, babaanne yardimi almak mumkun degil mi?

meleklerim ve ben dedi ki...

Pikniğe gitmekle çok iyi yapmışsınız.Biz de Serra daha bir aylıkken Erdeğe gitmiştik,Serra da aynı çilek gibi valla bir dakika dur durak bilmeden ağlıyordu ama bana çok iyi gelmişti.

Hatta Senayı lunaparka götürmek için Serrayı babam ve eşime bırakmıştık da ağlama krızinde hemen bizi aramışlardı apar topar dönmüştük.

Şimdi bunları tebessümle hatırladığıma göre bu çekilenler unutuluyor hiç merak etme.Minik kızının keyfini çıkar.

Sevgilerimle.

gülücüklerim benim dedi ki...

Gezmekler, tozmaklar, piknikler, hamak sefaları oh oh, yarasın çileğime, bence de evde tıkılıp kalmak aslında doğru değil, inanın geçen haftaki tatilimizde gördümki neredeyse yeni doğmuş bebeğini kapan kendini sayfiye yerlerine atmış, bizler kendimizi boşuna kasmışız

siyap dedi ki...

oh ne güzel yapmışsınız valla,biraz kafanız dağılmıştır. çilekçiğin de hamak keyfine diyecek yok :) doğum bahara gelince işte böyle bebişle dışarı çıkılabiliyor.gezin valla bol bol.
gazsız günler diliyorum,sevgileeer...

aysarayı dedi ki...

ohh ohh analı kızlı gezmelere başlamışsınız.kızın da senin gibi gezgin olacak desene..biz de heralde evcimen aile olacağız sıcaklar böyle giderse...

bu arada şu fön makinesi olayını çok merak ettim.yani sesi duyunca sakinleşiyorlar mı...

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

canım ne zamandır gelemedim bloguna.gelince de anladım ki zaman su gibi akıp gidiyor yetişmek ne mümkün.kırkını çıkarmışsınız çilek hanımın hayırlı olsun.yazını okurken aklıma birşey geldi.damla 2 aylıkken hastalığı nedeniyle ankarada bir doktorla görüşmeye gitmek üzere uçağa binmiştik ve kuzucuğum çok ağlamıştı.kabin basıncı onu bayağı bir rahatsız etmişti.uçakta yardım etmek isteyenler de oldu ama ön koltukta oturan yaşlı ve sevimsiz bir çift uçaktan inerken bana "çocukla niye ilgilenmiyorsun.susturamadın bir türlü.kafamız şişti" gibi laflar etmişlerdi.çok sinirlenmiştim.zaten canım burnumda.olayı büyütüyordum ama beni diğer yolcular sakinleştirdiler.karşımıza böyle zavallılar çıkabiliyor ama bunları ciddiye almak onları önemsemek olur.asla ve asla o ne der bu ne der aman rahatsız olurlar mı gibi gereksiz düşüncelerle kasma kendini canım.öptük sizi.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhabalar çileğinizle mutlu ve sağlıklı bir ömür diliyorum.Biz henüz 6.Haftamızdayız ve birbirimize alışmaya çalışıyoruz.Kucağıma alacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.Ve ilk doktorumuzdan hiç memnun kalmadık blogunuzu inceledim ama hangi hastane ve doktor olduğunu göremedim eğer bir mahsuru yoksa yazarmısınız.Teşekkürler.