10 Nisan 2008 Perşembe



Doğumu beklemek…
Törenlerle sevinçlerle bir doğumu beklemek,

hazırlık yapmak, sürekli bunu düşünmek,

Gelecek olanı, yeni katılacak bireyi sevinçle beklemek, hayalini kurmak, onunla geçirilecek güzel zamanlarını planını yapmak, kötü şeyler düşünmekten uzak pembe bir dünya kurmak adeta…

Doğumu ve doğacak olanı beklemek ne kadar zevkli ve heyecan verici değil mi???

Peki ölümü neden böylesine bekleyemiyoruz?? neden ölebilecek olduğumuzu, hayatımızdan birilerinin her an ölümle yanımızdan ayrılabileceğini hayal edemiyoruz, doğacak olanın 9 ay sonra gelecek olduğunu bildiğimiz halde onu sabırsızlıkla beklerken, neden ölümün her an her saniye bizim yanımızda olduğunu unutuveriyoruz??
Bu cümleleri yazıyorum çünkü, kızımın doğumunu beklediğim şu günlerde bir ölüm haberini alacak olduğumu ben de hiç düşünmemiştim ve bunu neden düşünmüyor olduğumuzu sorgulamak istedim kendimce… Dedeciğimi biricik dedemi kaybettim hafta sonu… nur yüzlü ak sakallı dedeciğime en son ne zaman hatırını sorduğumu düşünerek kahrettim kendi kendime, en son ne zaman sesini duyduğumu düşündüm, en son onu ne zaman düşündüğümü, hatırladığımı düşündüm, o kadar kendimizle kendi halimizle birlikteyiz ki büyüklerimize ayırdığımız vakit o kadar az ki… oysa onlar bizden gelecek bir telefonun özlemi ile günlerini geçiriyorlar, bir haber bekliyorlar… tıpkı bizim doğumu beklediğimiz gibi…
Canım dedem, seni kaybetmeye hiç hazır değildim inan ki… Ölüm kimseye yakıştırılmaz elbet, ama o kadar hayat dolu ve cıvıl cıvıl, etrafına sürekli pozitif enerji yayan bir insandın ki…
Sen zihnimde hep o gülümseyen yüzün, bembeyaz sakalların ve sürekli anlattığın hatıraların ve bizi gülmekten kırıp geçirdiğin hikayelerin ile kalacaksın, babacığım ne kadar temiz ve mütebessim bir yüz ile gittiğini anlattığı zaman gözlerim doldu, ölümün ne kadar hakk olduğunu bir kez daha anladım, doğmak kadar hakk olduğunu …
Yaşamın her günü bizim için bir imtihan, sevinçler de imtihan, üzüntüler de… önemli olan sevinçlerin yanında, başımıza gelen sıkıntı ve üzüntülere sabır gösterebilmek, bela, musibet ilk geldiğinde metanet gösterebilmek, sabredebilmek…
Mekanın cennet olsun dedeciğim, rabbim mükafat melekleri ile karşılasın seni, rabbim herkese, hepimize güzel yaşamın yanı sıra, güzel ölümler nasip etsin, hepimiz bir gün nasılsa öleceğiz, önemli olan güzel bir ölümle ödüllendirilmek, bunu hak edebilmek…

Canım dedem…
Kızımı görmeni o kadar çok istemiştim ki…

----

39+6. günümüz, eşimin teyzesi bu konulardan iyi anlar, karnımı muayene etti, kızımın hiç de ufak bir bebek olmadığını söyledi, karnım çok aşırı büyük değil zira, sadece tam ortada bir top duruyor, iç karnımın geniş olduğunu, çileğin başının daha çok yukarda olduğunu söyledi, o muayene ettikçe kızımın her şeyini tastamam hissettim elhamdülillah, daha vaktimiz varmış en az 3-4 gün daha…
Beklemeye alıştım sanırım, şimdi aklımı bir kurt gibi kemiren ve etrafımdaki inanlarında sağ olsunlar körüklediği bir şüphe var içimde… ya bu bebek kız mı gerçekten??? Bu kadar beklemesi hayra alamet mi, çevremdekiler karnıma bakıp bakıp “aaa bu biraz sivri gibi, bu kadar da bekledi, erkek mi yoksa???” demeye başladılar, böyle bir şoku herhalde uzun zaman atlatamam… Allahım lütfen… bekliyor olmanın getirdiği bütün şikayet ve yakınmalarımı geri alıyorum affet… beklemeye razıyım, yeter ki bebeğim sağlıklı, hayırlı bir kız bebek olarak dünyaya gelsin lütfen…

10 yorum:

Betül dedi ki...

Başınsağolsun canım..Allah sabır versin...

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim dedene rahmet mekanını da cennet eylesin.
sizlere de sabır ihsan etsin...

rabbim beklediğini beklediğin şekilde sağlıkla kucağına almayı nasip etsin...

Esra dedi ki...

Başin sağolsun canım..Haklısın ölüm en büyük gerçek..Oysaki biz dünya işlerine dalıp unutuyoruz ölümü maalesef:(
Hergün bakıyorum sayfana acaba doğum yaptı mı diye,gerçi doğum yapsan da hemen haber veremezsin muhtemelen ama yine de bakıyorum:)
İnanırmısın bana da aynı şeyi söylüyolardı,bu erkek mi acaba çok sivri falan..hatta ameliyattan çıktigımda gözümü ilk açtığım zaman kız mı diye sormuştum anneme:)bence hiç kulak asma.hatta gün meselesine de kafanı çok takma 42.haftada bile doğuran duydum..Allah'ın izniyle doğum yapıp minik çilek kızını alacaksın kucağına..
bakalım bu doğumdan önceki son post mu olacak:)

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım öncelikle başın sağ olsun .

Sonrasında da nazlı berra da bizi böyle bekletti hiç üzülme bence son derece sağlıklı ve tam 40 haftayı annesinin karnında dolu dolu yaşamayı bekleyen bir bebek :)

Allaha şükür erken doğmasından iyidir orada kalması 1 saat bile kar onun için :)

Dualarımdasın tez haber bekliyorum sevgiler.

nes-kafe dedi ki...

Allah mekanını cennet eylesin Başınız sağolsun canım ya :(

bir arkadaşım 41.haftasında kızını dünyaya getirdi. inşallah sende sağlıkla sıhhatle kızını kucağına alacaksın.

SenaBera dedi ki...

Başın sağolsun canım.. Allah dedeciğini nurlar içinde yatırsın, mekanı cennet olsun inşAllah....

Sana da tekrar hayırlısı ile çok kolay bir doğum diliyorum....

mummy dedi ki...

Başın saolsun kelebekçim..Allah rahmet eylesin dedeciğine..Etraftakilerin sözüne de pek kulak asma derim ben..Ablamın kızı da 41 hatalık doğdu...Endişe edicek hiçbişey yok bence..
Sağlıklı doğumlar canım...

annecik dedi ki...

başın sağolsun bacım yaradan geride kalanlara sabırlık versin doğduğumuza inandığımız gibi öleceğimizede inanıyoruz şüphe

doktor 6 ayından sonra emin bir şekilde kız dediyse kızdır yaradan sağlıkla sıhatle kavuştursun evladına son günlerin olduğu için dönmeye çalışıyor bebiş karnının şeklinin değişmesi normal hayırlı doğumlar diliyorum ve dört gözle sağlıklı haberini bekliyoruz

Adsız dedi ki...

Allah rahmeteylesin dedeciğine Kelebeğim. Sizlere de bol bol sabır ...

AYSUN dedi ki...

Allah rahmet eylesin dedene canım. Nur içinde yatsın...

Senin kız orda olmaktan mutlu sanırım... Hayırlısı olsun. Sağlıkla...