3 Eylül 2008 Çarşamba

Döner çilek

Çilek geçtiğimiz Salı gününden beri dönmeyi öğrendi, ama ne dönme…

O gün bu gündür en büyük keşfi, en iyi becerisi bu oldu

Habire dönmek istiyor

Tam da yatağında yatırmaya alıştırma çalışmalarına başladığım dönemde.

Uykuyu zaten orada uyuyamaz oldu, kocamannnn alan dön döne bildiğin kadar

Salıncakta uyutup beşiğine geçirmek istediğimde de aynı şeyi yapıyor

Daracık salıncaktan koca yatağa geçip de eli kolu boşta kalınca uykunun arasında başlıyor soluna doğru ıkınmaya yekinmeye

Ve uykunun arasında ters dönüyor

Sonuç yeni uyumuş ama bak aaaa uyanmış çilek :(

Salıncakta yatmaktan da huzursuz oluyor hareket alanı dar olduğu için.

Beşiğine yatırdığım ilk gece (ki dönme işlemini henüz bu kadar profesyonel hale getirmemişti daha o zaman :P) bir deli deli yatmıştı yavrum. Koca yatağı bulunca neresini dolduracağına şaşıp sevindirik olmuştu, ertesi gün çileği görmeye anneme gelecekler için salata ve kek yapmak için mutfakta olduğumdan geç saat yatmış, gelip gidip ne yapıyor diye baktıkça her seferinde bir pozisyonda bulmuştum çileği. Bir seferinde nasıl becerdiyse, yatak başlığına paralel olarak yapışmış halde bile buldum.

Sonraki gece uykusunda, kızdığı zamanlarda yaptığı gibi emekleme hareketleri yapmış ve kafasını yatak başlığına yapıştırmış başlamış itmeye. Uykumdan bir uyandım ki kafasıyla yatak başlıgını zorluyor ve ağlıyor. Haliyle de ilerleyemiyor

Alt açarken, banyo yaptırdıktan sonra, üstüsünü giydirip soyundururken sürekli ters dönmek için zorluyor, yeni bir şey öğrense de şu huyuna ara verse azıcık.

---------

Motor gelişimi, algı, ilgi ve becerileri önden önden gidiyor maşaAllah, soranlara 6 aylık demek zorunda kalıyorum

---------

Geçtiğimiz gün alışveriş merkezinde yine ilgi odağıydı küçük hanım, yanlarından birkaç kez geçtiğimizi fark ettiğim birileri bir seferinde arkadan gelen arkadaşına (güya bana çaktırmamaya çalışıyor) “bak bak şu gelen bebeğe bi bak lütfen” diye fısıldadı biz marketten çıkana kadar da defalarca karşılaştık ve hep gözleri çileğin üzerindeydi.

Bugün hastanede 3-4 koltuk ilerimizde oturanlar pişt pişt sesleriyle kızımla oynadılar, hanımefendide sanki onlarla kırk yıllık ahbapmış gibi bir de gülümsemiyor mu iyice fıttırıyorum. Millet de gülücüğü görünce daha bir cesaretlenip yanımıza gelip isteme cüretini gösteriyorlar. Bir önceki hastane ziyaretimizde öyle olmuştu zira. Kadının biri ısrarla istedi çileği. Her seferinde “hayır lütfen” dememe rağmen. Sonunda yanındaki kadın “ısrar etme vermek istemiyor annesi” dedi. Bana da ilk çocuğunuz mu diye sordu. Vermek istemememi buna bağlayarak. (Görmemişin ilk çocuğu hesabı…)

Neden çocuğumu senin kucağına vereceğim! Seni tanımıyorum ki bayan! Bebeğime çılgınca bir zarar vermeyeceğini, bir anlık dalgınlığımdan faydalanıp kaçırmaya çalışmayacağını nerden bileyim!? Elin ağzın yeterince hijyenik mi bakalım? Çünkü kucağına aldığın çocuğu şapur şupur öpmene kimse engel olamayacaktır eminim… üstelik leş gibi nikotin kokundan sigara içtiğinde besbelli… hala niye 4.5 aylık bebeğimi senin kucağına vermemiş olmamdan dolayı beni görmemişlikle itham ediyorsun ki…

Bu işe en kısa zamanda bir hal çaresi gerek…

--------

Doktor çileği az kilo almış buldu, tahlilleri temiz çıktı. 3 günde bir ilginç bir kaka yaptığı için bir de gayta testi yaptırmıştım doktor istemediği halde. Onda da bir sorun yok hamdolsun. Dışkının bağırsaklarında uzun süre beklemesinin koku ve biçim değişikliği yapmasının normal olduğunu söyledi. Herhangi bir huzursuzluk durumu olmadığı için şimdilik beklemedeyiz.

Emme aralığımız tekrar 1-2 saate döndü çok şükür. Ama yeterli kilo almadığı için ek gıdalara başlamamızı istedi. Bu sandığım gibi kaşık ya da biberon maması olarak değilmiş meğerse. Meyve, sebze çorbası ve yoğurt şeklinde. İçinde birkaç örnek tarifin yer aldığı bir de kitapçık verdi. İçindeki örnek tarifleri buradan da yayınlayacağım inş.

Karma aşımızın ikinci dozunu vurulduk hastane dönüşü. Aynı aşıların sağlık ocağında ücretsiz vurulduğunu yeni öğrendik. İlk dozu hastanede vurulmuştu ve oldukça maliyetli olmuştu. Aynı işlemi aynı koşullarda bedavaya yaptırmak varken özel hastanede aynı aşı için neredeyse özel aşı ücreti vermek acımasızca geldi bana. Üstelik doktorumuz ve danıştığım bir başka doktor da bunun hiçbir mahsuru olmadığını söyledi. Yine bir başka doktor sağlık bakanlığının aşılar konusuna çok önem verdiğini ve sağlık ocaklarının yakında pnömokok aşısını da vuracağını haber verdi. Güzel şeyler de oluyor bu ülkede bazen…

Aklıma gelmişken, çocuk felci aşısı hakkında şaibeler var duymuşsunuzdur. Türkiye'de çocuk felcinin 90lardan beri görülmemei sebebiyle gereksiz olduğu söylenmekte ve çocuk felci olan (Allah korusun) bir çocuğunun bunu aşıdan kaptığı iddia edilmekte. Bu bahsettiğim doktor aşıların artık canlı aşı olarak vurulmasının kaldırıldığını ve böyle bir riskin de tamamen ortadan kalktığını söyledi. artık canlı aşı vurulmuyormuş Türkiye'de. Zaten yaptırmama gibi bir tercih hakkımız olduğunu sanmıyorum. Çünkü bu aşı da karma aşının içindeki 5 aşıdan biri ve topluca vuruluyor artık.

Aşımız ilkinde olduğu gibi yine huzursuzluk yaptı, vurulurken hiç ağlamadı çilek. Sadece ilacı verirken azcık yandı sanırım. O zaman biraz ağladı ama anında sustu. Eve geldikten bir saat sonra huzursuzluğu tavan yapınca daha önce doktorumuzun tavsiye ettiği yarım fitil par.a.no.x S verdim. Kucağımda salladım, şimdi içeride uyuyor. Yaralı ceylanım benim, içini çeke çeke ağladı. Aşı yeri kızardı. Bunun için, içine limon damlatılmış suya batırdığınız pamuk iyi geliyor. Aşı yerine sürün, kızarıklığı geçiyor.

Kucağımda uyutmayı unutmasını istiyorum, ayağımda sallamaya başladım birkaç gündür. Uyuyor da. Ama bugün özel bir gün. Acısı vardı kuzumun, o yüzden kucağımda uyuttum. Anne kucağının acıyı azalttığının bilimsel olarak keşfedildiğini okumuştum gazetede. Çok doğru bence de. Anne kucağının yeri bir başka.

Rabbim hiçbir evladı annesinin kucağına hasret bırakmasın. Âmin.

Not: Bir önceki yorumlardan arzu solmaz hanıma; uçağa binerken de yukarıda bahsettiğim fitilden yarım vermiştim. Sadece bebeğin uyumasını sağlıyor. Başka bir sebeple kullanmadık. Uçak konusundaki tecrübelerimize buradan ulaşabilirsiniz. Umarız sorunsuz bir uçuşunuz olur. Daha ayrıntılı sormak istediğiniz bir şey olursa mail atabilirsiniz. (Kendimi uzman sandım birden :) Siz sakın öyle sanmayın ama. sevgiler)

9 yorum:

gülücüklerim benim dedi ki...

Maşallah çileğe artık sığamıyor hiç biryere, biraz daha büyüse kimse tutamaz onu

Esra dedi ki...

2 yıl önce Erva'nın ilk 2 ay aşısını özel bir hastanede yaptirmiştik..her bir muayene+aşı 150 ytl idi,daha sonra bir arkadaşımın tavsiyesiyle ana çocuk sağlığı merkezine götürdük ve buradaki doktorların ilgisi özeldeki prof.dan çok daha iyiydi,üstelikte herşey ücretsiz..çok memnun kaldım ve diğer butun aşılarını orada yaptırdım..yani özel bir durum olmadıkca sağlık ocağı ve anaçocuk sağlığı merk.tavsiye ederim.çok gereksiz bence aşı için özele para dökmek ..

Adsız dedi ki...

ilginizden dolayi cok tesekkur ederim...
sevgilerimle:)

arzu solmaz

Adsız dedi ki...

sanırım aynı hast. ama farklı doktorlara gidiyoruz...dr.umuzun bayan+anne olmasını cok istiyordum aslında ama metin beyi tavsiye edince çevremdekiler ona devam ediyoruz..belki birgün karşılaşırız hastanede,,sanırım anlasamda çaktırmam sizi tanıdığımı:)
sanırım biz anneler annenizin sözettiği gurk tavuk oluyoruz bebişlerimizle ilgilenenleri görünce,,,yakın temas olmadıkca rahat olmaya calısıyorum,,yoksa ben de sinir oluyorum onlara
öptüm çileği.. ayşe

mummy dedi ki...

Maşallah çileğe..Bizde de durumlar aynı..Dönmeler yüzünden bezini bağlamak üstünü değiştirmek eziyet haline geldi..Canım bize doktor Ovesitin diye bir krem verdi yapışıklık için.Bu krem doğal östrojen içeriyor ve on gün kullanılıyor.Ben de on gün kullandım ama bu ayki kontrol zamanı İst.'da oldğum için doktorumuza gösteremedik.(Doktorumuz Ankarada ben kontrol zamanları hep orda olduğum için İst.da bir doktor ayarlamadım daha)İnşallah Ramazan bayramında Ank.da oacağım o zaman bakacak doktorumuz..Bana da hafif açıldı gibi geldi ama tam anlayamıyorum tabi..Umarım açılır da sıkıntı olmaz...Gerçi doktor bu kremden sonra çok az bebekte açılma olmadığını korkmamamız gerektiğini söyledi dilerim öyle olur..Öpüyorum çilek kızımı da..Ama içimde kalmasın söyliyim normalde öyle pek meraklı bi kişilik değilimdir amma ben çok merak ettim çilek kuzuyu ya...Bi foto istiyorum nazarıma gelmez merak etme...Sabah akşam okuyorum kendi bebeğim ve tüm bebişler için:)Sevgiler...

siyap dedi ki...

maşallah başladı demek dönmelere hadi hayırlısı...hem yeni şeyler öğrenince çok mutlu oluyoruz,hem de artık hareketlendiği için tutmanın imkansız olduğu dönemlere girmenin endişesi oluyor değil mi?ben 5 aylıkken ayakta sallamayı bırakıp yatağında uyutmaya başlamıştım tam döneceği sırada hafifçe göbişinden tutuyordum o da bırakıyordu dönmeyi ve uyuyordu ama şimdi mümkün mü? keşke ayakta sallamayı bırakmasaydım diyorum.gittiğimiz yerlerde hep sallanan bir beşik olmuyor ki...zaten öyle de uyumayı bıraktı ne zamandır.bence en iyisi ayakta sallamak.bu arada şu öpmelerden biz de acayip şikayetçiyiz,yüzsüzler gelip kucağımızda öpüyorlar.kocaman adamlar eşimin kucağındayken birden bire öpüp gidiveriyorlar sonra bizde hemen dezenfekte çalışmaları tabi...hiç düşünce yok insanlarımızda maalesef...
biz uzaktan çilekçiği koklayıp,sevgimizi gönderiyoruuuz...

уαѕємiη dedi ki...

maaşallah çilek hanıma tam gaz ilerliyor demek

en sondaki duanada binlerce kez amin diyorum

AYSUN dedi ki...

Hayırlı ramazanlar :) Çilek artık büyümüş annesi maşallah...

thingma dedi ki...

dualarına amin derken çileğe ise maşşallah diyorum...hayatınızda mutlulukların devamını dilerken hayırlı ramazanlar diliyorum...:-))sevgilerimle..hoşçakalınnn=]]