13 Mayıs 2008 Salı


İshal çilek hanımdan sevgiler...

Yorumlarınız için çoook teşekkür ederim arkadaşlar, ayrıca mail atan arkadaşlara da özellikle teşekkür etmek istiyorum, anne dayanışması işte bu... o kadar mutlu oldum ki sıkıntılarıma yardımcı olmak için sunduğunuz tecrübeleriniz sayesinde… Bir kez daha bir internet günlüğünün ne kadar işe yaradığını, görmediğin, tanımadığın insanların nasıl da yardımcı olmak için uğraştıklarını yazdıkları kelimelerden hissettim, tekrar teşekkürler...

Çileğin ishal olduğu konusunda şüphemiz kalmadı hanımlar, çünkü doktorun da teşhisiyle hiç pütürsüz bir kakanın (ki çilek sadece renkli su çıkarıyor ve bezin üzerinde hiç bir şey kalmıyor) iyi olmadığını öğrendik, test için sabahın bir saatinde koştur koştur hastaneye gitti paşa. Sonucunu aşı gününde hayırlı haberlerle almayı nasip eder inş. Rabbim

Bu arada yorumlardan anladım ki bir hafta aralıksız içtiğim kayısı suyu da buna sebep olmuş olabilir, ama kayısı suyunu keseli 1 hafta olmasına rağmen ishalimiz hala geçmedi :(

Doktorumuz çok şeker bir bayan, doğum yaptığım hastaneden birini tercih etmiştik başlangıç olarak. mesafe uzak olduğu için sonrasında değiştiririz diye düşünmüştük, ama çok ilgili birisi, kapısının önü gayet kalabalık olmasına rağmen çok iyi vakit ayırıyor, ilgileniyor, ikinci gidişimizde de hemen hatırladı bizi, bu da hoşuma gitti doğrusu… “biberon vermeye devam ediyor musun” diye sordu ben de “hayır” dedim, çilek 2-3 seferde fena alıştı çünkü biberona, biz de şimdilik kestik, ama çileği anneme bırakıp çıkmamın gerekeceği zamanlar için Mp nin tavsiyesiyle şu kaşık biberondan temin etmeyi düşünüyoruz

Çilekli günler çok güzel, iyisiyle kötüsüyle zoruyla :) gazlı bir bebek olmasa hele tadından yenmeyecek :) yememek deyince doktor gaz sebebiyle bana da epey bir perhiz verdi yani... süt peynir yoğurt malum, ayrıca erik, portakal, çikolata ve en önemlisi çilek yasak! nası dayanıcaz :(

çileğim benim, hiç kucağımdan inmesin istiyorum, gazından ağlaya ağlaya fön makinesi eşliğinde (bu arada fön gaz varken de bir işe yaramıyor, önce gazın çıkması gerekiyor ki bu da zaten zurnanın zırt dediği yer, zor kısım…) uyuduğunda ve uykusunda acıdan kıvranarak, ıkınarak inlediğinde ağlayasım geliyor, birkaç gündür yediklerime de daha dikkat etmeye çalışıyorum, ayaklı pijamasının altına mutlaka çorap giydiriyorum, uyuduktan sonra, babacığının altı eczane dolaşarak bulduğu bebek sıcak su kesesini hazırlayıp karnının üzerine koyuyor ve her daim kalın yün battaniyeye sarıyorum kızımı… birkaç gündür daha kolay gibi gaz çıkarması…

Dün de paşa elma yağı almış aktardan, rezene çayıyla birlikte… kokusu viks gibi, ben zeytinyağı kullanıyordum bir de bunu deniyoruz bakalım, anlamadığım yağın çeşidinin gaz çıkarmada ne faydası olduğu…

Bir de muskat rendesi kaynatılıp içiriliyor diye duydum, ama bebeğime sütten başka bir şey vermek hiç içimden gelmiyor.

Gaz için zinco damla kullanıyoruz bakalım bu gidişimizde sizlerin söylediği ilaçları soracağım…

Ömrüm boyunca aspirinden başka ilacın adını ve işlevini tutamayan zihnim, hamile kaldığımdan beri ecza dolabı listesine döndü. İnsan neler neler öğreniyor…

Her şeye rağmen Anne olmak çook güzel… henüz 1 aylık bile olmadık biliyorum, ama hamileyken şu yandaki anket için kendimi “sanırım öncesini özlerim” şeklinde oy kullanır diye bekliyordum, ama bir aydır, “her şeye rağmen” seçeneğini kendime daha yakın buluyorum, en azından kucağımda gazı yüzünden inleyerek acı acı ağlayan bir bebeği çaresizce sallarken ve ben de onunla birlikte ağlarken, ya da önceleri havanın güneşli olduğu bir günün sabahı, paşayı uğurlayıp, çantamı alıp kapıyı çekip çıktığım günleri hatırladığımda evde tıkılı olmanın pişmanlığıyla öncesini özlediğim dakikalar oluyor tabii… Ama çileğimi uyutup yüzünü dakikalarca seyredip, minicik burnuna, alnına ve dolgun yanaklarına dudaklarımı usulca deydirip mis kokusunu içime defalarca çektiğimde ve koynumdan başka bir yerde uyumasını istemediğimde, “yok yokk pişman dilim her şeye rağmen” diyorum. Rabbim hiç pişmanlık vermesin ömrümüz boyunca…

Not: ziyaretimize gelen, gelmek isteyip gelemeyen blog teyzelerimizin hepsine teşekkür ediyoruz, bizi çok mutlu ettiniz

22 yorum:

eslem dedi ki...

biz de sizi görmekten çok mutlu olduk .. Rabbim şifa versin inşl .

Adsız dedi ki...

çilek dememizden dolayı gaz olmasın? ben bebeğime kayısı dicem :p

zor gelir belki biraz ama dediğin gibi kucağına alınca herşey unutlur herhalde. Rabbim daha iyi etsin inşlh.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım benim yine çok tatlı ifadelerin su gibi akıp gitti bir bir zihnimden..

Anne olmak gerçekten çok ama çok güzel bir duygu Allahım herkse nasip etsin İnş.

Bu arada muskat gibi rezene gibi Bebeği rahatlatıcı Uykuya rahat dalamsını sağlayan ve Kolay gaz çıkarmasını sağlayan şeyleri annenin içmesi bebek içinde anne içinde çok daha iyi olduğunu biliyorum.

Şöyle ki bende nazl için Bir ara rezene denedim çoook faydasını gördüm İnşallah gaz probleminiz kolayca geçer.

Onun dışında daha ne diyebilirim ki herşey Tıkırında ..

Sevgiler.

siyap dedi ki...

yavrum bir de başına ishal derdi mi çıktı senin,daha dünyaya gözlerini açalı ne kadar oldu ki!

inşallah sonuçlar temiz çıkar ve bir an önce kesilir ishali...

herşeye rağmen anne olmak gerçekten çok güzel kıymetini bilmek gerek.mutlu,gazsız,sağlıklı günlere,sevgileeer...

huysuz dedi ki...

ağlama nöbetleri esnasında su sesi dinletmek ve altını az bir süre açmak da iyi geliyor. her iki yöntemle de az da olsa rahatlıyor bu kolik bebekler.
gaz için zinco yerine sab simplex ya da mylicon öneririm ben sana. muskat rendeli suyu ve acı elma yağını biz denemiştik, bana mısın dememişti maalesef. umarım sizde işe yararlar...

kolay gelsin...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

inşaallah sonuçlar temiz çıkar ve ishal çilek kısa zamanda normal çileğe döner :D
iyi haberleri bekliyoruz.

annecik dedi ki...

SONUCU DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ İNŞ. HAYIRLI HABER ALIRIZ

GAZ ÇIKARICI RAHATLATICI CAYLARA GELİNCE SEN İÇERSEN SÜTÜN DİNLENMİŞ RAHATLAMIŞ OLARAK ONA GEÇER BANA DOKTORUM YEŞİL CAY VERMİŞTİ HEM VUCUTTAKİ GEREKSİZ TOKSİNLERİ ATIYORDU HEM DE GAZSIZ SÜT VERİYORDUM OĞLUŞUMA YARARINI GÖRDÜM REZENEYİ FİLAN SEN KENDİN İÇİ ÇİLEK HANIMA ÖYLE SÜT VER BELKİ YARARI OLUR SANADA

SEVGİLER

уαѕємin... dedi ki...

hayırlı haberlerlerinizi bekliyoruz

sonuçlar temiz çıkar inş..

çok geçmiş olsun

gülücüklerim benim dedi ki...

Canım benim inan kaç gündür bakıp duruyordum bloguna çilek kızın durumunu çok merak ettim. seninle birlikte yaşadığım bir süreç yeniden canlandı birden.İnan tatlım bu günler geçecek güçlü ol ki öylesin gerçekten her durumda anneliğin tadını çıkarmayı bilenlerdensin. öyle ya küçük kızımız eninde sonunda kendi kendine gazını çıkarmayı da öğrenecek. Kalbimizle dualarımızla yeri gelince önerilerimizle yanındayız. Çilek kızın çilek nefesini yanımda hissediyorum sanki.Allah şifalar versin hayırlı haberlerinizi bekliyoruz.

Esra dedi ki...

İnşaallah sonucun temiz çıkar canım.hayırlı haberlerini bekliyoruz

aybike dedi ki...

Merhabalar,
Çok geçmiş olsun.Umarım önemli bişey yoktur.Bu arada öyle akıcı yazıyorsunuzki insan bi çırpıda okuyuveriyor.
oğluşumla kocaman öpüyoruz sizi.
sevgilerr..

meleklerim ve ben dedi ki...

Çilek kızımıza acil şifalar diliyorum.Muskat rendesini kaynatıldığını duymadım ama bir çay kaşığıyla anne sütüyle kaynatmadan verebilirsin.Birde nane suyuda rahatlatıyor bebekleri ama çilek hanım daha çok küçük kaç aylıkken olduğunu pek bilmiyorum.Sevgilerimle.

mummy dedi ki...

Canım geçmiş olsun çilek bebeğe.Umarım iyileşmiştir ishali..Gaz sorununuzun da bir an önce geçmesini diliyorum canım..Öpüyoruz çileği ve seni..Sevgiler..

Kuaybe dedi ki...

Ah canım benim.. İnan sizi okudukça Yusuf'un ilk zamanları bir bir geçiyor gözümün önünden.. Az çekmedim ama güzel olan ne biliyor musun, GEÇTİ!! Bunu düşünmek belki rahatlatır seni..

Benim aklıma, bu sancı ve gurultuların sebebi ishal olabilir mi diye geliyor.. Belki ishal geçince bu sıkıntı da biter..

İnşaalah diyelim di mi..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cok gecmis olsun, insallah kisa surede iyilesir.
Asagida uyku konusundaki sIKINTINIzi okudum. Valla benim bu konuaki tavsiyem bellidir sanirim:) Guzel bir sling al ya da yap ya da yaptir-diktir:) Cilegini icine koy, o orada iken sen de yapman gereken isleri yap. Tipki anne karnindaymis gibi hisseder kendisini ve sen ayakta gezinirken uyuyakalir:)

Kucaginda ne kadar derin uyursa uyusun yatagina koyunca uyanir cunku o annesinin kokusunu duyarak uyumak istiyor:) Bosver, yataga falan koyma, slinginin icinde guzel guzel uyusun:) Gaz-kolik icin de faydali sling. Hele bir de cilegin sling icineyken soyle bir acik havada yurursen misil misil uyur, agrisi, sancisi da kalmaz:))

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben de bu gaz sancılarının ishalle bağlantılı olduğun düşünüyorum Kelebekçim.. ishali bir kesilsin bak nasıl gülücükler atacak annişine...:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar çok geçmiş olsun, biberon meselesine bende çalışan bir anneyim bende çok araştırım emmeyi bırakmasın diye, yakın arkaaşım sizin söylediğiniz karıştığı kullandı ama faya etmedi çünkü zahmetsizce sütün ağzına akması emmemesine sebep oldu. Bende bir arakdaşaımın tavsiyesiyle DR.BROWN geniş ağızlı biberonlarınan aldım. Gerçekten piyasada bulunan en iyi biberon diyebilirm çünkü hem özel mekanizması ile gazı kesmeye yarıyor hemde akışı aynı anne göğsüne çok benziyor.. Bunu şurdan test edebilirsiniz biberonu ters çeviridğinizde asla emmeden akmıyor, diğer biberonlarda emmese bile akıyor. Ben çok rahat ettim sizede tavsiye ederim..

Özge

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

evet herşeye ama rağmen annelik mükemmel bir duygu.canım ben de kuzucuğumu kolik nöbetlerinde fön makinesiyle sakinleştiriyordum.ayrıca sab simplexin de faydasını gördük.rezene ve ayrıca papatya çayını da tavsiye ederim.ama tabi ki en önemlisi doktorunuzun önerileri.kendine ve çileğe iyi bak.sevgiler...

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

evet herşeye ama rağmen annelik mükemmel bir duygu.canım ben de kuzucuğumu kolik nöbetlerinde fön makinesiyle sakinleştiriyordum.ayrıca sab simplexin de faydasını gördük.rezene ve ayrıca papatya çayını da tavsiye ederim.ama tabi ki en önemlisi doktorunuzun önerileri.kendine ve çileğe iyi bak.sevgiler...

Adsız dedi ki...

I've utilised some of the more mature Bowflex types together with the energy rods and felt they could not match the sense of actual weights.

Feel free to visit my web blog - http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/

Adsız dedi ki...

It's essential to commit and preserve motivated employing various tactics, of which I've tried lots of.


my web blog - Get the facts

Adsız dedi ki...

There are all those who individual both sets with
the Bowflex dumbbells both for more flexibility or for that choice of a lot more weight as 90 lbs .

which the 1090 dumbbell offers is much more than
plenty of for most folks.

Feel free to surf to my blog - similar webpage