29 Mayıs 2008 Perşembe

"sallankaç"ta bir çilek



Herkese Merhabalar...


Çileği uyuttum, genelde o beni uyutuyor ama galip geldiğim zamanlarda ben onu uyutmayı başarıyorum, kızım sen esnediğinde ben de esniyorum ama ben esnediğim de sen esnemiyorsun nolcak bu işin sonu böyle :)



Dün 40 günümüzü tamamladık çok şükür, kırkımızı da sokakta uçurduk. kırkını, üç ayını beklemeyi bilmem ama bebeğimin her geçen gün değiştiğini hissediyorum, bir günü bir gününe uymuyor hızla büyüyor ve dünyaya uyum sağlamaya çalışıyor biz de birbirimize daha çok alışıyoruz



Sesime tepki veriyor artık, sürekli gülümsüyor ben konuşurken, hazinem, güzel bebeğim, uyuduğunda ne kadar tatlı oluyorsun öyle, o iri sulu yanaklarından öpmek öpmek istiyorum, hele de uykuda gerinirken kırmızı kırmızı olmuyorlar mı ısırasım geliyor :) ona baktıkça içim bir tuhaf oluyor, kendi canımdan, benim kanımdan... benim içimden... yanlış anlaşılmasın, enaniyetten söylemiyorum bunları... insanın içinden bir canlının çıkması inanılmaz birşey, ben daha kendi varlığımın sırrını çözememişken, bir de başka bir canlının varlığına sebep olmak inanılmaz birşey...



Çilek resimde annesinin pazularını güçlendirirken görülüyor. Şimdilik 4.200 kilomuz ile sorun yok ama olgun ve dolgun bir çilek olduğu zaman ne yapacağım konusunda bir fikrim yok. Daha ana kucağına bile tam anlamıyla alıştırmadım. 5 en fazla 10 dk sonra ağlamaya başlıyor, "gaz değildir huysuzlanıyor" diyorum öyle bir katılıyor ki dayanamayıp alıyorum bazen gaz çıkarıyor bazen ise çıkarmıyor, bu durumda onu ağlarken bırakmak dayanılmaz birşey, hele de dün salıncakta zorla sallarken, gözlerinden iki boncuk iniverdi yanaklarına ağlarken, meğer gazı varmış yavrumun. nasıl tutarlı davranacağımı ve nasıl alıştıracağımı bilemiyorum. ama farkettim ki ilk günlere nazaran ağlama sesine biraz daha alıştım, az biraz daha vicdansız olabiliyorum kimi zaman :))



İnsanların "ona alıştırma aman yorulursun, buna alıştırma aman zorluk çekersin" sözlerinden bıktım usandım, sanki hiç çocuk büyütmemiş gibi konuşuyorlar bazıları. ya anlamıyorum hangi çocuğun programlıdır ki hangisi yedir içir oyna, sıkılınca bırak kenara uyusun sen özleyince uyandır gibi bir programı olabilir böyle bir şey mümkün mü hiç, kısacası programı o yapıyor siz uyum sağlıyorsunuz, benim kızım kolik bir bebek, dolayısıyla dünyaya alışması diğer bebeklere göre daha zor, daha nazlı... daha özel bir ilgi istiyor annesinden, daha önceki postta da dediğim gibi bir yöntem bulmam gerekiyordu uyuması için biz de sallama yolunu seçtik başka ne yapabilirdik ki!? zor olurmuş böylesi, iyi de ben onun ağlamalarını susturamadığım zaman yeterince zorluk oluyordu zaten, öyle zorlanacağıma böyle zorlanayım ne farkeder??



Kırkımızın çıktığı gün Muhammed abimiz ve Hacer teyzemizin hediyesi geldi, çok sevindik, burdan bir kez daha teşekkür etmek istedik, hazır yaz da gelmişken cici iki elbisemiz oldu, bize de çileğin bu cicilerin içinden dışarı sarkan kol ve bacaklarını koklaya koklaya öpmesi kaldı :)



9 yorum:

Esra dedi ki...

cicileriniz çok şirin..Bunlar o sıcak yaz günlerinde çok iyi oluyor,bebekler bizden fazla terliyorlar valla.Güle güle kullansın minik çilek hanım...
Gaz konusunda Allah yardımcın olsun canım,biz hiç yaşamamıştık şükür,ama yeğenimden biliyorum bebeklerin ne kadar acı acı agladıklarını ve ağlattıklarını...İnş.bir an önce geçer de ana-kız ikiniz de rahatlarsınız...

mummy dedi ki...

Kelebekçim sen kimseye kulak asma bildiğini oku derim..Senin için en doğru olan senin de çileğinin de en huzur bulduğu yoldur..Gerisi boş canım..Zira acemi bi anneye herkesin söylyecek lafı verecek tavsiyesi oluyor hepsini dinleyecek takacak olursan psikolojin bozluluyor sen kendini dinle sadece..Bu arada şu aşağıdaki resim tanıdık geldi bizimki de aynı pozisyonda uyuyor ve hatta aynı pozisyonda emiyor:) Öpüyoruz canım..

sühendan dedi ki...

Kırkınız hayırlı olsun.
Cicilerinizi de güle güle giyin inş.
Kolik bir bebekle uğraşmanın ve onu büyütmenin zorluğunu yine bir kolik bebeği olan anneler bilir.Bir de bu ağlamalara dışarıdan gelen sözler eklenince.......İnsan depresyona girmesin de ne olsun.Ahhh şu büyükler biraz susmayı deneseler ne olur acaba.
Allah kolaylık versin.Battaniyede sallamanın zorluğu sürekli bir kişiye daha ihtiyaç duyman.Ayakta sallamak ona göre daha kolay.Hem geceleri onu sallarken bir yandan da uyuyabilirsin...:)

senem dedi ki...

Amanin Cilek Hanim dogali 40 gun oldu mu hakkaten!! Zaman ne kadar hizli geciyor. Buradan ha dogdu ha dogacak diye takip ederken bir bakmisiz 40i cikmis. Bu arada Kelebekcim, cilek bir koc kizi (benim de dogumgunum 19 Nisan). Simdilerde ve sonra hep kendi bildigini okuyacak ve seni zorlayacaktir, emin ol :) koc kadinlari zordur ama keyiflidir :)

Bu arada benim bebegim henuz dogmadi, o uzden tecrubeyle konusmuyorum tabi ama bence bu kadar kucukken bebeklerin kendilerini guvende hissetmeye cok ihtiyaci oluyor. O yuzden onu kucaklamak ve ona sarilmaktan hic cekinme. Birak senin yaninda guvende hissetsin kendini.

Bir de asagidaki poza bayildim. Paketlenmis renkli sekerlere benziyor cilekcik!!! :)

уαѕємiη dedi ki...

canım benimm gülümsemeleri daim olsun inşallah Allahımhep güldürsün

sen kendi bildiğin şekilde ilerle canım bi bebeği en iyi annesi anlar herkes bir sürü tavsiyelerde bulunacaktır ama sen içine hangisi siniyosa onu yap derim

ciciler de bi harika

iyi günlerde sağlıkla giysin miniş

meleklerim ve ben dedi ki...

Bak annesi kırkı olmuş bile maşallah.Zaman öyle hızlı geçiyor ki birde bakmışsın küçük bir hanım var karşında.

Bence de kimsenin laflarına bakma sen çileği dokuz ay karnında taşıdın.Annelik hissin senin yanlış yapmanı zaten engelleyecektir.Bebeklerin ne istediğini annelerindn başka kim daha iyi bilebilir ki?
Gerisi boş laf bebeğinle en güzel günler senin olsun inşallah.Sevgilerimle.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba, bende yeni doğum yapmış biri olupta işe başlayan bir anneyim, yaşadığınız herşeyi anlıyorum, bebek büyütmenin zor olduğunu insan yaşayınca öğreniyor, helede gazlı bir bebekse, çok sabır gerekiyor. Allah'a şükür 2. ayında bitti bizim gaz olayımız tam bitmesede aza indi. Blogumada yazmıştım okursan eğer. Metsil, Zinco isimli gaz damlalarından kullandık pek fayda etmedi ama tavsiye ederim yinede. Geçmiş olsun Allah sabır versin. Bebeğiniz hayırlı olsun. Görüşmek üzere.

siyap dedi ki...

herkesin bebeğini büyütme şekli başkadır ve bence çocuğun ne istediğini,nasıl büyümesi gerektiğini bilen de o çocuğun annesidir.
ne kadar acemi olsa da çocuğa neyin iyi geleceğini o bilir. uzaktan ahkam kesmek çok kolay.sen bildiğinden şaşma kelebekçim.yavaş yavaş bir düzen oturtturacaksınız sadece biraz sabır daha,hep böyle gitmiyor merak etme,sevgileeer...

Elif dedi ki...

Anne=uykusuzluk:)
her okuduğumda ilk bebeğimde ki gaz sancıları aklıma geliyor.elhamdülillah ikincisinin ne gazı var ne ağlaması.
bana da öyle derlerdi.40 çıksın düzelecek.olmadı.3 ay dönüm noktası yine olmadı.otursun oyuncaklarıyla oynar.yine olmadı.hala sorunlarımız var.her dönemin ayrı ayrı sorunları var.hiç bir zaman eski günlerdeki rahatlığını bulamıycaksın.cennet boşuna annelerin ayakları altında denmemiş çok zor bir işe giriştik arkadaşım.
çok moralini bozdum galiba dur toparlıyayım:)
bir o kadar da güzel annelik.ağlamaların yerini bolca gülümsemeler alcak bir süre sonra.o güldükçe sen mutlu olacaksın ve hiç bir sorunu sorun olarak görmiyeceksin.ama ilk başta yaşananlar gerçektende çok zor sadece bol sabıra ve yardıma ihtiyacın var.annen ve eşinin çokça desteği lazım tabi