23 Eylül 2008 Salı

Yazmayalı ne çok şey birikmiş akıl süzgecimde…

Çilek 5. ayını da tamamladı bu ay, beş aylık çilek, hımm olgun çilek…

Bu ayki kontrolümüzde çilek ro.tar.ix aşısının ikinci dozunu vuruldu.-yedi mi demeliydim- Hem de tadını o kadar beğendi ki bir gramını bile ziyan etmedi, dudaklarını şap şap yaladı :) doktor bile şaşırdı kaldı. Akıllı kızım benim, herhalde tadından pahalı olduğunu anladı da babamın parasını boşa harcamayayım dedi -hehe-

Kilo durumlarımız da pek bir gelişme yok, 15 günde 250 gram almış doktorumuz az buluyor ama geçen 15 günde 220 gram aldığı için “bu bile bir gelişmedir” dedi. Nedense ben hiç sorun etmiyorum kilosunu. Evet görenler “çilek zayıf bir bebek” diyorlar ama ben bunu hiç takmıyorum. Bilmiyorum tuhaf bir anneyim sanırım. Bence kilo sağlık demek değil kesinlikle. Kendim de zayıf olduğum için belki de. Gelişimi, hareketleri ve becerileri oldukça iyi elhamdülillah.

Geçtiğimiz kontrolden not düştüğüm üzere çilek ek gıdalara başladı. İçim burkuluyor bir yandan. Bebeklikten uzaklaşıyormuş gibime geliyor üzülüyorum sanırım…

Düzenli olarak yediremiyorum bir yerlerde aksama oluyor, ilgisiz bir anneyim sanırım, doktor 3 öğünü de yesin dedi. Ama çileğin uyku düzeni bir tuhaf ayarlayamıyorum. Uyanık olduğunda bir işle meşgul oluyorum tekrar uyku vakti geliyor öğün aksamış oluyor, doktor 3 öğün dedi diye bazen akşama doğru 3ünü de sıkıştırmaya çalışıyorum o da sıkılıyor istemiyor haliyle. Bir de bacak kadar boyuyla ağzını kilitlemeyi öğrenmedi mi şaşıp kalıyorum. Bir iki gündür emziğe de aynı şeyi yapıyor. -Kızım lütfen emziğe zor alıştık zaten daha em biraz daha annecim yaaa güzel uyuyorsun böyleee :(- merak ediyorum benim gibi ihmalkar anneler var mı diye, yoksa herkes bebeğinin öğünlerine çok iyi riayet ediyor mu?

Yeni yeni huylar huzursuzluklar öğreniyor. Anladım ki çilek sinirli bir bebek. Hele öyle ağlatarak terbiye edilecek cinsten kesinlikle değil. Nasıl sinir yapıp sıkına sıkına çığlıklar atıyor görseniz… böyle yanaklarıma yanaklarıma atlıyor sıkıyor saçlarımı yoluyor ben de onunla birlikte bağırmaya başlıyorum öyle canımı yakıyor. Yaptığım da ne mi. Ya lavaboya gitmek –ne kadarlık bir süre olacağını tahmin edersiniz- ya da evi süpürüyor olmak ve makinenin sesinden ne boyutta bir ağlama krizine yükseldiğini duyamamış olmak… geldiğimde ters dönmüş yüzünü gömmüş çılgınlar gibi ağlarken buluyorum hanımı. Kaldırdığımda da niye bu kadar geç kaldın??? meyanında darbelere maruz kalıyor yüzüm. Fena cimcikliyor hanım…

Seyrek kaka yapmalar devam ediyor doktora gitmeden önceki gece bir blog turu yaptım da pratik annenin bahsettiği üzere bu çok sık rastlanan bir mevzuymuş, sandığım kadar panik bir durum yokmuş bu husustan doktora bahsettim o da onayladı, zaten her şeyde “internetten baktım, okudum vs. ” dedikçe “aman ne araştırmacı anaçmış” diye düşünüyor olmalı :)

Çileğin 5. ayına basmasını sabırsızlıkla bekliyorduk, malum artık oturtulabiliyor, doktora da sorup onayladıktan sonra, her hevesli anne baba gibi soluğu kızımıza bir mama sandalyesi almak için IK.EA da bulduk, kısa süreli oturtuyorum şimdilik. İftarda yanımızda olsun sofrada iştaha gelsin istiyorum, gerçi bu aralar iştah konusunda berbatız, nazar ettik kızımıza. İlk zamanlar kuru fasulyenin şehriye çorbasının suyunu veriyordum kaşığı yiyecek gibi alıyordu –“durrr napıyosun onda et var salça kıyma domates bıdıbıdı…” dediğinizi duyar gibiyim, denedim domates, salça hiçbir alerjik durum göstermedi, doktor da bir sakınca görmedi- . Herkese yiyor aman dedik şimdi ağzını bile açmıyor, bir sıkıyor dudaklarını, kendini mama sandalyesinin öbür tarafına kollarıyla birlikte bir atıyor sanırsınız 3 yaşında bıdık. Sanırım ben de yemek konusunda ısrarcı anneler kategorisine girdim istemeden…

------------

Ramazan bitmek üzere… üzülüyorum ama bayram geliyor bu ise çok mutlu edici

Çocukluğumdan beri bayramlar benim için dilimin üzerine konmuş akide şekeri gibidir. Tadına doyamam bitince ağlamaklı olurum. Bayram gelmeden önce ona dair büyük hayaller kurarım sonra bir kısmı olur bir kısmı olmaz. Sevinç ve burukluk içinde geçer gider. Sonra ikinci bayramı beklerim heyecanla bu kadar yakın olmaları hem iyi hem kötüdür benim için… yıl boyu bayramsız kalmak zoruma gider. Keşke araları biraz daha açık olsa derim içimden…

Evet bayram geliyor haliyle kelebeği bayramlık telaşı sardı :) bu sefer giydirmem gereken iki bayan var aman ne hoş :)

Bayram temizliğine başladım ama her zaman bildiğim yaptığım gibi değil, parça parça… eskiden “bu da temizlik mi canım” dediğim biçimde… önceleri benim için temizlik bir günde yapılıp bitirilmezse temizlik sayılmazdı. Bugün burayı yarın orayı yaparsam yarın orayı temizlerken temiz olan burası pislenirdi benim için, tekrar edilmesi gerekirdi. Bir gün boyunca sabahtan akşama koştur kanır bütün evi siler süpürür, cam kapı eser, perde tül bırakmazdım. Akşam olunca bir temiz duş alır (e haliyle temiz eve temiz olmak gerek) paşanın azar seslerinin arasında sırtım belim bacaklarım ağrıdan koparken yüzümde tebessüm tarifsiz bir mutlulukla ağrılarımı dinleye dinleye uyumaya çalışırdım.

Ama çilek bu konuya da değişiklik getirdi.

Bir haftadır cam siliyorum, daha doğrusu bu işi ikiye böldüm, ilk parti hafta başında ikinci parti dün tamamlandı. Bugün perdeler ve tüller hallediliyor, yarın kapı, duvar öte gün son olarak yerler falan haledilecek. E peki bu sırada camlar tüller kapılar yine ve yeniden kirlenmeyecek mi ???

aaa ne münasebet öyle saçma şey mi olur :P
diyerek kendimi avutacağım :)

Not: Hafta sonu müthiş bir deneyim yaşadım, tadı damağımda kaldı, bir dahaki postta bundan bahsedeceğim inş.

10 yorum:

meleklerim ve ben dedi ki...

Öncelikle Maşallak 5 aylık Çilek hanıma...
Bence de kilosunu pek dert etme iştahlıysa problem yok...
Bayram temizliğinde de kolaylıklar diliyorum.çocuklu olunca bir hafta bile sürebiliyor temizlikler ne yapalım,hemen kirlenmesin onlar da di mi?...
Sevgiyle kal...

siyap dedi ki...

ah bayramlar!ben de bayılırım ve aynı senin gibi bir sürü hayal kurarım sonra bir kısmını gerçekleştiremeden bakıvermişim geçmiş...şimdi de memlekette yapılacakların hayalini kuruyorum ama yine eminim yarısını yapamadan geliriz.amaaan ne yapalım aslında şu an en çok dert ettiğim şey o yol ve ceren orada neler yapacak?bakıcaz,görücez artık...
bu arada ben yine alışverişe gittiğimizde ceren'e bir sürü şey aldım ve kendim için 1-2 mağaza gezdim sonra da zaman kalmayınca geri döndük ama hiç dert etmedim bu sefer de :))
sana kolay gelsin,sevgileeer...

hulofera dedi ki...

biz bayramlarda evimizde olmadığımız için bayram temizliği nedir bilmem.. sanırım bundan sonra da böyle olacak ama içimde bayram temizliği yapmamış olmak sanırım hep bir eksiklik olarak kalacak :))
bu arada haftada bir perde yıkayıp duvar silmiyordun herhalde di mi :D

Allah kolaylık-güç-kuvvet versin..
çilek kokulu bebişini de öptüm çokk ;)

Elif dedi ki...

ben de aynı senin gibi çok öğün atlıyorum.ama bazı anneler biliyorum meyve saati geldi diye apar topar hazırlanmalara başlıyorlar, biz mi ihmalkarız onlar mı fazla abartıyorlar bilmiyorum:)
bi de ben Enesin kakasına çok takılmıyorum bazen sık yapıyor bazen o da çok seyrek, 3 günü aşmasında.bence çilek az kilo aldığına göre az yiyor ve az yapıyor olabilir, gibime geldi.çünkü rejim yapanlar az tuvalete çıkar diye biliyorum mesela.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba,

Çileğin 5. ayı kutlu olsun.

Ek gıdalar konusu:
Nazlı ile ek gıdalara geçtiğimizde aynı şekilde ağzını kilitler bşir iki lokma şeyi oyunlarla ne tür şeylerle zorla yediriyordum. Şimdi mi yine aynı... Ama ben istemeyerekte olsa tvnin karşısına oturtup, birde reklam açıp öykle yediriyorum. en azından yiyor birşeyler istemeyerekte olsa.

Öğün atlama konusu ise, bazen uyku araya giripte, az, ya da uzun uyku olduğunda öğün atlanıyor muhakkak. Yine de, sabah erken saatte uyanırsa mama içiriyorum, 3-4 saat sonra kahvaltı yaptırıyorum. Öğleye doğru meyve suyu veya püresi, öğlen çorba, akşam üzeri yoğurt, uyumadan öncede muhallebi, gece uyandığı zaman ise mama yine.

kaka sorunu ise:
Nazlı sadece anne sütü alırken 5 gün kaka yapmadığı olmuştu. Doktoru aradığımda sadece anne sütü aldığı için bir sorun olmadığını ima etmişti. Ama aynı problem bir çok kez olunca bitkisel şurup içirmiştim bağırsak düzenleyici bir şurup.

Bir arada:
Günde 7-8 kez kaka yapar olmuştu, tabi ek gıdalara geçmiştik o zamanlar. Bunun içinde sindirim sistemi düzenleyici şurup kullandık ve bunun yanı sıra diyet mama kullandık.

Bayram konusu da:
Bebeğimle ilk bayramımız, Allah'ıma şükrediyorum. Bende anne oldum, benim kızımda elimi öpecekmi ki:))

Ne çok yazdım yaa:)))

Hayırlı bayramlar, biz bayrama şehir dışında olacağız. Sevgiler.

Anne ve Bebisi dedi ki...

:))) Cok guldum su temizlik olayina:) Uc cocuklu bir arkadasimin elektrik supurgesi hep orta yerde olurdu, ben de icimden yahu sunu bir kenara, koseye niye koymuyorlar ki derdim. SImdi bizim evde supurge hep orta yerde :P Meger cocukla oyle oluyormus:P

Ek gida konusu.. MK da basta istahliydi, sonra bir durdu pir durdu. Nerdeyse bir kac ay dogru duzgun bir sey yemedi. Bunu hic ama hic dert etmedim, hi bir seyi zorlamadim. Su an cok sukur dogru duzgun, televizyonsuz falan, yemek yemesini bu zorlamamama bagliyorum. Ben, ilk 1 yil cocugun ana besininin anne sutu olduguna inandim, ek gida sadece yemeklere, tadlara alissin diye bir surec olarak gordum. O yuzden ne 6. ayinda, ne 8. ayinda yediklerini, yemediklerini kafaya taktim. Tek onemsedigim emmesiydi. Aldigi ya da almadigi kiloyu hic ama hic kafma takmadim. Burada duzenli doktor kontrolu falan yok sadece haftalik istersen kilo tarttirmaya goturuyorsun. Onu bile yapmadim. Onemsemedigim icin degil. Aldigi gramlari kendime dert edip cocuga yuklenememek icin. Sonucta duzenli kakasini yapan cocuk, hareketli, gelisimi yerinde olan cocuk besleniyordur. Ustelik patates, havuc puresi anne sutunun yerini asla tutamaz.

Neyse, diyecegim o ki, bu konuyu kendine asla dert etme. Ilk 1 yil cocugun ana besin maddesi anne sutu. Doktor da dahil kim ne derse desin. Sen SIK SIK cesitli seylerden tattirmaya calis. Istemezse zorlama. Cunku simdi dis cikarma vs girecek araya, sizlayan disle yemek yemek istemeyen cocuga istahsiz diye zorla yedirmeye kalkinca o cocuklarda yemege karsi tutumlar gelisiyor. Hele de aman yesin diye tv karsisina oturtulunca cocuk, binbir nazla 3-5 kasik yiyecek diye.. Degmez, anne sutu varken, duzenli emiyorken, ilk 1 yil inan ki kendine dert etmeye degmez.

Off amma uzun olmus:P Eh o zaman Cilek hanimi opup koklayarak konuyu kapatiyorum:))) Sevgiler:)

annecik dedi ki...

öncelikle 5 ayınız kutlu olsun yemek olayı kötü benim oğlum 2,5 yaşında hala yeme problemi devam ediyor birde dillenince ayaklanınca daha zor kaçmalar yemem diye bağırmalar cabası
temizlik olayı çocuk olunca kendi istediğimiz gibi olmuyor onlara göre 3 günde temizlik yapılıyor bende temizlendimi her yer bir günde olsun isterdim ama mağlesef oğluş olduğundan beri 2-3 günde temizlik bitiyor
olgunlaşan çileğe ve cici annesine sevgiler

Adsız dedi ki...

Kritik bi zmnda başlamışsınız yemeğe bence.
Ben de öğün takib etmiyorum. Kuzu saatli bi çocuk değil. Yaklaşık zmnlar var acıkabildiği ama her zmn öyle olmuyo. Bazen tek öğün bazen hiç yemiyo. Bazen de üç öğün. Ben istediği kadar ve zmn verme taraftarıyım. Eski dr um da öyle derdi, çocuk ne ve ne zmn yiyeceğini sana söyler derdi.6 ay saadece anne sütü vermemin ve hala anne sütü veriyo olmanın rahatlığı da var tabii (hamdolsun).
Bebeklerin ağlatılarak terbiye edilebileceğini sanmıyorum. Ağlayıp dururken yanında olmayan ağlamasıyla ilgilenmeyen bi anne bebeğin güvenini kazanamaz. Yani çileğe has bi durum değil sadece sizinki Kelebeğim.Kuzu da çoook ağlıyo, sinirleniyo, çığlık çığlık mıncıklıyo, yoluyo... Diş çıkarıyo:) Dr ondan olduğunu söyledi asabiyetinin. Çilekte mi yoksam?
Bebekler bize işlerin bölünebilirliğini, ertelenebilirliğini, öncelikli olmadıklarını .... kimbilir daha neleri öğretecekler.
sevgiler. Hayırlı bayramlar.

meleklerim ve ben dedi ki...

Canım,sobeledim seni kabul edersen.
Hayırlı bayramlar,sevgiyle kal.

Esra dedi ki...

Deneyimini bekliyorum:)