27 Haziran 2008 Cuma

Merhaba...


bir haftanın özetini sunalım kısa kısa...


epey yenilikler oldu, zorlu ve hızlı bir haftaydı...


çilekten haberler önce;


daha önce burda bahsettim mi hatırlamıyorum çilek emzik emmiyordu ve ben emziğe alışmasını çok istiyordum, hemen hemen hergün elimde emzik karşısına geçiyor çileği öğürte öğürte yarım saati aşkın süre ağzında emzik tutuyordum, çilek kah ısırıyor kah ağzının kenarlarına itiyor olmadı diliyle dışarı basıp tükürüyordu istisnasız, aslında 1 aylık olmadan önce tutmuştu biraz, ama çok gaz yuttuğu için ben de uğraştığım gaza gaz vermek istemediğimden bırakmıştım vermeyi...


dili geçmiş zamanda yazışımdan farketmiş olabilirsiniz ki kelebek bu haftaiçi muradına erişti :)


sınavım ile ilgili bir iki konuyu araştırmak için kütüphaneye gittim, geçtiğimiz pazartesi... çileğe tabii ki çok sevgili anneannesi baktı bu süre içinde, bir iki sefer daha çileği anneme bırakıp çıktım ama her birisi çok kısa ziyaretler içindi yarım saat bir saat gibi... ama kütüphane karşı yakada olduğu için gidiş geliş iki saat, bir saati aşkın da orda vakit geçirince çilekle ilk uzun ayrılığımızı yaşadık, önceki ayrılıklarımda hep ya uykuda oluyor ve ya uyanıyor bıraktığım sütten biraz içiyor ve keyfi daha kaçmadan ben eve dönmüş oluyordum


bu sefer öyle olmadı...


çilek uyanmış, sütünü içmiş (annem kaşıkla içiriyor), tekrar uyuma saati gelmiş huysuzlanmaya başlamış, annem kaşıkla süt vermiş biraz daha sallamış sallamış, ama çilek sakinleşmemiş, annem beni aradı huysuzlanıyor diye, ben de toparlanayım artık diye düşünüyordum tam da.. sonra kardeşim aradı "abla bu meme istiyor uyumuyor ağlıyor" dedi, telaşlandım haliyle.. apar topar çıktım kütüphaneden, son bir bakacağım kitap vardı ama onu da rafta bulamayınca hiç oyalanmayayım dedim, yolda da habire durum raporu alıyorum telefonla... sonra eve varmama yarım saat kala annemden bir telefon kardeşimden de aynı meyanda bir mesaj "kelebek hadi gözün aydın çilek emzik emiyor!!" meğer kuzucuğum beni bulamayınca ağlamış ağlamış, annem de göğsüne yatırıp emme pozisyonunda tıkamış emziği ağzına, çilek başlamış cok cok emmeye :) alış o alış... o gün bugün sürekli elimde emzik peşindeyim, unutacak diye aklım çıkıyor, emdikten sonra oyun oynuyor biraz emzikle emmek istemiyor ama, yarım saat sonra başlıyor emzik emmeye, uyuma düzenimiz biraz değişti sadece, ağzında emzik istiyor, haliyle onu ağzında dolandırmaktan uykuya dalamıyor, düşürüyor uyanıyor, ağlıyor uykusu dağılıyor tekrar tutturuyorum tekrar başa dönüyoruz, böyle devam ediyor yaklaşık 1 saat... olsun bu da düzene girecek emziği tuttuya şükür...


çoook büyük rahatlıkmış Allahıma şükürler olsun, annemin tabiri ile "susturucu" :)) niyeti olanlara bir tavsiye daha hastane odasında başlayın, dayayı verin ağzına :)


çilek yaklaşık 20 günlük olduğundan beri hergün banyo yapıyor, zaten havalar ısındığından beri bu büyük bir ihtiyaç oldu, yoksa yapış yapış ter oluyor bebeğim, halbuki sadece body giydiriyorum kolsuz, bir de ayağına çorap o kadar, ama yine de çok terliyor biz de hergün yıkanıyoruz, kelebek tek başına yıkıyor ve ikimiz de büyük keyif alıyoruz çünkü daha güzel uyuyor, daha uzun aralıklı...


küvet ve file aldığım için çoook memnunum, başta nereye koyacağım koca şeyi diye istememiştim ama sonra iyiki almışım dedim, tek başıma çok rahat yıkayabiliyorum çok emniyetli çok rahat, tam bir can kurtaran yani...


dün akşam ev sahipliğini yaptığımız kınamızı yaptık, sınav sonrası bütün kurtlarımı döktüm, saçlarımı yaptırdım çok güzel oldum :) gerçi kadın saçlarımı çözünce epey afalladı bu sıcakta bu kadar saçla nasıl başa çıkarım diye :) ama eline sağlık çok güzel oldu, beğendim, sanırım uzun zamandır aradığım kuaförü buldum. Ama saçlarımı görünce fiyatı artırmadan yapmayacağını söyledi kerata :)) mecbur kabul ettik :P ben gerçi kuaföre gittiğimde topuzumu çözmeden fiyatını sorarım hep, başıma geleceği bildiğimden, ama bu kadın yutmadı :)) vel hasıl kınamız güzel geçti, haftaya da düğünümüz var, ben de kınamı düğünden 4 gün önce yapmıştım, öyle son gece kınalarına gelemem ben, anca dinlenip kendime geliyorum zira :))


bu arada uçakla gitmeye karar verdik, umarım paşa o zamana dönmüş olur.


2. ay kontolümüze daha gidemedik, bir hafta geçti üzerinden... babası olmayınca kızım ilgisiz kaldı :(( pazartesiye randevu aldım hem kendime hem ona, inşaAllah aksatmayacağız.


ayrıca sınavımı da geçtim, yazılıyı da sözlüyü de... zaten yazılıyı geçmeyeni sözlüye almıyorlardı, aylardır stres stres... bu sınavı bekliyordum, şimdi kuş gibi hissediyorum kendimi... 7 kişilik jürinin önünde terledim durdum. 40 dk kalmışım içerde arkadaşlar söyledi, sonunda karar için içeri çağırdılar, böyle mahkeme kararı gibi, çok komik oluyor bütün hocalar ayağa kalkıyor, çok ciddi bir şekilde içlerinden biri kararı söylüyor. velhasıl geçtim yani bana tez yapabilirsin yetkisi vermiş oldular çıkmadan önce tez danışmanım söz aldı ve "tezin bitene kadar ikinci çocuğun tezin olacak! " dedi :) 2. bir çocuk yapmama izin vermiyor yani :) zati daha öncede söylemişti, o yüksek tahsil yaparken hocası bekarların evlenmesine, evlilerin çocuk yapmasına, bir çocuğu olanların ikinciyi istemesine yasak koymuşmuş :))

9 yorum:

SenaBera dedi ki...

Gözün aydın, sınavı geçmene çook sevindim, tezin için de kolaylıklar dilerim... Çileği de kokluyorum...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Hadi gözün aydın :)
Hem tez, hem emzik konusunda :))

siyap dedi ki...

valla benim düşüncelerimi yazmışsın kelebekçim...bir çok anne emziğe ve fileli küvete karşı ama ben de ikisinden çok memnun kaldım.emzik düşünce ağlama olayı az sürdü biz de düşünce de uyumaya devam etti kısa süre sonra çilek de öyle olur inşallah...fileli küvet de tek başına yıkayanlar için çok güvenli...sınavını geçtiğine de çok sevindim,sevgileeer...

meleklerim ve ben dedi ki...

Gözün aydı sınavını geçmene çok sevindim.

Emzik konusuna gelince;malum ben de iki kız var Sena emziği çok sevdi bebekliğinde de çok rahat ettim ama bırakırken çok zorlandık.Emzik bulamayınca emziğin tutacağını bulup onu alıyordu ağzına o kadar bağımlı oluyorlar ama diş yapısını bozduğu için 1,5 yaşından sonra zoooorla bıraktırdık.

Serra doğunca çok huysuz olduğu için emzik verelim bari dedik Sena'dan ağzım yanmıştı ama onları düşünecek durumda değidim felaket huysuz bir bebekti.

Ama ne yaptıysam fayda etmedi kaç model denedim istemedi.Huysuz kızım
emziksiz büyüdü.

Velhasıl emziğin de iyi ve kötü yanları var.

Çilek hanımı çok öpüyorum,sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

emzik tavsiyelerini okuyunca yazmadan edemedim,,ben ve kardesim emziği kabul etmediğimiz ve annemde bundan mustarip olduğu için daha ilk gün emzik verdi torununa...ilk baslarda hoslanmasada sonra sonra bayıldı..ve beni emmemeye basladı bir süre sonra.aç olduğu halde beni emmeyip büyük bir hırsla emziği coklatmasından nefret ettim..3gün vermeyip unutturmaya calıstım,,,cok ağladı dayanamadım..
halen kullanıyor..4aylık simdi...emmeside pek iyi diil hala,muhabbeti yok..emzikten olabilir diye düşündüm..o dönemde çok arastırdım..
bazı yerlerde emzik alan bebeklerin anneyi emmeyi reddettikleri,emme rutini düzene girdiğinde yani 1 aylık olduğunda filan emzik verilmesinin uygun olduğu yazılı...
o zamanlar emzikten olduğuna emindim ve kendisinden nefret ediyordum:P
ama emin değilim tabii..
emziği vermeden düşünün derim..
e uzun oldu ama paylaşayım dedim.
tatlı çileği öperim...ayşe

gülücüklerim benim dedi ki...

Emzik ve sınavın için hayırlı olusun diyorum,
çocuk yasağı bizim Müdür tarafından biz bayan memurlara da uygulanmıştı,şöyle ki, benden ilk bebek haberini almak için herkes sabırsızlanıyordu, nihayet haberi alınca herkes çok sevinmişti, bebek doğup ta ücretsiz izin filan l sene sonra işe başladım, bizim müdür tutturdu, şimdi Zeynep hanım ikinci bebek ister, biz odanıza 2. erkek memur alalım işi öğrensin diye şefe baskı yapmaya başladı, biz şiddetle reddedip, hatta odamıza gelen erkek memuru kaçırmayı başardık bile, fakat o da ne ben beklenmedik şekilde 2. bebeğime hamile kalmışım, şefimle birlikte 4 ay kimseye söylemedik, fakat bizim cin müdür benim halimden, hareketimden anladı nasıl anladıysa, ve kıyamet o zaman koptu, benimle tam 4 ay hiç konuşmadı, bana yapmadığı eziyet kalmadı, ben size dememişmiydim, böyle olacağını biliyordum, aman Allahım tam bir kabus, zar zor alıştırdık adamı, bu sefer başka bayanlar 2. bebeklerine hamile kalınca, adam ikincileri engelleyemedi bu sefer 3. bebeklere yasak getirdi, ve sonunda tayin oldu gitti, şimdi rahatım yani 3. filan olabilir aslında ama yasak olmayınca cazip gelmiyor hani

AYSUN dedi ki...

Emzik çok yararlı bişi kelebekcim:) Aferim çilek kıza... Tabiii büyüyünce bıraktırmak biraz zor oluyyor ama olsun...

Sınavı geçtiğin için tebrikler...

mummy dedi ki...

yaaaaaaaaaa ben alıştıramadım daha kelebekçim yaaa..Bi de bize uğrasan ya sen kelebek teyzesi belki elin uğurlu gelir..
Gözün aydın anım hem emzik hem sınavın için..

Adsız dedi ki...

nasılsın,

bu banyo işine takıldım ben. her gün mümkünse iki kere duş aldır hanımefendiye ama şampuan yada sabun kullanma, sadece su. ne kadar bebekler için anti alerjik falan bile olsalar sonuçta kimyasal bir şeyler ve hergün bunlarla temas etmesine gerek yok. bizim ufaklığın alerji problemleri olduğu için götürdüğüm tüm doktorlar haftada bir kereden fazla şampuan ve sabun kullanmayın sadece su ile temizleyin dediler. renkli sabunları hayatından tamamen çıkar, sıvı sabunları eve sokma ve mümkünse nemlendirme özelliği olan el sabunlarını kullan. kötünün iyisi onlar.

emzik işine ben sıcak bakmıyorum. bebeğin emme ihtiyacını gideriyor (bu noktada susturucu ve oyalayıcı olduğunu kabul ediyorum) ama bu emme ihtiyacı annesütü için bize gerekli ve hoyratça kullanmaya gerek olmadığını düşünüyorum. çok ağlayan ve gazlı bebek anneleri için iyi olabilir ama sen o günlerin sonuna geldin, şu vakitte alıştırma Allah korusun annesütünü bırakıp emziğe dadanır.