7 Mayıs 2008 Çarşamba

Herkese merhaba


Doğumun ardından ilk hafta "yiyorum ediyorum uyuyorum" modunda günlük iki saatlik sürecin ardından 2-3 saat uyuyan bir çilek bebek bulunca amma sevindirik olmuş ve "ne güzel şeymiş annelik" türküleri söylemeye başlamıştım, sanal oyuncaklarımız vardı bir ara lisedeyken, ismini unuttum her elektronik eşya gibi japon malı olan bu alette, bebek, kedi köpek bilumum canlı beslerdik hani, düzenli olarak yedirip içirdiğim zaman benim bebek büyüyüp iş adamı olur, bir süre ilgisiz kaldığım iyi bakamadığım zaman hapse düşerdi :) işte o sanal bebekler gibi düzenliydi herşey... ne güzel


ilk kontrol günümüzde doktor "15 inden sonra gaz sancıları başlar" dediğinde başımdan aşağı kaynar sular boşalmış, hayallerim suya düşmüştü, bir iyi de moralim bozulmuştu...


Gezginci annesi babasını da ayartmak suretiyle 9 günlük çilek bebekle dışarı çıktığında sütümü sağıp bir biberona koymuş ve dışarda acıkırsa rahat edeceğimi düşünmüştüm. ama tecrübesiz kelebek elinde gezdirdiği biberonun 13-14 derece havanın soğuğunda buz gibi olduğunu farkedemeden çileğe içirdi ve doktorun ön gördüğü 15. gün gazı, 9. günün gecesi peydah etti.


şimdi gazlı ve uyuma konusunda inatçı bir çileğim var, nasıl uyutacağımı henüz öğrenemedim bir düzene oturtamadım, emerken çok güzel uykuya dalıyor, aman ellemeyeyim kalsın dediğimde, 5 dakika sonra emdiği sütün gazıyla ağlayarak uyanıyor, hadii gazını çıkartınca gözler yine faltaşı gibi, tekrar başa dönüyoruz, emzir, uyut, gaz için uyansın... araya bir de 2 saatte bir alınan altını da ekleyince çilek örneğin dün akşam tam 4,5 saatini uykuya geçmeye çalışarak geçirdi, uyumak istiyor ve huysuzlanıyor farkediyorum, ama bir türlü dalamıyor, kucağımda daldığında ise yerine bıraktığım anda uyanıyor, ne kadar uzun süre kucağımda tutsam da nafile, en derin uykudan kendini kaldırmayı beceriyor, bu postu da o kucağımda uyurken yazıyorum, artık o vücuduma yapışıkken akrobatik hallerde ev işi görmeyi öğreniyorum.



onun için yatak odamıza duvardan duvara salıncak bile kurduk, ama sallanmaktan da pek anlamıyor, bir de uykusunda nefesini tutuyor, bir iki saniye sonra güçlü ve sesli bir nefes alıp yine kendisini uyandırmayı beceriyor, bir bebek nasıl uyutulur parlak fikirlerinizi bekliyorum anneler...



vaktin nakit olduğunu çok iyi öğrendim, o nakti nasıl harcayacağımı bilemiyor, harcamaya kıyamıyorum, en iyi kıydığım şey ise, o vakitte uyumak.. eğer uyumazsam o yorgunluğun üzerine, iki saatliğine dinlenmiş ve dinç bir şekilde uyanmış çileğin bir sonraki uykusuna kadar "annemi nasıl harcasam acaba" işlevlerine yorgunluktan dayanamıyorum, eskiden "aman yaparım dur iki dakka" dediğim işler için şimdi çilek uyur uyumaz "hemen yap" diye ayağa fırlıyorum, vakit ne kadar değerliymiş meğer...



not: bir haftadır çileğim ishal modunda, daha önceden pütürlü kaka yapardı, bir haftadır bıraktı, sürekli sıpsıvı halde çıkarıyor, emzirirken elim karnında ve gurul gurul bağırsakları... o soğuk süte bağlıyorum sebebini, bugün doktora gideceğiz hayırlı haberler alırız inş.

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar sitenizi sürekli takip ediyorum ama ilk defa yorum bırakıcam. Öncelikle bebeğinizi güle güle büyütün, sizinle tecrübelerimi paylaşmak istedim.. benimde bir kızım var şuan 6 aylık biz aşırı gaz sancısı olarak adlandırılan koliğimiz vardı.O kadar okudum ve araştırdım ama en iyisi benim gibi bu sorunu yaşayan arakadaşlarımın tecrübesi oldu. Bilgisizlik değil(çünkü çocuk gelişimi alanında doktora yapıyorum)ama tecrübelerde insana çok gerekli..

Öncelikle bebeğinizin karnının gurulması çok normal çünkü gazlı bebeklerin karınları sürekli guruldar. İkincisi çocukların dış dünyaya adapte olması 3 aylığa kadar uzayabilir. Anne karnındaki alışık oldukları sesi duymaları onları rahatlatıyor(özellikle gaz sancılarında)bunlarda elektirik süpürgesi (ben toz olduğu için hiç kullanmadım), arabanın motor sesi, musluktan akan su sesi ve bizim kızımızın bu ayına kadar kulladığımız ve çok etkili olan hatta kameraya bile çektik (saç kurutmayı kapatınca ağlayıp çalıştırınca sustuğunu ilerde öğrencilerime göstermek için)saç kurutma makinası sizinde denemenizi tavsiye ederim. Çünkü bizim kızımın gaz sancısından ağlamaktan sesi kısılırdı. Ayrıca hafif sallamayı bebekler ister çünkü anne karnında hafif bir titreşim vardır. Son olarak kızımda geceleri gaz sancılarından dolayı uykusunda bile ıkınarak kıpkırmızı olurdu buda onu uyandırırdı.önceleri çok korkmuştum bağırsaklarında bir sorunmu var acaba diye ama herşey normalmiş. Üzülerek söylüyorum bizi etrafımdaki herkes 40 çıknca düzelir,3 aydan sonra düzelir desede bizim gaz sancılarımız halne devam ediyor.Tabi ilk zamanlardaki gibi değil..

Çok uzattım, bebeğinizi çok öpüyorum.. Sağlıklı günler..

Özge

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım yeniden Miniş ayakları gördüm ellerden sonra nasıl sevindirik oldum :) Maaşallah şeker mi şeker miniş...

Gaz sancılarına gelelim nazlı berra hanımda 4. ayına kadar bu sancıları çekti O ağladıkça ben ve baabsı mahfoluyorduk ama karnını ovalamak ve uyuduğu zamanlarda karnına ve ayaklarının altına sıcak su torbası konması ve en önemlisi gerçekten sadece anne sütü aldığı için annenin yediklerin eiçtiklerine ve giydiklerine çok dikkat etmesi :)

Yani yine iş sende bitiyor annem bana ve kızıma bir örnek patik bile yapmıştı heveslenir giyerim diye :)

Ve ben kendime ne kadar sıcak tutarsam oda o kadar rahat ediyordu..

Umarım İşe yarar sevgiler..

Adsız dedi ki...

Kelebekçim, gaz, bu dünyaya adapte olabilmenin sıkıntısı ile birleşince en az 3 ay sürecek olan macera başlıyor demektir.. ama endişe etme, bu da bi dönem ve geçecek.. yediklerine dikkat et.. çiğ sebze ve meyve sende gaz yapar, dolayısıyla bebişte de.. kendini koru. onun dışında ritmik hareketler yap uytacağın zaman. ve ne kadar küçük olursa olsun, rutine bağla herşeyi. inan bana algılar! bi seremoni geliştir, mesela,duşunu aldır, masajını yap, saç kurutma makinesi eşliğinde uyut.. bi süre sonra o da bu rutini kabullenmeye başlar.. masaj dedim, es geçmeyelim.. çok çok faydasını gördüm.. ben halis İzmir zeytinyağı kullandım hem Kayra'da hem Deniz'de.. ayrıca buğday yağı da gaz sancılarına iyi geldi. şimdilerde gece yağları var, uyku öncesi için, istersen dene. ama ben yine de zeytinyağı derim:) Kayra prematüre olduğu için kendini ısıtmakta zorlanıyordu,bu yüzden sıcak su torbası da çantamdaydı hep.. ama ayaklarına koyabilirsin sen de miniklerden. gazı varken atmasına yardımcı olur.
aklıma gelenler şimdilik bunlar.. hadi bakalım kolay gelsin, sevgiler..

annecik dedi ki...

3-4 ay içinde uykusu yemesi düzene girecek hayırlısıyla fakat şu ishal ve gurultu olayını merak ettim bizede haberdar edersen sevinirim hayırlı haberini bekliyoruz o ayakları ham yaparım ben kokla benim için kızını seni öptüm

sühendan dedi ki...

Her çocuk gazlı olacak diye bişey yok.Ama çilek hanım da oldu demek.Doktorlar bana da 6 ayda geçer dedi ama 1 yaşında gaz problemi geçti.Yani anlayacağın çocuğundan çocuğuna değişiyor atlatma süreci.
Sab diye eczanelerde satılan bir damla var.İyi geliyor.Gaz sancıları için.Bir de gezmede emziremem diye sağıp vermeni şuan küçük olduğu için tavsiye etmem.En iyisi her ağladığında emzirmek.

İki saatte altını mı değiştiriyorsun.Ben yanlış mı anladım bilmiyorum ama bana göre çok kısa aralıklı değiştiriyorsun.Sonuçta kakasını yapmamışsa süre daha uzun olabilir.
Kaka konusnda sadece anne sütüyle beslenen bebeklerin kakası sıvı ishal gibi oluyor.Hatta bizimkiler yaparken okadar zorlanırlardı ki kabız olduklarını zannederdim.Ama altlarını açtığımda o kadar sıvı kakayı nası öyle zorlanarak yaptıklarını düşünürdüm.
Uyutma konusunda aynı şeyleri yaşadım.Eğer gazını çıkarmaya kalkışırsam çok uzun süre çıkmıyor ve çıkartana kadar da uyanıyordu.Çıkarmadan yatırırsam da 5-10 dak. sonra gaz sancısından uyanıyordu.Bu süreç böyle geçiyor biraz sancılı olarak.Ben çocukların uyutulurken kollarının bağlanmasından yani kundak yapılarak yatırılmasından yanayım.Uykuya daldıktan sonra kolları hareket etmiyor ve kendilerini uyandıramıyorlar.İyi oluyor.
Eve ipten beşik kurmuşsun ama alıştırmasan iyi olur.Bir arkadaşım o yüzden çok zorluk çekti.Anne ve kayınvalidesinin evine de kurdu.Gittiği yerlerde de ancak battaniyede sallayarak uyutabiliyordu.Yine de sen bilirsin ama ayakta sallamak daha iyi bence.
Bunlar benim yaşadıklarım.Senin için uygun olanına sen karar verirsin.
Allah kolaylık versin.

mummy dedi ki...

Kelebekçim öncelikle geçmiş olsun çileğe..İnşalah doktordan iyi haberlerle gelirsiniz..Gaz sancısı için de bişey dyemiycem tabi senin gibi tecrübesizim ben de..Bizimkinde şu an problem yok ama dediğin gibi iki haftamız dolmadı daha..Gazsız bir çocuk olmasını diliyorum.Şu ana senin de belirttiğin gibi o ilk günlerimi yaşıyorum yiyp,uyuyup,makasını yaptığı günler:)Tabi benimki 40 haftasını da doldurmadan alınığı için henüz yeni yeni dünyaya geldiğinin farkına varıyor..Bakalım ilerleyen günler neler getirecek..Allah hepimizin yardımcısı olsun canım..Sevgiler..

Kuaybe dedi ki...

Ah canım benim.. Aylarca yatarak uyumayan, oğlunu emzirip omzuna alan ve gaz çıkarma pozisyonunda bir saatlik uykulara bile şükrede şğükrede biten bir anne konuşuyor, dinle şimdi..

Bu gaz, insanı bebekten fazla ağlatma kuvveti olan birşey.. Defalarca Yusufla oturup ağladım ben de.. Ağır kolikti ve aylarca çektik(k).. Ama aynı dönemde doğum yaptığım arkadaşlarımın bebeklerinden bu problemi hiç yaşamayanlar da oldu, iki ayda atlatanlar da.. Her bebek bir olmuyor, o yüzden karamsarlığa kapılma..

İlk ayından sonra Nurse Harvey's şurup kullandık biz.. Hafiflettiğini söyleyebilirim.. En önemlisi de özellikle bebişin karnını, ayaklarını sıcak tutmak.. Minik kilotlu çoraplar giydirebilirsin.. Ben Yusuf'a giydiriyorum hala :))

Gazla başetmede en etkili yöntem de senin de keşfettiğin gibi bebekle birlikte uyumak.. Aksi halde full şarj bir bebek bitik bir anneyi anında harcayabiliyor!!

Allah kolaylıklar versin..

Adsız dedi ki...

k

Adsız dedi ki...

bebeğiniz hayırlı olsun. biraz üşütmüş olabilirsin bebeğini. bebeğin üşüttüğünü hissedersen küçük bir soğanı 2 ye böl peçeteye sar bebeğin göbeğine koy 1 saat dusun. gaz sancıları içinse 1 fincan suyun içine 3 4 tane çörek otunu at ve kaynat sabah akşam bebeğe içir ama az az.uyku konusuna gelince ise kırkının çıkmasını bekleyeceksin maalesef. bebekler 2 aydan önce sallamaktan falan anlamıyor çünkü. eee buda anneliğin tatlı yorgunlukları.biraz uykusuz kalacağız.ve kendini üşütme bu da önemli. sana biri 3,5 yaşında diğeri 3 aylık oğulları olan 24 yaşında bir annenin tavsiyeleri bunlar.faydalarını görünce bana dua etmeyi unutma.allahım hepimize kolaylık versin...

meleklerim ve ben dedi ki...

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.Blog dünyasında yeniyim.Okunup yorum bırakılınca çok mutlu oluyorum.Artık takipçinizim.Size ve küçük çileğinize sağlıklı mutlu bir ömür diliyorum.Sevgilerimle.

siyap dedi ki...

biz de gaz sancıları çekenler grubundanız :) 2 ay sabahladık durduk aynen doktorun dediği 20.gün bizimde sancılarımız başlamıştı.neler yapmadık ki ama benim yeme içme durumum ve sıkı giyinmem işe yarıyordu.2.ay bitince bir kaç dr ve tanıdıktan milupanın rezene çayı tavsiyesine uyduk aynı gün uykuları düzene girdi.bu sıralar sen iç bence süte geçer çilek kız için daha erken. ama hemen öyle düzen falan demeye gelmiyor bugünlerde uyku problemi yine başlar gibi oldu hava değişimi diye düşünüyoruz bakalım.yani gaz bitiyor başka şeyler başlıyor.kolay gelsin araları değerlendirip uyu bence dinç olman lazım,öpüyoruz,sevgileeer...

gülücüklerim benim dedi ki...

öncelikle bebeğiniz hayırlı olsun.Güle güle büyütün Ben de iki çocuk büyütmüş bir anne olarak naçizane fikirlerimi sunmak istedim. Öncelikle bebeğiniz sadece anne sütüyle beslendiği için şu yediğiniz ve içtiğinizden oldukça fazla hatta tahmininizden de fazla etkilenecektir. Bir akrabamızın bebeği de henüz yeni doğmasına rağmen sürekli ishal oluyordu, doktora götürüyorlar gaz sancısı deyip gönderiyorlarmış. Tesadüfen yanlarında bulunmuştum, annesine bu günlerde neyi fazla tüketiyorsun diye sorduğumda kızcağız (annesi) kabız olduğundan kayısıyı ve kaysısı suyunu fazla tükettiğini söyledi.Onu hemen kesmesini söyledim.Kayısısı kesince bebeğin ishali de durmuştu,Yediklerinizi yeniden gözden geçirin, inşallah size de faydalı olur. Birde diğer arkadaşların söylediği gibi bebeğin ayaklarını sıcak tutmaya bakın, küçük kızımın bu şekilde rahatlattığımı çok iyi hatırlıyorum. Herşeye rağmen anneliğinizin tadını çıkarmaya bakın. İnanın ben bazen bu günlerimi bile özlüyorum. Allah yardımcınız olsun beni de ziyaret ederseniz sevinirim.

AYSUN dedi ki...

Ahh ahh Kelebekcim seni okuyunca BErk'in gazıyla uğraştığımız günler aklıma geldi. Ki Berk gazını gayet güzel çıkartan ( hem alttan hem üstten ) bir bebekti ama doktorumuz ona güvenmeyin mutlaka gazı kalıyordur ağlaması o yüzdendir dediğinde kendimize gelmiştik. Nurse Harvey's bize de çok iyi gelmişti. 2 ay kullandık ve sonra Berk rahatladı şükür. Belki size de iyi gelir...

Uyku konusunda sallamamaya dikkat et diyeceğim alışmasın diye ama insan uyusun diye herşeyi yapıyor iyi bilirim... İshal meselesi ise bebekler ilk başlarda zaten ishal gibi yapıyorlar kakalarını. Hatta Berk kapkara ve sıvık yapardı çok korkmuştuk. Ama normalmiş...

Düzene girecek ve büyüyecek Çilek bebek. Miss gibi kokusu geldi burnuma:)

уαѕємin... dedi ki...

oyy miniş miniş ayaklar maaşallah kuzumaaa

Alalhım sabır versin şükürler olsun ki bizim hiç gaz problemimiz olmadı o yüzden pek bişey diyemeyeceğim bu konuda bi sitede kolikle ilgili özel müzik cd si olduğunu görmüştüm belki işe yarayabilir..

sevgiler

Adsız dedi ki...

Yorumlarım hepsini okuyamadım, belki yazacaklarım yazılmıştır:)Sıvı kaka olayı normal, üzülme) Sadece süt emdiği için ... Gazdan dolayı çok sık kaka da yapabilir, kuzu öyleydi. 2 saatten de sık değiştirdiğim oluyodu altını. Her gazda azıcık çıkarıyordu, kalsa popiş pişiyo ... mecbur fazlaca bez harcıyorduk. Ben ilk dönemler yanımda yatırarak emziriyordum ve öle rahat ettim. (Son dönemlerde :P İtiraf ediyorum tamam tamam, bi süredir yine öle yapıyom:) ) Ama uyuya kalmadıysam mutlaka gazını çıkarıyordum. omuzuma , göğsüme yatırıp. Çünkü çok uzun sürmüyor gazlı uyku, yazık bebişe... Ayılmakta zorluk çekince, gaz çıkaracak kadar ayılamıyınca :), zemini düzleştirip yüzü koyun yatırıyordum, başı yan ... Gazını kendi çıkarıyordu.Bi süre sonra yan çeviriyodum. Bunu meyilli zeminde de yapabilirsin. Ama Anne uyurken tercih edilmemeli die düşünüyorum yine de. Gaz için çay vs kesinlikle kullanmadım. Altı ay sadece anne sütçyüm:) Bi kaç kez hiç bi işe yaramayan metsili kullanmıştım:) Gereksiz bi teşebbüstü. Yapılacak çok fazla şey yok aslında. Soğuktan korumak, biberon kullanmamak, emme sonrası pozisyon alarak çıkışa yardımcı olmak ve biraz da yediklerine dikkat etmek dışında ki sonuncuyu da abartmamak lazım.3-5 ay sürebiliyo, söylenmiştir ... İnş. bu dönemi az acıyla çabucak atlatırsınız. Allah sabrını artırsın.
Çileğin melek yüzünü çoook merak ediyorum Kelebek:)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

ay maşaallah şu miniş ayaklara bakın yahuuu...
allah kolaylık versin kelebekçim.
ben bi ara çok araştırmıştım gazdan kurtulma yollarını. annenin yediklerine dikkat etmesi, kendini ve bebeği sıcak tutması, ütüyle ısıtılmış havluyu karnına ayaklarına koyması(ısısına dikkat etmek gerek. bebeği yakmayalım allah korusun), annenin rezene çayı içmesi (hem sütü artırıyormuş hem de gazı önlüyormuş en.d.er sa.r.aç söylemişti.) vs.
biz talha'yı hep yüzüstü yatırıyorduk. o sayede gazını rahat çıkarıyordu. yalnız bu çok da önerilen bir durum değildi. bizim bebe başka türlü uyumadığı için biz o yöntemi kullandık. yüz üstü, başı yana dönük, zemin dümdüz bir şekilde gözümüz üzerinde uyutuyorduk (yastık kullanmadım ben talha'ya 2 yaşına kadar). bu sayede hem burnunu temizleyebiliyor hem de gazını rahat çıkarıyordu.
umarım kısa sürede geçer bebişin sancıları.
sana tavsiyem bebişin uyuduğu vakitleri uyku ile değerlendirmen... yoksa dinlencek vakti zor buluyor insan...

gülücüklerim benim dedi ki...

Çilek kızın bu en özel anneler gününü kutluyorum. Bir ömür boyu bebeğinle mutlu ve sağlıklı olman dileğimle....

annecik dedi ki...

ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

SenaBera dedi ki...

Severim ben o tatlı elleri ayakları... İnşAllah bir an önce uykuları düzene girer ve uykucu Çilek olur... İshali de çabucak geçer dierim..

Sevgiler...

Elif dedi ki...

Aynı benim yaşadıklarım ya.ben de ilk başlarda aa ne kadar rahatmış anne olmak diyordum.ama şuan gece uykusu nedir bilmiyorum.ne kadar da gündüz uyanık tutmaya çalışsam gece inadıma gözlerini sonuna kadar açıyor uyumuycam diye:)ben de senin gibi ayağımda sallıyorum uyuyor ama yatağına koyduğumda açıyor yine gözlerini faltaşı gibi.biraz da gözleri iri galiba:)

küçük termoslar var ben onlara sıcak su koyuyorum bi kabın içine koyup biberonu öyle ısıtıyorum dışarı çıkınca.ya da yanında kabını götür çay satılan bir yerden sıcak su iste.gerçi sen de düşünmüşsündür artık çaresini mutlaka.önümüz yaz gezme tozma mevsimi pompayı çok kullanıcaz biz.

Ben Berko diye birmarkanın masaj yağını kullanıyorum.anason dan papatyaya kadar içinde karışık yağlar var.karnına masaj yaparken gazı hissedeceksin zaten.onları aşağı iterek masaj yap.hemşire öğretmişti.bide sürekli ayaklarını kontrol et.parmakları özellikle zor ısınıyor.sancısı çok sa dediğim ilacı şiddetle tavsiye ederim benimkine çok iyi geldi.

kendimi, sürekli akıl vermeye çalışan insanlar gibi hissettim.ilk oğlum doğduğunda her çocuğu olan çocuk profösörü sanıyor kendini diye kızardım bazı insanlara.sadece kızmakla kalmayıp aşırı uyuz olurdum ben de araştırıyorum okuyorum diye.şimdi aynı şeyi ben yapıyorum sadece sana değil yeni anne olmuş herkese:)ama insan tutamıyor kendini. şimdi sanada herkes akıl veriyordur çevrende her kafadan bir ses çıkıyordur herkes farklı birşey söylüyordur.ilk çocuğumda bana öyle olmuştu da kafayı yemek üzereydim ozamanlar:)
Allah sabrını ve kolaylığını versin inşaAllah.

Unknown dedi ki...

merhabalar,ben de uzun zamandir sizi takip ediyordum. Kiziniz hayirli olsun,Allah anali babali buyutsun,bereketli,saglikli, uzun omur nasip etsin...
benim de 4 aylik bir kizim var. Ilk dogdugunda "Aaa bu mu zormus" diye dusunmustum tecrubesizlik munasebtiyle:) emziriyordum,altini degistiriyordum sonra da kolaylikla uykuya daliyordu.. Fakat yaklasik 15 gun sonra gazlarla birlikte anladim bebek sahibi olmanin ne demek oldugunu. Ve aynen sizin tarif ettiginiz gibi emerken gayet guzel uyuyup,5dk sonra ya da yerine yatirir yatirmaz gazdan uyaniyordu. Zaten emzirmekten yorulan ben bir de gaz cikarma ve yeniden emzirme (baska turlu uyutamadigim icin) ve yeniden gaz cikarma dongusuyle uykusuzluktan cildiracak hale gelmistim. Tavsiyem gaz cikarma konusunda yardim alin. Ben o donemde annemlerde kaliyordum ve emzirir emzirmez dayisina verip uyuyordum 2 saat kadar. Dayisi omuzuna yatirip pis pislayarak 20-25 dk icinde geri uyutuyordu. Gazli bebege o insan sicakligi cok iyi geliyor,tekrar emmeden uyuyabiliyor.
Bizim doktorumuz ilerde bagirsak problemlerine yol acabilecegini soyleyerek hicbir gaz ilacini kullandirtmadi..Kucaginizda severek,oksayarak masajla sakinlestirin,dedi. Biraz zor oldu ama 3.ayin sonunda cok rahatladik. Su an emzirme disinda bir uyutma yontemi hala bulamamis olsam da emzirdikten sonra rahatlikla uyuyor gazi olmadigi icin. O yuzden sabret, ins kolaylasacak...
Bu arada sac kurutma makinesi gercekten de ise yariyor:) Bahsedilen cd'yi de aldik ama onun faydasini goremedik maalesef.

ulku cesmeci dedi ki...

Merhaba ben Ulku.Siteni bastan sona okudum.Bebegin hayirli olsun.Allah saglik sihhat hayirli uzun omur versin.Siz boyle el ayak resiimleri koyarsaniz bizim de canimiz bebek ceker.Dondurma degil ki cikip alayim.Cocuklarin biraz cirkin resimlerini koyun bari.