6 Temmuz 2008 Pazar

Uçakta bir çilek

Herkese merhaba



yogun bır hafta sonu oldu sanırım...



hafta basında gec kalan 2. ay kontrolumüze gittik nıhayet, karma asımızı olduk 15 gun ıcınde verem asımızı ve rotavırus asısını da olmamız gerek...



asıdan geldıkten sonra uyudu cılegım bır ıkı saat, annesı de anneannesı ıle bırlıkte bıraz carsı pazar gezdı, malum dugun arefesı, alısverıs sart... cılek uyudugu ıcın teyzesı ılgılendı.





bız eve gırdıkten sonra cılek uyandı, ama ne uyanıs... yarım saate kalmadan bastı cıglıgı, ne aglıyor ne aglıyor aynı 1. ay ıcındekı gaz agrıları gıbı... ası oldugu yer kızardı, telaslandık hemen doktoru aradım sabah kontrolde bahsetmıstı ama yarım kulakla dınleyen kelebek unutuvermıs, nadır de olsa kızarabılır huysuzlanırsa yarım fıtıl Pa.ra.nox S ver demıstı. telefonda tekrar hatırlatınca kosa kosa eczaneye gıdıp kızımın ılaclarını aldım, geceyı sakın gecırdık Elhamdulıllah
(bır tavsıye, ası olacak bebeklerınızı sabah erken saatlerde kontrole goturursenız huysuzlanma saatlerı ogle-ıkıncı arasına rast gelıyor geceyı hem o hem sız sakın gecırebılıyorsunuz. ogleden sonra yapılan asının sonu anne ve bebek ıcın uykusuz bır gece anlamına gelebılır)



doktor ucaga bınmeden once de yarım fıtıl Par.an.ox S vermemı soyledı.



velhasıl cuma ogleden once ucusumuzu yaptık, yıne doktor tavsıyesı ıle yanıma yedek olarak 3 emzık aldım emzıremeyecegımı de hesaba katarak bır bıberon da sut... ucusta ıcırmek ıcın. (doktor sadece emzık tavsıye ettı) tabı en son 15 gunlukken bıberon emen cılegın bıberonu tutup tutmayacagı kelebeğin aklının ucundan bıle gecmedı nıtekım ucak havalanırken kucuk hanım bıberon lastıgını cıgnedı cekıstırdı o sırada hızla agzına dolan sutu once yuttu ardından kustu, tabı bende panık, pasa benden de panık, kusunca elımız ayagımıza dolandı neysekı ardından uykuya daldı cılek. bu arada fıtılı yarım saat once vermemızı soylemıstı doktor. ben unuttugum ıcın ucagın ıcınde mıllete görsel yayın yapmamaya gayret ederek yerlestırdık :)

bır ayrıntıyı da tarıhe not duselım kı 5 dk gec kaldıgımız ıcın donus ucagımızı kacırdık bıletlerımız yandı. sinirimiz bozuldu, halbuki evde kahvaltı ve vedalasma faslı yuzunden oyalanmıstık. sonuc can sıkıcı oldu. ustelık pasa bılet ıslemlerı ıcın ugrasırken bekleme salonunda bır bayan ana kucagındakı cılegı mıncık mıncık sevıp uyandırdı. ben ıse kacan ucagın hesabını yapan pasa ıle ılgılenıyordum. yanımızda bulunan teyze kızından ayrıntıları aldım sonra, ve gıcık oldum. hangi akla hizmet uyuyan cocuk "uyan uyan " diye dürte dürte kaldırılır ki... ben ilgilendiğini farketmiş sesimi çıkarmamıstım, kadın olayı abartmıs o sırada. bazen kendime cok kızıyorum. o sırada sevmesıne bıle engel olmalıydım aslında ama yapamıyorum. belkı de cocugu olmayan bırısı dıye dusunuyorum sevmek ıster de engel olursam kalbinin kırılacagını düşünüyorum ben bunları düşünürken o düşüncesiz uyuyan cocugu mıncıklayarak uyandırmıs terbiyesiz. 5 dk sonra da yıne gelıp utanmadan "alıp sevebılır mıyım" diye sormaz mı, "a yok artık" diye engel oldum bu sefer ki gayet kibardım yine, o kadar tepem atmasına ragmen... zaten gidiş geliş yol boyu maskot olduk. insanlar hiç bebek görmemiş gibi davranıyorlar kimi zaman, bilmiyorum çilek mi çok ilginç bir bebek yoksa insanlar mı bir tuhaf, bazen "sevmeyin kardeşim benim bebeğimi, nazar edeceksiniz" diyorum, ama içimden... çoğu zaman da anakucagının ustunu ortuyorum bır esarp ile... kimse ilgilenmesin diye, ama hava sıcak oldugu ıcın bu sefer pek örtemedim. yavrucak yoksa hepten havasız kalıyor.



Dönüşümüz de yine sakin oldu çok şükür, aslında uçağa girdiğimizde çilek önce morarana kadar bir ağladı, ama uçak kalkmadan fitilin de etkisi ile sızmıştı artık. eczacıdan öğrendim Par.an.ox S uyku yapıyormuş. "verceksın cocuga fitili ohhh mis gibi uyuyacak" dedi. aklınızda bulunsun



Dugunumuz cok guzel oldu, kızımızı sag salım yerlestırdık elhamdulıllah. hava asırı sıcaktı bır o havamızı bozdu, nıtekım kızına asırı duskun pasa bey ertesı sabaha bılet aldıgı ıcın sehrın ve denızın tadını cıkaramadan 24 saat olmadan yenıden evımızdeydık

Gelınlık gıyen cılek dugunde nerdeyse gelınden fazla ılgı topladı :)) masa masa gezdi resimlere poz verdi, böyle şeyler cogu anne babayı gururlandırır ama pasa ve ben hep tedırgın oluyoruz. nazarın hak olduguna cok ınanırım ve hep okurum bebegıme boyle zamanlarda. zira ılgı goren cogu bebegın sonu, sebepsız aglama krizleridir.



çılek ne dugunde ne de gece uyku konusunda annesını hıc uzmedı masaAllah. oysakı aylardır onun tedırgınlıgı ıcındeydım, uyku duzenımız pek oturmamıstı. takı gecen hafta emzıge alısana kadar. meger ne mübarek aletmıs bu emzık. artık onsuz uyumuyoruz, onunla da en fazla 10-15 dk ıcınde dalıyoruz, neydi o 1-1,5 saat suren cılegın annesının omuzlarını kollarını cokerten uyuma merasımlerı... zaten ben cocuk sahıbı olmanın keyfını daha bır 15 gundur yasıyorum, oncesınde sureklı aglayan, yuzune dogduguna bın pısman bır ıfade takınmıs burus burus suratlı cılek vardı. cocugumun soyle dupduru yuzunu daha bır 15 gundur gorebılıyorum. hep eksı bır surat, kırıs kırıs bır alın ve mutsuz ıfadeler ıle benı de dogurduguma pısman edıyordu adeta, "annelık nasıl bırseymiş? çok güzelmiş değil mi" dıye soranlara cevap veremıyordum. utancımdan "cok guzel" dıyordum ama ıcımde kopan fırtınaları ve hissizlığimi soylemeye çekinıyordum yadırgayacaklar dıye, ama sımdı, yani cılek 2 aylık oldugundan, kolık nobetlerımızın hemen hemen yok oldugu, gazımızın kalmadıgı gulucuk ve agucuklara boğulmuş cıleklı bu gunlerde rahatlıkla dıyebılıyorum kı annelık cok guzelmıs...



not: Tatilden dönüşte Nesrin teyzemizin ve Damla ablamızın çok hoş bir süprizi ile karşılaştık, çok memnun olduk, çok sevdik, burdan da teşekkür etmek istiyoruz

8 yorum:

annesininoglusu dedi ki...

ne diyelim korktuğunuz gibi olmamış çok şükür yolculuk.umarım Adanamızı beğenmişsinizdir:))

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba, düğününüzün güzel geçmesine sevindim. Hayırlı olsun!

Bu arada bende sinir oluyorum, uyuyan çocuğu sevmeye çalışmalarına... Dün marketteydik ve sanki sadece benim bebeğim varmış gibi herkes sevmeye çalışıyor. Birde sevebilir miyiz diye kucaklarına istiyorlar. Versen bi dert, vermesen bi dert! Vermesen ne kıymetli bebeği varmış diyecekler! Ama dün bir kadın istedi verdim, vermez olaydım! Nazar oldu kesin, Eşim 2 kez karpuz aldı ikiside parçalandı! yok yok artık kimseye vermeyeceğim.

Gelinlikli çilek çok tatlı görünüyor, emziğini de almış maaşallah.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

minik çilek büyümüş gelin çilek olmuş. tabi ki gelinden daha çok ilgi görcem maşaallah tam göremesem de belli çok yakışmış cicileri...
rabbim nazarlardan korusun.
ben ilk emzik verdiğimde acaip suçluluk duydum hemen çıkardım ağzından talha'nın tam o sırada bir çığlık bastı ki şak diye soktum tekrar tıpasını :D o halimi hatırlar hatırlar gülerim :D herşey iki saniye içinde olduydu :D

şu uyuyan bebeği uyandıranlara allah akıl fikir versin ne diyim :D

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

"daha çok ilgi görcem" yaşmışım onu görcek olarak anlarsın kelebekçim...

siyap dedi ki...

oh,derin bir oh çekmişsindir sende :) hayırlısıyla düğününüzü de yapmışsınız,maşallah çilek kız da üzmemiş anneciğini ve babacığını...
daha önce de dediğim gibi emzik gerçekten kurtarıcı pamuş da 2 aylık olunca düzene girmişti uykuları...tekrar maşallah hep böyle gider inşallah...bu arada gelinliği de çok güzelmiş kimbilir ne güzel olmuştur da ondan herkes sevmeye çalışıyordur.daha dur millet her gittiğiniz yerde nasıl üşüşecek başınıza ve sen dur demeye kalmadan nasıl öpmeye çalışacaklar :((...
öpüyoruz,sevgileeer...

meleklerim ve ben dedi ki...

Ne güzel yakışmış Çilek hanımın gelinliği maşallah.
Düğününüz de hayırlısıyla bitmiş,üstünden bayağı bir yük kalkmıştır.
Nasıl olacak diye insan stres oluyor çünkü.
Çilek yakınımda olsa da ben de sevsem birazcıcık.Bebek sevmeyi özledim ben ama....
Öpüyoruuuuuuum.

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Evet ben de nazara inanırım ve tedirgin olurum nazar değecek diye.
Hatta anne ve babanın nazarının daha çok değdiğini söylerler ya o yüzdend e çok tedirgin oluyorum.
Bir defasında gezmeye gittiğimiz biryerde yavrum evin çocuğu ile pek eğlendi güldü güldü. Onun gülüşü benim çok hoşuma gitti, aşırı içim kaynadı sanki.
Eve gelir gelmez manasız bir ağlama.
Ayyy tam nazarlık...
Bol bol felak nas okumak lazım.

hulofera dedi ki...

ablana bir ömür boyu mutluluklar diliyorum canım.. inşallah tahmin ettiğinden çok daha kolay ve güzel bir hayat bekliyordur onu..